Spørgsmål

Radio sinaler.

Jeg forstår ikke at man nedlægger Radio sinaler. Jeg vil sige at det er en tilbage gang for Yousee, når man tænker på hvad man betaler om året for en tv/radio pakke.
Ved at sløjfe radio sinaler, skal man hen og sætte Antender op som i gamle dage og det er ikke noget der pynter i landskabet. Man skifter ikke bare Radio som man har kostet flere tusinde kroner, for de yousee sløjfer signalerne.
Man overvejer grunde at skifte udbyder, dem er der jo nogle stykker af.
Hilsen
Ove E:@

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Så forudsætter det jo hvis der skal skiftes udbyde, at de leverer Radio, det man næppe være Stofa du kan få da de ikke kan levere i You See's/antenneforeningens kabler, og de er næppe heller i området, så skal du se om der kan levers Fiber, og om udbyderen så leverer Radio, det samme gælder for DSL, udover You See DSL.
Så du har lidt af et arbejde foran dig. Pøj, pøj.
Omdømme 2
Radiomanden skrev:

Så forudsætter det jo hvis der skal skiftes udbyde, at de leverer Radio, det man næppe være Stofa du kan få da de ikke kan levere i You See's/antenneforeningens kabler, og de er næppe heller i området, så skal du se om der kan levers Fiber, og om udbyderen så leverer Radio, det samme gælder for DSL, udover You See DSL.
Så du har lidt af et arbejde foran dig. Pøj, pøj.

Hvis man er utilfreds med sin udbyder, og udbyder, i dette tilfælde Yousee ikke lytter til sine kunder, så kan jeg kun bakke op om, at man finder en anden udbyder.
Har den nye udbyder heller ikke Radio-signaler via antennestikket, so what de er jo allerede mistet hos den gamle udbyder (17/2/2017)
pointen er at Yousee ikke fortjener os som kunder, når de alligevel bare gør som de synes bedst.

Sidder forøvrigt i bestyrelsen for en ejerforening med en del ældre beborere. De er ikke begejstret for udsigten til ustabilt FM-signal. Selv en Radiomand ved vel, at en stue-antenne fanger al muligt skrammel, som laver støj på linien.
Det er for ringe med at nedlægge fm signalet, alle os alm over femti som elsker vores gode stereo anlæg, hva har vi gjort

og hvad sparer vi i kr. , det bliver vel billigere når der nu mangler noget, eller hva sker der ?

det er luset af tdc
Omdømme 3
Badge
Ja, det er virkelig ringe.

jeg bor i et område med dårlig FM dækning og kan slet ikke få et acceptabelt signal med en stueantenne. DAB dækning er også dårlig.

Så er der internetradio tilbage, men det er altså en lidt større øvelse at få startet op og bruge end bare at tænde for sin radio...
Dette lige set på nettet . . her den 12 / 3

Hør radio med antennekabel

Som en del af dit YouSee abonnement får du ud over tv-kanaler også adgang til at høre radiokanaler digitalt. Du kan høre radiokanalerne på dit musikanlæg ved at forbinde dit antennestik i væggen til anlægget med et antennekabel.

Dit udbud af radiokanaler og deres tilhørende frekvenser afhænger af, hvor i landet du bor.
Omdømme 7
Badge +6
voksen skrev:

Som en del af dit YouSee abonnement får du ud over tv-kanaler også adgang til at høre radiokanaler digitalt. Du kan høre radiokanalerne på dit musikanlæg ved at forbinde dit antennestik i væggen til anlægget med et antennekabel.

Der sendes ikke Digital Radio der kan modtages med andet end TVet eller en kompatibel TV boks.
Omdømme 3
Badge
Ja, det er direkte forkert.

Her linket hvor det står: https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/find-dine-radiokanaler
Omdømme 7
Badge +2
Radiomanden skrev:

voksen skrev:

Der sendes ikke Digital Radio der kan modtages med andet end TVet eller en kompatibel TV boks.

Jep, det kræver at man eks. har en boks som min, en Dreambox der har en radio app til modtagelse af digital radio via DVB-C eller DVB-S, der så er koplet til anlæget eks. via HDMI for at høre lyden i en ordentlig kvalitet.
Skal ikke undre mig hvis Vu+ boksene også er udstyret med sådan en digital radio app.
Ellers må man behandle det med sit TV eller billigere boks som værende en TV kanal, men så kan man i det fleste tilfælde oprette en favorit liste med radio kanaler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)