Svar

Problemer med program info

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Erroneus har modtaget fra andre medlemmer.

Vi oplever at den info om det nuværende program er forkert og det startede for et par dage siden. Det er korrekt nok når man zapper rundt og tjekker tv guide på ens TV, men når man har valgt en kanal og trykker på info knappen, så får man info om et program som er flere dage gammelt.

Vi oplever det på alle TV (2 stk.) i huset.

icon

Bedste svar af Erroneus 4 januar 2015, 15:50

Yup det er løst, dejligt.

Info fra Yousee driftsinfo:

Nu er fejlen rettet. Tak for din tålmodighed.

Starttid: 29-12-2014 08:15
Forventet rettet: 05-01-2015 15:00

Se original

29 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Erroneus har modtaget fra andre medlemmer.

Nå jeg kan se under Driftsinformation at der er en åben sag som hedder Fejl på Tv-guiden på flere kanaler. Oprindeligt var det en fejl på TV 2´s kanaler og TV3 Sport 1 og 2, men det er åbenbart noget som har udviklet sig.

Seneste opdatering, som er fra i dag indeholder følgende:

"Der kan desværre i forbindelse med årsskiftet fortsat være problemer med tv-guiden på flere kanaler. Enten at der mangler indhold, eller at indhold er forkert. Vi opdaterer, så snart der er nyt."

Flere på Facebook melder også om problemet, så det er en generel fejl tyder det på.

Har nøjagtigt samme problem. Programinformationen (nu og næste) stammer vist fra natten til onsdag.

Jeg har også set mindst ti indlæg på Facebook, hvor folk melder om det samme.

Nogen gange, når fejlen opstår (det er sket nogle gange efterhånden), så kan YouSee ikke se fejlen hos dem i København. Men når de så har snakket med deres Århus-afdeling, så kan de i Århus godt se fejlen.

Så det er helt sikkert generelt. Vi må bare håbe, at de får løst det snarest.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Samme problem her. I drift loggen står der, at det er guiden som ikke virker. Her virker EPG guiden fint, men info knappen / information til udsendelse er helt forkert.

Samme problem her i Højbjerg.

Samme problem i Hobro, men gør det noget når bare det virker på øen

Det virker igen (det blev løst i går).

Jeg synes personligt, at det er meget vigtigt, at nu og næste også virker, da det er der man får et hurtigt svar på, hvad der er nu og hvad der kommer efterfølgende. Jeg bruger aldrig EPG'en til at finde ud af dette.

Omdømme 1

Yup det er løst, dejligt.

Info fra Yousee driftsinfo:

Nu er fejlen rettet. Tak for din tålmodighed.

Starttid: 29-12-2014 08:15
Forventet rettet: 05-01-2015 15:00

Desværre holdt det op med at virke igen her til eftermiddag hos mig. (Kbh)
Det er dog ikke på alle kanaler. Feks dr1, dr3 og 3+ virker det ikke, mens det virker på dr2, tv2 og tv3
Omdømme 1

Suk ja, det kan jeg bekræfte, har samme problem på de kanaler her. Nyborg.

Hos mig er det også stoppet med at virke - men på alle kanaler.

Grunden til, at det ser ud som om at det virker på DR2, TV 2 og TV3 er sikkert fordi, at da det stoppede med at virke, var det stadig det nuværende program som kørte. Altså har info ikke skiftet, fordi det stadig er samme program der vises, som da det stoppede med at virke.

Rettelse:
Kan godt se nu, at det virker på f.eks. Discovery, TV 2, Zulu, Charlie, News og TV 3, men ikke på alle de andre kanaler...

Update:
Nu er det også stoppet med at virke på de andre kanaler, så nu virker det slet ikke på nogen kanaler.
Den er også gal igen i Aarhus nu. Det ser ud til, at de kanaler, der er ramt, bliver hængende på data fra ca. kl. 16-16:30 i dag, mens de øvrige kanaler virker som de plejer.

Sidder i Ballerup med samme problem, ingen, manglende eller forkerte info i den elektronisk program guide.. Det har stået på her siden midten af december.
Omdømme 2

Badge
TV2 program info virkede tidligere på aftenen her. Men nu virker det pludselig ikke lidt før midnat, fastholdt på poppen af toppen fra  kl. 20?

Tjekkede lige driftinfo. Og der er opgaven lukket? Der er stadig periodiske problemer.

Ser ud til at fungere igen.
@Lkodk Ja, det kan jeg også bekræfte. Godt de var hurtige til at fikse fejlen denne gang.

Det er vist stadigvæk ikke fikset helt ! 

Lørdag 24/1, så jeg at der kl. 4:40 på TV2 Sport skulle komme NBA-kamp - Chicago Bulls mod San Antonio Spurs - cool det måtte jeg optage.

Men glæden til at se denne fede kamp brast hurtigt, da jeg startede optagelsen !!

For en gang kedelig parallel slalom har ikke meget med en fed NBA basketkamp at gøre ! :@

Surt show igen igen.

For det er ikke første gang det sker at EPG'en skriver et, men viser noget andet. Især ikke efter kanalomlægningen i starten af december og endnu værre efter nytår ! :@

Og det er på forskellige kanaler, bl.a. også på People HD - hvor der igår var programsat det sidste afsnit af Sherlock H. (3:3) men i stedet for blev vist et madprogram om tyrkiske specialiteter ! :@

Og så'n kunne jeg blive ved med eksempler fra en hel del andre kanaler.

