Spørgsmål

Samsung SMT H3126 boks virker ikke

Hej..
Jeg har forsøgt at tilslutte ovennævnte boks til Philips TV, men jeg kan ikke få tv signalet igennem.
Jeg har tilsluttet på følgende måde: Antennekabel er tilsluttet boksen. Boksen er tilsluttet tv via HDMI. Boksen er tilsluttet trådløs via USB dongle. Der er indsat YouSee kort i tv boksen med 10 ekstra kanaler. På skærmen vises der at antennekabel ikke er tilsluttet, men jeg har efterfølgende prøvet den netop afmonterede gamle Clint DVB-C boks og den fungerer fint med at vise Grundpakken.
Hvad gør jeg galt ???

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Skift Samsung ud med Humax boksen.
Tak for dit svar. Jeg har den nye boks på mit 1. TV og ønsker Samsung SMT H3126 på mit 2. TV. Er der nogen som kan give mig et fornuftig svar på hvordan jeg får denne boks til at virke ??
Omdømme 7
Badge +6
Efter det beskrevne, så skulle det være i orden, da det ikke er må den være defekt.
Hej igen.. Skal tingene tilsluttes og tændes i en bestemt rækkefølge ?? Kan man ikke køre med den nye Humax boks i et rum mens man samtidig kører trådløs SMT H3126 boks i et andet rum ??
Omdømme 7
Badge +6
Humaxen skal have netforbindelse (5 GHz), for at kunne bruges, Samsung kan bruges uden Wi-Fi, er der lys i net indikatoren når den er tilsluttet antenne.? Så behøver den ikke andet.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Vammen1

Har du fået løst det derude og fået gang i boksen?

Som Radiomanden skriver så skulle din nævnte opsætning virke uden at gøre noget i bestemt rækkefølge.
Hej

FIk du nogensinde løst dette? Jeg har 2 stk Samsung SMT-H3106 som bliver ved med at sige "intet signal".

Signalet fejler intet.
Omdømme 7
Badge +6
De er sandsynligvis døde, de er også meget gamle, de udgik for mange år siden.
Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:

De er sandsynligvis døde, de er også meget gamle, de udgik for mange år siden.

Ja så man skal også passe på med de her fiduser der jævnlig dukker op på steder som DBA og Gul & Gratis, hvor de prøver på at sælge de gamle Yousee Samsung bokse.
De er ikke en skid værd og er kun elektronik skrot der er lige til at afleverer på genbrugspladsen, fordi som du skriver at de er udgået.
Yousee meldte også selv ud for meget længe siden, at de havde indstillet supporten.
Omdømme 7
Badge +6
Ja, selv efterfølgeren 3126 er heller ikke længere videre brugbar, da den også er lukket for alle funktioner, udover at den stadig kan optage og afspille.
Når du skriver, at antennekablet ikke er tilsluttet, kan det måske være du blot skal sikre dig, at dit kabel er forsynet med et af de nye Yousee godkendte stik - eller prøve et helt nyt antennekabel, der er sikret mod generende signaler udefra!
Vi har stadig 3126 kørende - viser og benyttes med alt det gammelkendte ganske udemærket!
Omdømme 5
Badge +5
Hej

Lige en opdatering på denne tråd.

Løsningen kan måske findes i, at startfrekvensen er den gamle der står i tv-boksen.

Prøv evt. at følge disse steps:

1. Gå i Menu -> Instillinger -> Visning: Slå avanceret visning til.

2. Gå tilbage i Menu -> Indstillinger -> Netværk: Sæt netværksfrekvens/startfrekvens til 450 Mhz eller 450000

3. Netværksnummer skal du sætte til 120.
Lidt pudsigt! Vore gamle Samsung 3126 stod af - sikkert hardisken, der ikke kunne boote mere. Jeg købte en god brugt og satte den til. Den loggede på vort sikrede wifi netværk uden jeg havde givet passwordet? Frekvensen var sat til 143.000 og Net id til 120. Men jeg kunne umidelbart se alle vore programmer med undtagelse af Comedy kanalen. Jeg skiftede til id 111 og frekvens 450000, så var Comedy med igen! (Ser det dog yderst sjældent) - og så har jeg naturligvis også koblet ind på vores eget netværk. Kan det være sket ved at jeg er koblet ind via et andet netværk, der ikke er sikret, i nærheden eller hvad?
Omdømme 4
Badge +1
Den har internt kabel modem, så hvis du har internet via coax fra yousee, kan den (nogle gange) selv logge på den vej

Eller hvor ser du at den er logget på via wifi ? det kræver jo også du sætter en wifi dongle i usb stikket.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)