Spørgsmål

SAMSUNG UE55KS8005 og YouSee TV & Film app

Badge
Jeg har et Samsung 55" 8000 Serie tv ca. 2 år gammel. Har idag købt HBO streaming via YouSee og håbede at jeg kunne få det til at fungere.
Jeg bruger YouSee TV app'en (installeres på TV) - men fejler hver gang jeg åbner den med mit Yousee userID og password.
Jeg får fejlen at min abonnement ikke tilader adgang til TV app'en - jeg skal have en Yousee TV boks for at det virker.
YouSee supporten siger at det skal virke UDEN tv boksen. i yousee-forum står der dog at man skal have tv boksen.
Hvad er op og ned? - nogen som har haft held med at se HBO unden sådan en yousee tv-boks?

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal have et kort til at sætte i dit TV.
Badge
Jeg har bland selv - og kort allerede. Det er ikke det som er problemet.
HBO fungerer fint på alle mine øvrige devices (iPad, iPhone ...)
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har lige prøvet HBO direkte på mit TV. Ingen problemer.
Det kan synes som om, at YouSee ikke har opdateret dit kort.
Omdømme 7
Badge +6
For at kunne bruge You See App'en på Android TV OS og på Samsung Tizen OS, så SKAL der haves en You See TV boks.
Badge
Meget stor forvirring omkring kravene.
Har talt 2 gange med Yousee supporten og de påstår at det skal virke uden TV boksen. Men korrekt - når der googles så er der flere steder som nævner krav om tv boksen.
Hvis det er krav om at der skal være tv-boks - så synes jeg at det er #%&!?&" ... :-)
Omdømme 7
Badge +7
Radiomanden skrev:

For at kunne bruge You See App'en på Android TV OS og på Samsung Tizen OS, så SKAL der haves en You See TV boks.

Radiomanden skrev:

Det passe ikke. Med kort i mit Samsung, kan jeg fint bruge app'en.
Omdømme 7
Badge +6
App'en er bundet til boks abonementet, og er et tillæg til den, kan derfor ikke anvendes uden.
Omdømme 7
Badge +6
joern skrev:

Radiomanden skrev:

Radiomanden skrev:

Det passe ikke. Med kort i mit Samsung, kan jeg fint bruge app'en.

Du har jo ikke alene en boks, men flere, så kravet til at bruge App'en er opfyldt.
Badge
@joern: det fungerer på et UE49MU6195 men ikke på UE55KS8005 ?! - lyder lidt mærkeligt ikke?

Jeg har haft kortet ude og isat det igen - skal man gøre mere for at få det "opdateret" fra yousee ?
Jeg har haft slukket/tændt TV uden at det har ændret noget ift. HBO/YouSee TV app'en ....
Badge
@Radiomanden - det er præcis det som står i fejlmeddelsen og på google - men 100% i modstrid med YouSee support (talt med 2 forskellige derinde) ...
Omdømme 7
Badge +6
Der har hele tiden her på forummet, og på FB blevet oplyst at kravet for at kunne bruge App'en på de nævnte platforme så SKAL der haves en You See boks, da App er bundet til boks abonementet.
Badge
Som et kuriosum - så siger YouSee support, at hvis man eksempelvis alene har internet (ingen tv-boks, tv-signal) - så skal man kunne se sine tv-kanaler og streaming via YouSee TV App'en - idet den alene bruger internettet. Præcis som på en iPad eller smartphone.
Omdømme 7
Badge +6
Man kan sagtens se sine kanaler i f.eks sommerhuset, uden der at have Kabel TV eller boks, der kræves kun et TV der understøtter App'en, samt en bredbånds forbindelse, og at man hjemme har en You See TV boks.
Badge
@Radiomanden: Så det du fortæller, er at det jeg har fået fortalt af 2 forskellige YouSee support medarbejdere ikke er korrekt? -

Spørgsmål er jo så: kan man få tilknyttet dette i sit abonnement så? - altså uden fysisk at have sådan en tv-boks? til en pris som er kr. 0,- pr. måned?
I såfald er det jo en ok løsning.
Omdømme 5
Badge +1
ForumBruger941 skrev:

Som et kuriosum - så siger YouSee support, at hvis man eksempelvis alene har internet (ingen tv-boks, tv-signal) - så skal man kunne se sine tv-kanaler og streaming via YouSee TV App'en - idet den alene bruger internettet. Præcis som på en iPad eller smartphone.

