Svar

Samsung DVD optager BDF8500NXE og Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Kortlæser 8039

Jeg har i dag mellempakken fra Yousee og ønsker at tilkøbe ekstrakanalen TV2 FRI.
Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Kortlæser 8039 vil jeg placere i DVD optageren som har 2 tunere, hvilket jeg ofte bruger hvis jeg vil optage 2 kanaler samtidig.
Mit spørgsmål er nu, om jeg fremover med Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Kortlæser 8039
kan optage samtidig bådeTV2 FRI(kodet kanal) og en af de ikke kodede kanaler som der i forvejen er i mellempakken.
icon

Bedste svar af Radiomanden 3 oktober 2016, 15:57

Der kan altid optages en kodet kanal og en der ikke er, eller optage 2 som ikke er kodet.
Modulet burde også, da det er et Dual Descramble, kunne klare 2 krypterede kanaler samtidig.

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Der kan altid optages en kodet kanal og en der ikke er, eller optage 2 som ikke er kodet.
Modulet burde også, da det er et Dual Descramble, kunne klare 2 krypterede kanaler samtidig.
Nu har jeg haft TV2 Fri som ekstrakanal med ovennævnte kortlæser og kort fra Yousee i et stykke tid. Jeg synes det driller på følgende måder.
1) Hvis jeg sætter DVD til at optage 2 programmer forskudt af hinanden men med overlap, optager den kun program 1 på(f.eks. på Kanal 4) indtil program nr. 2 på (f.eks. Charlie) starter.
2) Hvis jeg optager 1 program og samtidig vil se min ekstrakanal TV2 Fri gennem DVD optageren, kan se ikke se kanalen. Den skriver kodet kanal, selvom jeg har programkortet i kortlæseren.
Kan du Radiomanden hjælpe mig??
Omdømme 4
Badge +6
Hvis det der optages begge er ukrypteret, eller den ene er, så skal det virke. Hvis der optages en kanal der ikke er krypteret, og der ses en der er, så skal det virke.
Er det sådan det forholder sig.?
Kan ikke efterprøve det, da de maskiner jeg havde er kommet på skrotpladsen for længe siden.
Ja, det er det.
1) Begge kanaler der optages er ukrypterede. Alligevel stopper optagelse 1 når 2 starter.
Jeg mener det har virket tidligere.
2) Jeg optager en kanal der ikke er krypteret og vil samtidig se den krypterede (TV2 FRI), men så siger den kodet signal.
Omdømme 4
Badge +6
Det skal virke, så længe det ikke er mere end 2 samtidige udsendelser, hvilket det ikke er. Den seneste jeg havde var også en F model.
Er der noget jeg kan afprøve/ændre? eller kan kortlæseren eller DVD være gået i stykker?
Omdømme 4
Badge +6
Om det er Recorderen ved jeg ikke, men det var grunden til at mine røg ud, de var ganske simpelt for dårlige og ustabile og ikke holdbare.
Nu har jeg lavet 2 forsøg med DVD optageren i dag.
1) Optage på DR1 fra kl. 12.30 - 13.10 og på TV2 fra kl. 12.40 - 13.25 (2 ukrypterede kanaler)
Begge kanaler er optaget fint i fuld længde.
Når jeg ser TV2FRI(krypteret kanal) gennem DVD samtidig med der optages på DR1, ser jeg kanalen fint indtil TV2 starter optagelse kl. 12.40. Her går kanalen over på TV2 og siger "2 programmer er til optagelse, vælg". Jeg kan ikke se andre kanaler mens begge programmer optages.

2) Optage Kanal 4 fra kl. 14.05 - 15.05 og TVCharlie fra kl. 14.30-15.25. (2 ukrypterede kanaler)
Her kan jeg ikke samtidig se TV2FRI gennem DVD når optagelse 1 starter, den siger "kodet signal". Endvidere optager den slet ikke program nr. 2 på Charlie.

Jeg kan hermed konstatere, at DVD opfører sig forskelligt, afhængig af på hvilke kanaler der optages. Hvorfor ??
DVD er sat på Netværk 111. Frekvens 450.000 KHz. Modulation 64 QAM. Symbolfrekvens 6875 KS/S.
Til Radiomanden - har du nogen løsningsforslag, udover at pille kort og kortlæser ud af DVD og sætte det i fjernsynet. Hermed kan jeg så ikke optage den krypterede kanal TV2FRI på DVD, men måske kan jeg sætte en harddisk til fjernsynet og så optage TV2FRI på den.
Omdømme 4
Badge +6
Jeg har haft en god del problemer med Samsung Recorderne, men det har dog altid være muligt at enten optage 2 frie kanaler eller en krypteret og en fri på samme tid eller overlappende.
At se en 3. udsendelse samtidig er ikke muligt, da begge Tunere er i brug, så er TVet blevet brugt, hvis der samtidig med 2 optagelser skulle ses noget Live.
Det har heller ikke været et problem med 2 samtidige optagelser, og samtidig se en optagelse eller en DVD/BD.
Omdømme 4
Badge +2
Radiomanden skrev:

Jeg har haft en god del problemer med Samsung Recorderne, men det har dog altid være muligt at enten optage 2 frie kanaler eller en krypteret og en fri på samme tid eller overlappende.
At se en 3. udsendelse samtidig er ikke muligt, da begge Tunere er i brug, så er TVet blevet brugt, hvis der samtidig med 2 optagelser skulle ses noget Live.
Det har heller ikke været et problem med 2 samtidige optagelser, og samtidig se en optagelse eller en DVD/BD.

Samme her, men nu bruger jeg Humax boksen
Omdømme 4
Badge +6
Det var derfor at jeg anskaffede Humax boksen, da min F model også fik en del problemer, bl.a kunne den ikke længer afspille BD kun DVD, og der begyndte at komme fejlede (spærrede) optagelser.
Omdømme 4
Badge +2
Radiomanden skrev:

Det var derfor at jeg anskaffede Humax boksen, da min F model også fik en del problemer, bl.a kunne den ikke længer afspille BD kun DVD, og der begyndte at komme fejlede optagelser.

Ja, og min mistede alle kanalerne, men kan godt afspille blueray/dvd
Omdømme 4
Badge +6
Det skete 3 gange med min E model, så efter sidste værkstedsbesøg, blev den byttet til F modellen.
Omdømme 4
Badge +2
Det var også en e model, men jeg fik den erstattet af elektronikforsikringen
Omdømme 4
Badge +6
Samsung ombyttede min til F modellen.
Omdømme 4
Badge +2
min var næsten 4 år gammel
Omdømme 4
Badge +6
E modellen var stadig under garanti/reklamation.
Omdømme 4
Badge +2
Jeg kender ikke til det der dual descramble modul og om det funker ordentligt.
Jeg bruger selv 2 YouSee cam moduler (et CI og et CI+)og 2 kort i mit tv, for at kunne se en kanal samtidig med, at der optages en anden kanal. (Har Bland Selv Fuldpakke). Det funker helt uden problemer.
Det var den besked jeg fik af YouSee, dog først efter jeg havde bestilt BlandSelv !
Det er dog efterfølgende beskrevet mere præcist. Så man er bekendt med merudgifterne, inden man vælger dette produkt.
Går ud fra, at det samme gør sig gældende ift. en Dvd/Harddiskoptager (ikke YouSee's) med plads til 2 kort.
Men som nævnt, så har jeg ingen erfaring med dual descramble moduler og om de virker efter hensigten i danske TV eller bokse.

Mvh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P