Spørgsmål

Sort skærm på DR Ultra, DR K, DR2, Ramasjang

Vis første besked

31 Kommentarer

Per's løsning hjalp også mig, Peter S. Jessen, i xxxxxxxx, xxxxxxxx xx i Ballerup.
Tak for det!

Redigeret af Kasper: Slørret adresse
Omdømme 5
BSJessen skrev:

Per's løsning hjalp også mig, Peter S. Jessen, i Korngården, Rugvænget 90 i Ballerup.
Tak for det!

Hej BSJessen

Tak for at melde tilbage! :)

Jeg har lige til info og god ordens skyld fjernet din adresse, bare for en sikkerheds skyld, da YouSee Forum er helt offentligt :)
Hej,
Svigerfar har sort skærm med denne Triax box forbundet til gammelt analogt B&O billedrørsfjernsyn.

Jeg har indlæst den nye SW som anbefalet af Per ovenfor, men stadig sort skærm?

Når jeg laver kanalsøgning viser den følgnede info:
Kanal: S39 (450MHz)
Symbolrate: 6875kS
Modulation: 64QAM
Tranponder: 1/1

Men det er som sagt umuligt at få noget som helst billede på!

Nogle gode forslag?

mvh
Rene
Omdømme 6
Typisk sker der en total nul stilling af en boks når der foretages en firmware opdatering af denne kaliber og der skal man så starte helt fra bunden af igen med at indstille hele pibetøjet igen, før der kommer billede og lyd på skærmen.

Bruger manualen kan også downloades på den link jeg postede, hvor der bla. er lavet en systematisk liste man skal gå igennem før boksen kan bruges, hvor du egentlig skal starte med Punkt 1 som hedder Førstegangsinstallation og så skal igennem samtlige efterfølgende kapitler.
Når du så når side 13, så skal du holde ørerne stive, for der kommer man bla. til korrekt analog indstilling af Scart.
Hej Per,
Tak for hurtigt svar.
Jeg ser at Triax har fået ny hjemmeside:
http://files.triax.dk/produkter/set-top-bokse
Ved du om de SW links der er her, er identiske med dem du linkede til tidligere?
mvh
Rene
Omdømme 6
ReneBarington skrev:

Hej Per,
Tak for hurtigt svar.
Jeg ser at Triax har fået ny hjemmeside:
http://files.triax.dk/produkter/set-top-bokse
Ved du om de SW links der er her, er identiske med dem du linkede til tidligere?
mvh
Rene

Den er identisk. Det er nøjagtig den samme firmware opdatering der kan findes igennem der, som alle de andre også har downloadet og anvendt til deres bokse for at få dem til at virke igen.
Et eller andet sted på vejen fra opdateringen til indstilling af boksen må der være noget som er gået galt for dig, enten en fejlet flashing (opdatering) af boksen eller forkert foretaget indstillinger af boksen.

Jeg anbefaler derfor du prøver at starte helt fra bunden af igen med at køre opdateringen en gang til og så anvender brugermanualen der også kan downloades, til at gå indstillingerne af boksen igennem systematisk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)