En ellers flink knægt hos Support forklarede, at de ikke havde oplevet nogle problemer og at det måtte være mit tv's software, der var årsagen og at jeg skulle tjekke for opdateringer til det !!!! Holy Moses for en gang gøjl at fyre af.:@ 

Som sædvanlig er det aldrig YouSee, der er skyld i fejlene ! Det er skisme træls, at de fyrer den slags af gang på gang, når noget ikke virker.

jeg har stadig problemer med EPG efter opdateringi december. TV2 viser pogram fra en anden kanal og der er mange kanaler der skriver Idetificer kanal det er på Philips 32 PFL5007/12 og Philips 42PFL 7406T/12 alt er opdateret. Jeg kender også en som har et Philips 42PFL 7406T/12 som har de samme problemer.

Jeg har skrevet med Philips support de mener at det er en fejl fra min udbyder.

Hvis der er andre der har samme fejl kan de så ikke skrive tvmodel og type.

Yousee support er bare en flok drenge med et fritidjob som ikke ved hvad de snakker om, måske er det bedre at skrive til dem om problemet

Jeg har også et Philips 42PFL 6007 T/12 hvor det hele nu virker

Tjah, det er stadig lidt af et lotteri vedr. EPG'en - især Eurosport, der stadig ikke virker ordentligt. Hvis der står f.eks. Skiskydning, så er det næsten sikkert, at der ikke vises skiskydning ! Isf. så vises der VM i alpine skiløb (Slalom, Storslalom, Styrtløb . . . . )

Den er også tit gal på den nye TV2 sport, hvor det ikke stemmer overens med hvad der står i EPG'en og hvad der faktisk vises. Desuden kikser det også enkelte gange, på andre kanaler. 

Desuden virker det som om, dem der "skriver" EPG'en - ikke har gået så mange år i skole eller ikke har hørt ordentligt efter, da det kniber gevaldigt med både grammatik og stavning.

Alt i alt så er det s.. for ringe, at det ikke fungerer ordentligt !

Omdømme 2

Badge
Jeg har også stadig problemer med kanal info. Det stemmer ofte ikke med det som vises på kanalen. Og tit, hvis jeg vil programmere min Samsung F8500 recorder en uge frem, så stemmer optage tidspunkterne ikke med de sidste timer programmer. Faktisk er jeg nød til at gennemgå timer tidspunkter på dagen hvor udsendelsen sendes, eftersom tidpunkterne ofte ikke stemmer?

En sidste ting er, at EPG guiden, som jeg skulle mene hænger sammen med info til programmerne, er mega lang tid om at opdatere. Specielt hvis det er en uge frem man vil timer programmere, så kan man komme til at vente meget længe på EPG'en. Det virker som om, at info hænger sammen med EPG, hvilke for mig lyder logisk.

Er der mulighed for, at booste transmissionen af EPG / info opdateringer, samt at lave udsendelses tidspunkter mere præsis, så tidspunkter i EPG'en ikke skubber sig?!

Der er som i hele tiden problemer med stabiliteten af Program Guiden, her hos mig, jeg har endnu ikke haft en dag, hvor data enten ikke er der eller forsvinder, eller er forkerte.

Omdømme 2

Badge
Det som KennetJohansen nævner med, at EPG guiden helt nulstilles, er også sket hos mig flere gange inden for de sidste 1-2 måneder. Når der er indlæst EPG info for en helt uge, og jeg kan bladre rundt i det, så pludselig nulstilles hele ugen, og jeg har kun data for det der sendes lige nu. Så går der alt mellem 15 minutter til en time, før hele ugen er indlæst igen. 

Og ja, de forkerte oplysninger / tidspunkter er irriterende. Som sagt er jeg nød til at tjekke timer tidspunkter på optage dagen, for at være sikker på timer programmeringen er korrekt.

Men jeg er lidt i tvivl hvor meget der er Yousee's skyld? Hastigheden hvorpå EPG'en opdateres er utrolig langsom, hvis man programmere en uge frem, og skal vente på EPG'en opdateres. Som det nævnes, så er tidspunkterne hvor udseldelser starter / slutter et andet problem, hvor tidspunkterne i EPG'en ofte er forkert. Og så det med, at alle EPG data pludselig nulstilles / forsvinder er også blevet et problem, som dog ikke er så stort her. Og håber heller ikke det bliver værre :)

Tjah nu er vi nået til juli og "Intet nyt fra Vestfronten" !! Det er stadig et lotteri, om nu EPG'en viser det korrekte på mange af kanalerne !! :@

Det er dælen dulmende for ringe, at der ikke sker noget !!

Har flere gange kontaktet YouSee i det sidste ½ år, men intet sker - enten ingen svar eller vage bortforklaringer fra unge, nærmest uduelige medarbejdere (telefonløftere). :@ 

Det er f..... ringe af en så stor spiller på tv-udbyder markedet !!!!

Omdømme 2

Badge
Jeg har også stadig jævnligt problemer med EPG opdateringerne. Tit syntes jeg ikke info teksten passer med den udsendelse der sendes. Andre gange passer tidspunktet ikke. Normalt programmere jeg min recorder for en uge af gangen, hvor EPG'en bliver mere og mere unøjagtigt jo længere hen man kommer på ugen.

Mit værste problem er, at EPG'en er utrolig langsom om at opdaterer alle kanaler for en uge. Det kan tage op til 15 min. at få hele ugen med, hvilke jeg syntes er mega irriterende. Men jeg er i tvivl omkring hvordan EPG oplysningerne opdateres, samt intervallet for hvornår / hvor tit de sendes ud. Også om min F8500 recorder har noget med opdateringshastigheden at gøre?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Når jeg bruger EPG'en på mit Samsung TV, kan jeg "kun"  se 6 ½ døgn frem.  At få alle kanaler til at vise 6½ dag frem tager max. 2 min.

Jeg bruger aldrig EPG, men går det hurtigere på event-kanalen?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)