Det er en direkte løgn - for uden tv abb får man da ikke lov til at se tv hos dem !!!
Det er med grundpakken at man kan få lov til at bruge den normale tv og film app, men android tv (og sikkert den på samsung) kræver box abb

Tror ikke de første supportere (1. line support) ved særligt meget om deres egne produkter - jeg bliver altid stillet videre til udvidet support (2. line support) og ofte til en box teknikker (3. line support) da udvidet heller ikke kan finde ud af det.

Og i en sag om Dansk filmskat måtte box teknikkeren opgive og sende sagen videre til udviklerne - det tog så kun ca 6 uger for dem at få dansk filmskat til at virke hos mig :S
Omdømme 7
Badge +6
ForumBruger941 skrev:

Spørgsmål er jo så: kan man få tilknyttet dette i sit abonnement så? - altså uden fysisk at have sådan en tv-boks? til en pris som er kr. 0,- pr. måned?
I såfald er det jo en ok løsning.

NEJ, det kræver at der haves en TV boks.
Badge
Sidste status på "projektet":
3. opkald til supporten gav nu samme forklaring som "Radiomanden" har nævnt ovenfor.
Der er ingen teknologisk hindring, som ligger til grund for at det ikke virker - alene et abonnements-argument.

Der skal tilknyttes en feature/service til abonnementet som bruges ifm. TV-boksen. Prisen for dette abonnenment er 30,-/måned . jeg kunne ikke få prisen reduceret selvom jeg ikke ønskede selve den fysiske-boks. Jeg kunne heller ikke betale med "et klip" fra min vælg-selv.

Jeg synes YouSee har et skod-produkt og burde skamme sig.
Jeg vil under ingen omstændigheder betale denne "dumme-bøde" på 30,- om måneden.
Derfor bruger jeg nu Chromecast - som fungerer upåklagelig - omend fra min iPhone.

Jeg mener dog at YouSee burde komme ind i kampen og droppe det krav til abonnementet for at man kan benytte TV app'en. De har åbentbart ikke problemer med at man benytter Chromecast og iPhone app'en istedet.

Nå - jeg kom til målet - omend det er for dumt af YouSee med den politik.
Det vil være pænt af YouSee at revudere dette tåbelige krav endnu engang.
Lad dog folk kunne bruge deres smart-TV som det var tiltænkt og lad være med at lægge forhindringer ud eller krav om 30,- pr. måned.

Jeg vil ikke anbefale venner og bekendte at købe HBO via YouSee med denne begrænsning.
Så hellere købe direkte hos HBO og få den fulde funktionalitet af ens SmartTV.
Omdømme 1
Jeg er fuldstændig enig. Det er så komplet tåbeligt og giver ingen mening. Jeg er selv faldet i samme hul. Valgte HBO gennem YouSee, men kan kun caste fordi jeg ikke må bruge smart-tv uden boks.

YouSee forstå nu at når vi har investeret i et smart-TV så gider vi ikke have jeres åndsvage boks flagrende under TV'et og skulle jonglere fjernbetjeninger.

Det virkede smart med apps og bland selv, men at det hele så skal hældes ned i et krav om at man køber og abonnerer på en boks giver ingen som helst mening.

Boks er et ok alternativ til dem der har et gammelt TV uden apps. Til alle andre med et moderne TV vil vi have apps indbygget i TV'et. Og det skal følge med inkluderet i den overpris vi i forvejen betaler for YouSee kabel TV.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)