Sort tv-skærm - Hjælp!

Vis første besked

129 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
You See bruger fiber, bare ikke ud til aftagerne, som du selv skriver, så er de fleste tilsluttet en antenneforening, og de leverer i Coax.
Min FM-radio kører (næsten) uafbrudt fra kl. 7 om morgenen til den bliver slukket ved TV-tid kl. 18.30. Jeg mener, at lukningen af FM-signalet er en stor forringelse for os "ældre" brugere. Jeg ønsker at modtage radiosignalet i Hi-Fi kvalitet, og det tvivler jeg på kan lade sig gøre med de opstillede alternativer, og da slet ikke med en stueantenne.
You See tager ikke hensyn til os, der har været kunder hos firmaet fra før den tid, hvor sikkert de fleste af YouSee's medarbejdere blev født.
DET ER EN OMMER - og jeg vil straks begynde at undersøge mulighederne for at skifte udbyder.
Hvad siger Danmarks Radio egentlig til beslutningen? Hvad siger diverse forbruger-organisationer? Der må da være masser af protester rundt omkring.
Kunne en mulig løsning til at få digitalt radiosignal til stereoanlægget ikke være denne boks www.harald-nyborg.dk/pdf/2432_455737.pdf til kr. 399 eller en lignende og så tage lyden fra den koaksiale lydudgang eller scartstikket til stereoanlægget? Antennen kan loopes igennem.
Omdømme 7
Badge +6
Jo, enhver kompatibel boks eller HDD Recorder kan bruges.
Kunne man ikke ligge fm kanalerne på Yousee musik app'en og så tilslutte en Chromecast Audio til sit gamle anlæg?
Omdømme 7
Badge +6
En netradio modtager, så er problemet løst.
Helst Ikke flere bokse :-). Er det ikke muligt at ligge alle radiokanalerne ind på app'en så man kan høre dem der, og så eventuelt caste dem til sit anlæg. Så har Yousee da gjort lidt mere, end blot at tilbyde en stueantenne, som ikke kan give et ordentlig signal.
Omdømme 7
Badge +3
Brugere, der stadig har en YouSee Plus boks, har intet problem, da boksen modtager radiokanalerne som DVB-C signaler (faktisk en slags TV-signaler uden billede), Det er de samme kanaler som YouSee hidtil har sendt som FM-signaler. Man skal blot forbinde lydudgangen på YouSee boksen med en lydindgang på sin radio/forstærker. Det virker uden at tænde for TV-apparatet, dog kan det så være lidt besværligt med fjernbetjeningen, da man må trykke i blinde, så enten må man lære tastesekvenserne udenad eller anskaffe en programmerbar fjernbetjening. På de avancerede af slagsen kan man lave en knap til direkte valg af den enkelte radiokanal på fjernbetjeningens trykfølsomme display, og så i øvrigt samtidig tænde for radioen/forstærkeren. Se f.eks. udvalget hos Logitech. De er dog ikke helt billige.

Den løsning er nu afprøvet i praksis og det fungerer problemfrit.
Kvaliteten...

code:

Formatet er mp2, 48000 Hz, stereo, s16p

701 P1 DR 256 kb/s
702 P2 Klassisk DR 384 kb/s
703 P3 DR 256 kb/s
704 P4 Fyn DR 256 kb/s
705 P5 DR 256 kb/s
706 P6 Beat DR 256 kb/s
707 P7 Mix DR 256 kb/s
708 P8 Jazz DR 256 kb/s
721 R24Syv 256 kb/s
726 R Klassisk Dans 256 kb/s
731 NOVA fm 256 kb/s
732 Radio 100 256 kb/s
733 The Voice 256 kb/s
734 Pop FM Dansk 256 kb/s
743 SR-P2 Svensk 256 kb/s
751 NDR 1 Tysk 320 kb/s
753 NDR Kultur Tysk 320 kb/s
755 Schleswig-Holst 192 kb/s

Hurra for Yousee nu skal vi tilbage til 60erne med en stor stue antenne og sidde foran radioen med antennen ved siden af så vi nemt kan dreje den alt efter hvordan signalet opføre sig.

Jeg har den nye tv boks og er meget glad for den, hvorfor får vi ikke radio programmerne over på den og i samme omfang får lagt yousee musik på også, disse 2 ting ligger på den gamle tdc trio box og må også kunne lade sig gøre at ligge på den nye box, man kan vel i det hele taget vel også ligge en form for smart tv ind på boxen så man er fri for at ligge og skifte mellem boxen og tbet for at se f.eks netflix eller andre streamming tjenester.

