Svar

Signaludfald på TV


  • Deltager
  • 4 kommentarer
Hej,
Jeg oplever på et par af kanalerne - Fx.. Canal 9 at der er mange udfald og blur i signalet/visningen. Det har efterhånden været sådan i et stykke tid.

Hvad kan man gøre ved dette?
icon

Bedste svar af Radiomanden 28 april 2019, 15:59

Med det er sandsynligvis indstråling og deraf forstyrrelser grundet dårlige kabler/stik/samlinger/fordelere.

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Med det er sandsynligvis indstråling og deraf forstyrrelser grundet dårlige kabler/stik/samlinger/fordelere.
Også selvom der kun er tale om enkelte kanaler?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det er jo forskellige frekvenser de ligger på, og derfor rammes kun enkelte kanaler/QAM.
Okay.. Hvad er den bedste løsning. Nye Yousee ready kabler?
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at tage antennekabler af og på? Det er let at komme til at skubbe til dem under f.eks. rengøring.
Omdømme 7
Badge +7
Hej MJEGP

Fik du løst problemet? :)

Det lyder også som mig til at være noget indstråling. Splittere kan også være fejlkilder.
Jeg har ikke forsøgt endnu.. Har ingen nye kabler liggende. Hvad er splittere?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis der bruges sådan en, så er der god risiko for dårlige signaler. https://www.av-connection.dk/?PGr=886
Hvis der bruges en sådan. https://www.av-connection.dk/?PGr=887
Så er du sikret på signalet.
Okay.. Næste udvikling her er at signalet ikke er ustabilt. Det er helt væk. Dvs ingen kanaler overhovedet. Er det stadig et kabelproblem? Bare inden jeg køber mig fattig i diverse potentielle løsninger.
Omdømme 5
Badge +1
Prøv med kun 1 (godkendt) kabel mellem væg og box og se om der stadig mangler kanaler, eller kontakt support.