Spørgsmål

skærm slukker ikke

Min nye boks er tilsluttet og fjernbetjeningen er vist nok omkodet...jeg kan i hvert fald godt ændre lydstyrken med den nye fjernbetjening, men jeg kan ikke slukke for skærmen. Når jeg trykker "sluk" på den nye fjernbetjening slukker programmet, men skærmen er stadig aktiv og viser at jeg under indstillinger er forbundet til HDMI-kablet. Kun med den gamle fjernbetjening kan jeg slukke skærmen og få TV-et til at gå fra grøn led-pære til rød led-pære. Det er et SONY TV. Er der nogen der har et godt råd?

2 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +7
Hej evaHDMI

Velkommen på YouSee Forum! :)

Jeg kan se at der aldrig rigtig kom gang i tråden her og det vil jeg gerne lave om på :)

Vi kan desværre ikke garantere at alle tv undersøtter funktionen fuldt ud som beskrevet i denne guide. Du kan dog prøve at sætte det op igen.

Når det er sagt håber jeg at der er en anden bruger der vil byde såfremt lignende erfaring haves :)

God jul! :)

Vh.
Tak for din kommentar Kasper, jeg har prøvet at nulstille indkodningen af den nye fjernbetjening, og opsætte den igen, og denne gang fik jeg et bedre lydniveau, men kan stadig ikke få min TV-skærm til at lystre tænd/sluk knappen på den ny fjernbetjening. Men jeg er glad for min store skærm (Sony Bravia fra 2010), så jeg har bare vænnet mig til at tænde/slukke skærmen med den gamle fjernbetjening og så tænde/slukke/starte forfra/optage/osv med den nye fjernbetjening. Så jeg klarer mig. Men jeg føler mig lidt Molbo-agtig, når jeg er nødt til at have to fjernbetjeninger liggende. Måske hænger det sammen med at jeg har to HDMI-indgange aktive, da min pc-skærm også er koplet til skærmen og jeg kan skifte mellem de to HDMI-indgange med den gamle fjernbetjening. God Jul og Godt Nytår.....
....og så har "start programmet forfra" gjort min tv-oplevelse meget, meget, meget bedre....;)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)