Spørgsmål

Radio på TV

Hvis vi fremover vil høre radio på vores TV, kan så stadig høre P4 og P5, som her i Odense er FM kanal Fyn og DAB radio kanalen???

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der kan som det er oplyst høres Radio, enten på TV eller med en egnet TV boks, det er det samme som på FM, DAB kan ikke modtages i kabelnettet.
Omdømme 7
Badge +4
Vi må håbe, radio snart kommer på Humax TV boksen
Omdømme 7
Badge +6
Tja, jeg kommer ikke til at bruge det, med en lille enkel antenne kan jeg modtage P1, P2, P3, P4, 100FM, Pop FM, Nova, 24 syv, samt lokalradio og nabobyens Lokalradio. Det må være rigeligt.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Tja, jeg kommer ikke til at bruge det, med en lille enkel antenne kan jeg modtage P1, P2, P3, P4, 100FM, Pop FM, Nova, 24 syv, samt lokalradio og nabobyens Lokalradio. Det må være rigeligt.

Det er atså ikke alle steder, slet ikke i tæt bebyggede områder, som f.eks. København
Vi kan idag høre DAB radio på TV via kabel tv nettet, så forstår ikke helt radiomandens svar. Men kan vi også fremover høre DAB radio på TV via kabel tv nettet?
Omdømme 7
Badge +3
Slettet da indlægget var placeret i forkert tråd. Beklager.
Omdømme 7
Badge +6
You See sender ikke DAB i deres net, det skal dog ikke være usagt, at kablet modtager signalet, men det sendes ikke ud i det. Der er Digital Radio, det sendes som DVB-C, som kan modtages af et TV eller kompatibel TV boks.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)