Så stiger priserne igen hos Yousee

Omdømme 3
  • Udforsker
  • 58 kommentarer
"Pris pr. md pr. 1/1 2017
Grundpakken Prisen stiger op til 10,- kr. pr. md.
Mellempakken Prisen stiger op til 10,- kr. pr. md.
Fuldpakken Prisen stiger op til 15,- kr. pr. md.
Tillægspakken Prisen stiger op til 5,- kr. pr. md. "

og de skriver det er pga.:

"Prisjusteringerne skyldes stigende priser på indhold og et behov for at sikre, at vi også i fremtiden kan levere den bedste tv-underholdning på alle platforme."

Ja right, Yousee hæver priser for at give os det bedste, så hvornår sker det? Det ikke sket de andre gange de har hævet priserne. Se nu at lave en sportpakke og hiv alt hvad der hedder fodbold ud af fuldpakken. Se nu at få lavet UHD kanaler, der jo flere udbyder af kanaler som venter på I kommer igang f.eks discovery science.

97 Kommentarer

(slettet en kommentar)

Nå der var jeg lige hurtig nok. Jeg troede det var telefonregningen der steg, men synes ærlig talt også at tv er dyrt nok.
Omdømme 7
Badge +7
Op med prisene og væk med kunderne :D

Vi overvejer helt, at stoppe med "flow TV". Vores streaming er eftehånden oppe på onkring 80%. Vi savner dog en app, som kan levere valg frie kanaler over internet i en rimelig kvalitet. Fruen vil ikke have en (eller flere) bokse ved TVet. Så det skal være en TV app.
Omdømme 6
Badge +7
Hej miki35

Jeg faldt over dit indlæg og tænkte, at jeg lige vil knytte en hurtig kommentar.

Jeg kan egentlig godt forstå, at du synes det er træls at tv-pakken stiger i pris og især, hvis du sidder med følelsen af, at du ikke får noget ud af det.

Det er også træls at priserne på indhold og ophavsrettigheder kun er opadgående - det kunne vi også godt være foruden. Udover de stigende priser på dette, så vil vi i YouSee også gerne sikre vores kunder den bedste kvalitet samt oplevelse på tv- og underholdning.

Afslutningsvis, så håber jeg at du fremadrettet vil synes, at du får et rigtig godt tv- og underholdningsprodukt hos YouSee.

Hav en god dag.

Vh.
Omdømme 5
Badge +2
Grundpakken og Mellempakken er i min forening steget med knap 10 kr. pr. måned. Fuldpakken noget mere. Mere end halvdelen af prisstigningen på Grund- og Mellempakken skyldes ophavsrettighederne, der de senere år er steget uforholdsmæssigt meget. En tredjedel af Grundpakkens pris går nu til ophavsrettighedsorganisationerne.

Det undrer mig at dette ikke påkalder sig opmærksomhed. Det undrer mig også at vi med kabel-tv skal betale til ophavsorganisationerne for kanaler, som husstande med egen antenne ikke betaler til.
Hvad er tillægspakken?

Jeg kan ikke finde et eneste sted på YouSee.dk's hjemmeside hvor man kan se pakkepriserne!

Er der nogle der kan hjælpe?
Omdømme 7
Badge +6
Tillægs pakker er alt ud over Grundpakken, lille tillæg er 10 bland selv kanaler = Mellempakke pris, stort tillæg er 36 bland selv kanaler = Fuldpakke pris.
Priser på kanaler og muligheder ses ved at indtaste adresse på TV siden.
Priser på pakker varierer, alt efter hvilken aftale der haves hos den forening man er tilsluttet.
Nu har jeg prøvet en adresse og kan ikke se priser på hhv. grund-, mellem og fuldpakke og/eller tillægspakker!

Der står kun priser for hhv YouSee Tv- Lille, Basis, Viasat Mellem og Viasat Stor og det er inklusiv bredbånd. Hvad hvis man kun ønsker at se tv-pakke priserne ekslusiv bredbånd?

Hvorfor skal skal det være så besværligt og ugennemskueligt at se priserne?
Omdømme 7
Badge +6
Har du Kabel TV eller DSL.? Hvis DSL, så er der ikke TV uden Bredbånd.
Kabel TV priser afhænger som skrevet af den forening man får levering fra, da der er diverse Rabat ordninger.
Omdømme 7
Badge +7
Her kan priserne ses : https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/prisstigninger-januar2017
Omdømme 7
Badge +7
Hos mig er prisstigningen på 3,5% (15 kr/md.). Det kan jeg ikke ryste mig.
Omdømme 5
Badge +2
YouSee angiver kun de listepriser der er gældende for privatkunder.
Hvis man bor i boligforening eller boligselskab med rabataftale med YouSee, er det foreningens opgave at oplyse om tv-pakkerne priser.
Omdømme 7
Badge +7
Langt de fleste betaler Grundpakken til ens forening og Ekstrapakken til YouSee.
For mig 10 kr. max. til min ejerforening og 5 kr. til YouSee.
Omdømme 5
Badge +2
Min Grundpakke stiger fra 118 kr. til 128 kr. pr. måned. Heraf er ophavsretsafgifter ansvarlig for 6 kr. af stigningen. De stiger fra 36 kr. til 42 kr. (afrundede priser). Hvorfor stiger ophavs-rettighederne uforholdsvis meget? Det samme var tilfældet sidste år.

Jeg har ikke noget imod at støtte ophavsorganisationerne, men savner oplysning om, hvem pengene går til, hvor mange millioner det drejer sig om, og hvem der bestemmer at det skal være sådan.