Jeg har mit surround anlæg koblet til boksen så det ville være rart hvis jeg kunne høre fm, yousee musik og andre stramming tjenester med en ordentlig lyd uden at skifte frem og tilbage hele tiden
Omdømme 7
Badge +6
Et godt gæt vil være at det på trods af at det er en TV boks, at der kommer Radio på den. Derudover så er der mod tilkøb Streaming på den, der kan fås HBO og C More + You See film, der skulle også senere komme Netflix.
Hvad sker der med den gamle " YouSee Plus boks " , når 450MHz bliver eneste startfrekvens - det kan vist ikke indstilles i boksen.
Omdømme 7
Badge +6
Hvis det er tilfældet, så skal du udskifte den.
Dette står der på yousee hjemmeside du skal gøre hvis har en af disse

Til dig med YouSee tv-boks eller YouSee kort
Ser du dine tv-kanaler, valgfrie tv-kanaler eller Ekstrakanaler på YouSee på en YouSee tv-boks eller et YouSee kort, kan du opleve, at der er sort skærme på disse kanaler, når vi ændrer startfrekvensen.

Det løser du nemt ved at klikke hen af de tv-kanaler, der er i Grundpakken - for eksempel DR1. Bliv stående på kanalen et minuts tid, så boksen eller kortet kan opdatere til den nye startfrekvens.

Herefter skulle alle tv-kanalerne være på plads igen.
Jeg ser TV via kabel TV.
I skriver: at jeg med fordel allerede nu kan indlæse mine tv-kanaler.
Skal det forstås således, at jeg kan genindlæse før, yousee har adviseret mig
om tidspunktet.
Omdømme 7
Badge +6
Begge frekvenser har i omkring et år kørt sideløbende, så det har været muligt siden da at bruge begge.
Omdømme 7
Badge +3
3xP skrev:

Hvad sker der med den gamle " YouSee Plus boks " , når 450MHz bliver eneste startfrekvens - det kan vist ikke indstilles i boksen.

Boksen har et felt under indstillinger, hvor man kan indtaste startfrekvens. Menu > Indstillinger > Netværk > TV-netværk. Det er dog ikke afprøvet. Prøv først YouSees anvisning om at vælge en kanal i Grundpakken og lade den stå i et minuts tid. Dette fungerer nok ikke før den gamle startfrekvens ikke kan bruges mere.
YouSees anvisning om at vælge en kanal i Grundpakken og lade den stå i et minuts tid.
Det havde jeg læst, inden jeg skrev mit indlæg.
Men der står faktisk ikke noget om, at det er den gamle boks det gælder.
Jeg har lige været inde i "Menu > Indstillinger > Netværk > TV-netværk".
Her kan man (i min boks) kun indstille net ID f.eks 111.
Tak for diverse svar.
Med venlig hilsen
3xP
Omdømme 7
Badge +6
Har lige siddet og gået Manualen igennem, og der står ikke noget om en e.v.t. indstilling af Start frekvens, så der er nok ikke andet at gøre, end at vente og se om den vil kunne finde ud af det når der skiftes, ellers må den udskiftes til Humaxen.
Humax boksen har fået en opdatering der gør at den vil kunne skifte, der er ikke nævnt noget om at der også er en til Samsung 3126. Opdateres den på nogen måde mere.? Den er jo udgået.
Der må også komme en ændring i "QAM". Nu kører de med 64, men der bliver jo pladsmangel med den nye returvej. Så enten 256 QAM eller nye pakkefiltre. Da alle bliver ændret lige efter nytår, så må det jo være QAM... De har bare ikke skrevet noget om det...
Omdømme 7
Badge +4
Jeg undrer mig også lidt over, at der flere steder tales om en kanal omlægning i jauar/februar, hvordan kan man så lave en kanalsøgning på forhånd nu?
Omdømme 7
Badge +3
YouSee har lige opkrævet abonnement for YouSee Plus for 1/1 - 31/3 2017. Det vil de vel næppe gøre hvis YouSee Plus boksen ophører med at virke. Er der funktioner nok i den nye boks til at man får nytte af YouSee Plus på den nye TV-boks?
Omdømme 7
Badge +6
Humax boksen er ikke en + boks, men det er muligt med de samme funktioner, Arkiv og Start forfra er med, hvis der haves mere end Grundpakken, film kan fås hvis der haves en af de aktuelle Bredbånds abonementer. Lejefilm er også med som standard.
PS: som oplyst, så ophører Dansk Filmskat 1. Januar uanset hvilken boks der haves.
Omdømme 5
Badge +2
Radiomanden skrev:

Humax boksen er ikke en + boks, men det er muligt med de samme funktioner, Arkiv og Start forfra er med, hvis der haves mere end Grundpakken..

Forkert!
Grundpakke-kunder som lejer Humax-boksen, har da også Tv-arkiv og Start forfra.
Omdømme 7
Badge +6
OK. Havde ellers hørt noget om at det ikke var med i den pakke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)