Svar

Signalforstyrrelse på Østerbro, København?

Jeg har Kabel-TV, direkte fra stikket. Ingen boks.
I, cirka, den seneste måned, har der været konstante signalforstyrrelse på udvalgte kanaler. Det man på engelsk kalder 'lag'. F.eks TV3+, TV2 Sport og TNT gør det. Programmet kører fint i ca 30 sek til 2 minutter og fryser så et ganske kort øjeblik, men nok til det er irriterende.
Det er ikke alle kanaler jeg ser, så jeg ved ikke om der er flere. DR1, TV2 og TV3 er f.eks okay.

Hvorfor er der lige underlige forstyrrelser på udvalgte kanaler? Og kan noget gøres?

På forhånd tak
icon

Bedste svar af Kasper 15 marts 2017, 14:48

Hej Voodooman

Velkommen på forum! :)

Jeg kan se du mangler svar - lad os lave om på det :)

Se gerne denne tråd jeg har lavet om coax-tv og hvad du kan gøre, hvis du oplever problemer med signalet:

Hvad er coax-tv? - Og hvad kan jeg gøre, hvis jeg oplever fejl?

Der gives også en forklaring på hvorfor enkelte kanaler rammes.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5
Hej Voodooman

Velkommen på forum! :)

Jeg kan se du mangler svar - lad os lave om på det :)

Se gerne denne tråd jeg har lavet om coax-tv og hvad du kan gøre, hvis du oplever problemer med signalet:

Hvad er coax-tv? - Og hvad kan jeg gøre, hvis jeg oplever fejl?

Der gives også en forklaring på hvorfor enkelte kanaler rammes.
Hej Kasper
Tak for svar og link.
Det kunne godt tyde på noget indstråling. Mærkeligt det kommer fra den ene dag til den anden, når det nu har virket i årevis.
Vh
Søren
Omdømme 7
Badge +7
Min mor har antennekablet liggende løst bag sit TV. Pludselig kunne ikke modtage enkelte kanaler. Efter at have pillet ved kablerne kørte det hele igen. Jeg vil tro, at hun er kommet til at skubbe til dem under f.eks. rengøring.

Vi havde selv problemer med indstråling, da man begyndte mobiltelefoni på 800 MHz. Vores antenne stik var ikke højfrekvens tætte. Efter udskiftning af stik forsvandt problemet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)