Skal der føres kulturpolitik i Danmark, synes jeg at det skal være synligt og forståeligt, hvad der foregår. Men området er helt uoplyst for offentligheden.

I øvrigt mener jeg at det er mærkeligt at jeg som kabel-tv-kunde skal betale ophavsrettigheder for kanaler, som folk med egen antenne ikke betaler til (Free to air-kanaler).
Omdømme 3
Til Kasper,
Så kunne I starte med at pille alle sportsprogrammerne ud af fuldpakken og ind i en pakke for sig selv. Jeg er træt af at halvdelen eller hvor meget det nu er af abonnementet som går til Messi og Ronaldo.

Og gå nu forrest med UHD tv.

Hav selv en god dag!
Omdømme 1
Badge
miki35 skrev:

Til Kasper,
Så kunne I starte med at pille alle sportsprogrammerne ud af fuldpakken og ind i en pakke for sig selv. Jeg er træt af at halvdelen eller hvor meget det nu er af abonnementet som går til Messi og Ronaldo.

Og gå nu forrest med UHD tv.

Hav selv en god dag!

Hvorfor skifter du ikke bare til bland selv, hvis du er træt af sport
@joern: det link viser ikke listepriserne på kabel-tv pakkerne, kun stigningerne.
@Vilhelm: og hvor kan man så se YouSee's listepriser på kabel-tv pakkerne?

Jeg er fuldstændig med på at foreninger kan få rabat i forhold til listepriserne. Nu er jeg ikke selv specielt interesseret i hvilke rabatter der gives, men det tror jeg nu nok andre er, så lad os da bare få dem frem i lyset.
Omdømme 7
Badge +6
Rabatter er en ting der er mellem de enkelte foreninger og You See, de opnås helt individuelt.
Omdømme 5
Badge +3
Som plex skriver, så kan du jo med BlandSelv få opfyldt dit ønske. Jeg skiftede til BlandSelv, da jeg aldrig ser de mange Børne- og Tegnefilms kanaler. :?
Til gengæld har jeg så valgt alle sportskanalerne :cool: og næsten alle musik kanalerne.
Da det er det, der interesserer mig.
Så'n er vi jo forskellige. :P - og med det som udgangspunkt, så er BlandSelv muligheden jo ret unik imo !
Omdømme 3
Ja Bland selv er en mulighed, for nogen. Vi har sløjfeanlæg og kan ikke få bland selv. Men derfor er det alligevel utroligt som priserne er steget på alle pakkerne
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-11-04-ny-prisstigning-paa-vej-tv-pakke-er-blevet-50-procent-dyrere-paa-syv-aar
Omdømme 3
Men det her har de masser af penge til, de går endda ud over deres beføjelser
http://finans.dk/live/it/ECE9124601/tdc-totalovervaager-millioner-af-mobilbrugere/?ctxref=ext
Omdømme 7
Badge +4
miki35 skrev:

Ja Bland selv er en mulighed, for nogen. Vi har sløjfeanlæg og kan ikke få bland selv. Men derfor er det alligevel utroligt som priserne er steget på alle pakkerne
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-11-04-ny-prisstigning-paa-vej-tv-pakke-er-blevet-50-procent-dyrere-paa-syv-aar

Om et år, skal du selv kunne vælge fra og til, så skal sløjfeanlæg være en saga blot
Omdømme 3
Heldigvis fra næste år
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1478075156

Jeg tænker bare om Yousee tænker sig om eller om De bare mælker indtil skidtet lukker
Omdømme 3
Mich,

Det kan du tro jeg glæder mig til:-)
Dødirreterende at TDC/Yousee tager rumpen på brugerne hvert eneste år med deres "prisstigninger". De er kun til så aktionærene kan få lidt mere i lommepenge, på bekostning af dårligere og dårligere programmer/tv kanaler til brugerne.

Beklageligvis kan jeg ikke skifte udbyder, da jeg bor i udkantsDanmark, hvor andre selskaber ligger på linie prismæssigt, med TDC/Yousee. Og jeg tror ikke jeg kan sparer en eneste kr. ved at købe selvvalgsboksen. Der ville så ryge mindst 30 kanaler.

Men prisen ville nok ikke blive mindre af den grund, fordi man stadig skal betale til sportkanalerne, selv om de bliver fravalgt. Det gøres ved at forhøje priserne, på andre kanaler. Det kaldes svindel, i min verden.
Omdømme 7
Badge +7
Piaggio skrev:

Dødirreterende at TDC/Yousee tager rumpen på brugerne hvert eneste år med deres "prisstigninger". De er kun til så aktionærene kan få lidt mere i lommepenge, på bekostning af dårligere og dårligere programmer/tv kanaler til brugerne.

Beklageligvis kan jeg ikke skifte udbyder, da jeg bor i udkantsDanmark, hvor andre selskaber ligger på linie prismæssigt, med TDC/Yousee. Og jeg tror ikke jeg kan sparer en eneste kr. ved at købe selvvalgsboksen. Der ville så ryge mindst 30 kanaler.

Men prisen ville nok ikke blive mindre af den grund, fordi man stadig skal betale til sportkanalerne, selv om de bliver fravalgt. Det gøres ved at forhøje priserne, på andre kanaler. Det kaldes svindel, i min verden.

Plat at kalde prisstigninger på ca. 3,5% for svindel. Alt andet stiger jo også. Er det også svindel?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)