Spørgsmål

Sort skærm på DR Ultra, DR K, DR2, Ramasjang

Hej

Modtager via en Triax C-HD 207 CX - Conax - men har nu sort skærm på DR Ultra, DR K, DR2, Ramasjang. - det er på Dyrup Sanderum Antenneforening.

/Gorm

27 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +6
Har andre samme problem.? Melder foreningen om problemer.?
Det ved jeg ikke - det har været galt siden i går, - der er noget vejarbejde hvor de ligger nogle rør ned på vejen. Kan der være en sammenhæng?
Omdømme 6
Badge +6
Det kan være noget internt, men det kan jo ikke vides, da du ikke ved om andre har problemer.
Omdømme 6
Badge +1
madsgormlarsen skrev:

Hej

Modtager via en Triax C-HD 207 CX - Conax - men har nu sort skærm på DR Ultra, DR K, DR2, Ramasjang. - det er på Dyrup Sanderum Antenneforening.

/Gorm

Du skal opdatere firmwaren til din boks. Triax har udgivet en ny firmware til den pga. Yousee's omlægning til 450 Mhz.
AV-Connection har en direkte download link til den nye firmware opdatering her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=8073

Der følger et PDF dokument med inde i zip filen, der beskriver hvordan du opdaterer din boks med den nye firmware.
Hej Per - det lyder godt. Men omlægningen til 450 mhz er jo længe siden, og det har først lige givet problemer. Og den står til 450 mhz, og det har den hele tiden gjort.
Desuden skriver yousee -

Her sker der ingen ændringer
Bor du i en af foreningerne nedenfor, ændrer vi ikke startfrekvensen. Så her skal du ikke foretage dig noget. Det gælder disse områder og antenneforeninger:

Brande Antenneforening
Hjørring Antenneselskab
Odder Antenneforening
Skanderborg Antenneforening
TUKNET
:DDyrup Sanderum Antenneforening:D
Ishøj Fællesantenne
Ringe Antenneforening
TREFOR (EWII)
Videbæk Antenneforening
Omdømme 6
Badge +6
Hvis ikke der i din forening er foretaget ændringer, så er det jo forkert på din modtager, da du skriver at den er på 450 MHz, hvilket den jo så IKKE skal være. Der skal så bruges den gamle frekvens.
Omdømme 6
Badge +1
madsgormlarsen skrev:

Hej Per - det lyder godt. Men omlægningen til 450 mhz er jo længe siden, og det har først lige givet problemer. Og den står til 450 mhz, og det har den hele tiden gjort.

Det er op til dig selv om du vil opdatere boksen eller ej, men der er jo en god grund til hvorfor Triax vælger at banke en ny software opdatering sammen til boksen efter frekvens omlægningen hos Yousee.
Nu er du i hvert fald gjort opmærksom på det at der findes en firmware opdatering til din boks fra Triax.
Omdømme 6
Badge +6
Nu er der så ikke omlagt i den forening, men som der er skrevet bruges frekvensen 450, hvilket så er forkert for den forening. Så det er sandsynligt der problemer ligger.
Tjah... jeg tror nu bare den altid fra været 450 for dsa net - https://www.dsa-net.dk/index.php?page=indstilling-af-tv-kanaler

Frekvens: 450 MHz eller 450000 kHz
Netværks ID: 100
Symbolrate: 6875 eller Auto
Modulation: QAM 64

Vælg nu ”Søg” eller ”Start”
Omdømme 6
Badge +6
Godt, så skal opdateringen hentes.
Oplever samme problem med de samme kanaler og den samme boks. Opdatering af boksen har ikke hjulpet, har det virket for andre?
Hej HMisareligion

Er du også Dyrup Sanderum Antenneforening - og er problemet opstået indenfor de sidste 3-4 dage? Jeg kan oplyse, at der er en anden på min vej som har samme problem, men med nogle andre kanaler og en anden boks.

/Gorm
Nej, jeg er på SaB Bolignet i Nærum, problemet blev opdaget i går (søndag) eftermidddags.
Omdømme 4
Badge +5
Hej madsgormlarsen

Hvad er status her - er der fundet en løsning? :)
Hej Kasper,

FYI der er ikke fundet en løsning hos mig, opdateringen af boksen havde ingen effekt.

Gorm, hvordan ser det ud hos dig?
Jeg har haft samme problem siden sidste weekend. Bor på Østerbro og er ikke medlem af nogen boligforening. Jeg har indlæst mine kanaler igen uden held. Er der noget nyt i denne sag? Virker som om Yousee har lavet en ændring siden vi er så mange der er ramt.
Omdømme 4
Badge +5
@Radiomanden Har du nogen bud? :)
Omdømme 6
Badge +6
Nej, der tyder på et problem med den anvendte boks, jeg kender den ikke
Omdømme 6
Badge +1
Okey, jeg har gravet lidt og fundet ud af at AV-Connection linker til en ældre firmware opdatering, der kun bringer boksen til "V0208".

Her kan der downloades en software opdatering som bringer boksen op på "V0252" og i zip filen står der direkte om diverse opdateringer til det danske kabel net:
http://www.triax.dk/produkter/kabel-tv-catv/kabel-set-top-bokse/triax-c-hd207cx-dvb-c-receiver-conax-pvr

Hvis det ikke virker, så er jeg godt nok blank for andre forslag.
EUREKA!!!!!!!!!!!!!!!

Per, du er bare en stjerne, det var det, der skulle til:$
Omdømme 6
Badge +1
HMisareligion skrev:

EUREKA!!!!!!!!!!!!!!!

Per, du er bare en stjerne, det var det, der skulle til:$

Det var da godt at det var lige den firmware opdatering version der skulle til, så du har fået de manglende kanaler tilbage.
Det giver håb for Mads at det nok vil fungere hos ham også.
Tak Per, du er en stjerne! Efter den rigtige opdatering er vi nu oppe og kører med fuld kanalpakke her på Østerbro.
Version 252 fik det også til at virke i Albertslund på en 237 Twin. Tak, Per.
Badge
Hej @madsgormlarsen

Har du set Per's løsningsforslag og har du fået det løst? :)

Hvis ja, så må du gerne markere hans løsningsforslag som det bedste svar.

Özcan, YouSee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P