Sommerhus

Jeg har stort YouSee TV abonnement via kabelTV derhjemme.

Jeg har Boxer abonnement i mit sommerhus.

Jeg bor næsten halvdelen af året i sommerhus, men jeg kommer også i sommerhuset i løbet af året i weekender, på helleigdagfe o.s.v.

Hele året betaler jeg to abonnementer - et til YouSee og et til Boxer.

Det vil jeg gerne slippe for, da det er en stor udgift.

Jeg vil ikke styre mine TV-apparater via en computer, jeg vil styre dem via en fjernbetjening, og jeg vil kunne arbejde på min computer og min telefon MENS jeg ser TV.

Men hvordan gør jeg det - uden i perioder at miste TV signalet et af stederne?

Kan en såkaldt SLINGER M1 på hjemadressen klare det, og skal man så anvende sin computer i sommerhuset, eller kan man få TV'et i sommerhuset til at gå direkte på routeren? ELLER skal man investere i et Apple-TV, som i sommerhuset kan sende signalet fra routeren til TV'et?

Jeg er forvirret.

Kan nogen hjælpe?

17 Kommentarer

Den hedder rettelig en Slingbox M1 - ikke en Slinger

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Jeg vil svare på, hvordan du kan nøjes med Yousee's streamingtjenester, fx i sommerhuset, hvor jeg forstår at du har god bredbåndsforbindelse.

Da du gerne vil kunne styre dine tv (lad os sige i sommerhuset) via en fjernbetjening, vil jeg starte med at nævne at YouSee om kort tid lancerer en ny boks der specielt er udviklet til Yousee's streamingtjenester. For trådløs opkobling kræves en router der kan sende på 5 GHz-frekvensbåndet. Den nye boks koster 99 kr. pr. måned i leje, men foreninger med leveringsaftale med YouSee har mulighed for at indgå en aftale med YouSee, hvorefter priser kun bliver 30 kr./md.  Med boksen vil du få adgang til Live-tv på næsten alle dine tv-kanaler og - afhængig af dine abonnementer hos YouSee -  Start forfra, Tv-arkiv, Film & serier og et evt. HBO Nordic-abn. tegnet hos YouSee. Du kan læse meget mere om den her: http://yousee.dk/4.aspx.

Fra håndholdte enheder kan du trådløst caste tv- og film-indhold til stor skærm vha. Airplay til Apple TV eller via Google Chromecast. Når castningen først er valgt og i gang, kan den håndholdte enhed bruges til andre ting. Det kan du læse mere om her:  https://kundeservice.yousee.dk/underholdning

Hej Vilhelm.

Tak for dit svar.

Med den nævnte boks, vil jeg have betalt en Slingbox på 10 mdr. Så alt derefter er ren tilsætning, hvis altså en Slingbox kan anvendes.

Jeg har allerede chromecast, men er ikke glad for at benytte telefonen til dette - især ikke hvis Slingboxen er en option.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Med en slingbox kan du streame dine kabel-tv-kanaler i hjemmet til computer og håndholdte enheder i sommerhuset. Skal indholdet op på stor skærm, kan du caste det til Apple TV eller Google Chromecast.

Men hvorfor bruge slingbox? Du kan jo fra YouSee's servere streame dine tv-kanaler og mere til uden besværet med en slingbox.

Jeg vil anbefale at du sætter dig ind i YouSee's streamingtjenester: http://yousee.dk/oplevyousee/overblik.aspx

Hej Vilhelm.

Jeg streamer allerede YouSees kanaler en gang imellem via min Chromecast.

Men kæresten vil ikke have ulejlighed med at bruge computer, telefon og andet i sommerhuset. Hun vil have et TV, som hun tænder og slukker og styrer med en alm. fjernkontrol.

Det formoder jeg kan lykkes med en Slingbox og en Slingcatcher. Er det forkert?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Så er dit problem jo bare, at du viser, hvem der bestemmer.;)

Det har jeg skam vist for længe siden: Det gør hun! :-)

Man kunne evt benytte en Chrome Player (den har fjernbetjening) men så skal Yousee app'en sideloades.

- har ikke prøvet endnu, men det gør jeg når jeg tager i sommerhus næste gang.

Fungere dog fint som en Chromecast

Tak Rex.

Men hun vil gerne undgå alt omkring at skulle åbne computer, telefon el. lign, for at tingene skal fungere.

Men jeg fornemmer en åbning, og så bliver det løsningen med en mobiltlf. uden simkort og med brug af Chromecast.

Omdømme 3

Badge +3

Vocalisten skrev:
Tak Rex.

Men hun vil gerne undgå alt omkring at skulle åbne computer, telefon el. lign, for at tingene skal fungere.

Men jeg fornemmer en åbning, og så bliver det løsningen med en mobiltlf. uden simkort og med brug af Chromecast.

Uden brug af simkort, men du skal vel bruge et datakort?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der skal jo ikke bruges noget kort når det er Wi-Fi.

Omdømme 3

Badge +3

Radiomanden skrev:
Der skal jo ikke bruges noget kort når det er Wi-Fi.

Du har selvfølgelig ret, hvis det er i sommerhuset. Hvis ikke, kan man ha' en mobil med datakort og en uden. Den med datakort skal stå til bærbart hotspot og den forbindelse bruges til Wi-Fi til mobilen uden kort og af Chromecast.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Man kan da heller ikke mig bekendt styre CC på anden måde end via Wi-Fi.

Nemlig!

Omdømme 3

Badge +3
Godt du fik kæresten overbevist. ;)

Omdømme 3

Badge +3

Vocalisten skrev:
Nemlig!

Glemte at skrive, at skal du bruge TV2 på en forbindelse, der ikke er en brebåndsforbindelse fra YouSee, skal du tilkøbe et abonnement på TV2 ude til 5 kr./md.

Korrekt, Jørn.

Tak for reminderen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)