Spørgsmål

Problemer med kanal 4, 6'eren og Canal 9

Vi har igennem de sidste par måneder haft problemer med signalet på Kanal 4, 6'eren og Canal 9. Signalet går fint igennem, men nu og da hakker billedet helt vildt. Det sker måske en gange i minuttet. Alle andre kanaler står knivskarpt. Jeg har købt en signalforstærker, dog uden effekt. Tyder det på noget specifikt, når de kun er de 3 kanaler, som har problemer?

24 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
I kan være ramt af indstråling. Har I prøvet at tage antennekabler af på? Det er så let at komme til at skubbe til dem under f.eks. rengøring.
Omdømme 2
Badge +2
Hej Ann_man

Har du forsøgt Slangefars forslag?

Özcan, youSee Forum Team
Omdømme 3
Badge
Som Slangefar siger kan det være indstråling på den frekvens som de kanaler ligger på, du skal sikre dig at du bruger dobbelt skærmede kabler, gerne yousee approved kabler.
Har samme problem, kun 6eren der hakker. Alle andre kanaler står perfekt. Hvis problemet med indstråling kun rammer netop 6eren, hvorfor flytter Yousee så ikke kanalen til en anden frekvens? Ellers må de levere nye kabler og fordeler boks til alle mine 4 tv.
Omdømme 7
Badge +6
Er der også problemer med 3+ og kanal 4.? De er på samme frekvens.
Har ikke kanal 4. Men 3+ er perfekt.
Som sagt har jeg kun problemet på 6eren.
Omdømme 7
Badge +6
Det behøver ikke at være et decideret problem med en af YouSee's frekvenser, for problemet kan faktisk være en teknisk fejl der ligger hos Discovery selv, som er ejeren af Kanal 4, Kanal 5, 6'eren og Canal 9.

Som eksempel har jeg selv lagt mærke til at der er problemer med Viasat Film Premiere i form af pixeleringer, som opstår når de skifter fra deres trailere og tillige til filmen og så igen når filmen er slut og der skiftes over til de her trailere osv. igen.
Samme fænomen har jeg også set på TV3 en del gange som jo også er en Viasat kanal, hvor de pixeleringer opstår når de skifter til og fra deres reklamer.
Et problem med begge kanaler der har stået på i en 3 ugers tid.

Noget der tyder på at Viasat har en teknisk fejl hos dem selv som de ikke har styr på, da Viasat Film Premiere og TV3 ikke deler den samme frekvens hos YouSee.
Vi oplever samme problemer med kortvarige udfald på 6’eren og Canal 9 med ca. et minuts mellemrum. Hvordan bliver det løst, så vi kan få det, vi betaler for?
Omdømme 7
Badge +6
Kanal 4 er også ganske forfærdelig lige for tiden med at der er rigtig slemme pixel fejl, hvilket jeg kan se slet ikke er et lokalt problem, for der meldes ikke noget om BER fejl overhovedet, hverken på mit Panasonic TV eller min ny indkøbte Vu+ Uno 4K, de melder tilgengæld begge om en høj signal kvalitet på over 80%
Ganske usmart med de pixel fejl specielt i denne tid, hvor Kanal 4 er startet op med at vise alle julefilmene fra Hallmark som jeg ved at mange folk ser frem til hvert år.

Men sådan skal det åbenbart være hvis problemet ikke ligger hos YouSee, men så ville jeg forslå YouSee at de ganske enkelt smider samtlige af de her problem fyldte kanaler ud ved næste genforhandling med Discovery Networks, for at sende et kraftigt signal om at det her med den elendige signal kvalitet der leveres finder man sig skutte i.
Omdømme 7
Badge +6
På Humax er der følgende værdier: Styrke 57 dBuV, Signal 100%, SNR 37dB, BER 0.
Har været nu på kanalen i 20 minutter, der har ikke været noget.
Modtages den i de normale pakker, eller via Humax boksene.? Humax boksene bruger jo den krypterede version af kanalerne på QAM 256.
Omdømme 7
Badge +2
Min TV 4 er helt væk, måske fordi jeg har fravalgt den ;) Men min TV 6 er fin nok.

Btw, lidt off topic Jeg fik en email fra Yousee and jeg skulle fravælge TNT , men den kanal har jeg lige fået og har ingen mulighed for at fravælge den, men hvad gør man så?
Omdømme 7
Badge +6
TNT udgår automatisk sammen med Nat Geo Pepole, Discovery Showcase og C More Golf 1.1.19. Da de kanaler som bekendt helt udgår her i DK.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har alle de 4 kanaler der udgår, men de skrev allerede nu, at man før den 1.1.2019 skulle fravælge dem...
Omdømme 7
Badge +6
De er jo kun låst i bland selv i 30 dage, derefter kan de udskiftes.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

På Humax er der følgende værdier: Styrke 57 dBuV, Signal 100%, SNR 37dB, BER 0.
Har været nu på kanalen i 20 minutter, der har ikke været noget.
Modtages den i de normale pakker, eller via Humax boksene.? Humax boksene bruger jo den krypterede version af kanalerne på QAM 256.

Det er den på 666 Mhz med QAM64, den frekvens er jo også "the number of the beast", så det er måske derfor ;-)
Men nu har jeg prøvet at finde den krypterede Kanal 4 frem på min Vu+ boks og det viste sig at jeg godt kan låse den kanal op også med mit gamle TDC kort som jeg allerede bruger til Viasat Film kanalerne, så kan jeg se om den krypterede Kanal 4 er bedre i længden.

Så tak fra min side med det tip.
Omdømme 7
Badge +6
Der vil da være interessant at se om der gør en forskel, eller om jeg ikke er ramt af problemet.
Viser det sig at mit bud holder vand, så er det da noget der bør meldes videre.
Hvornår bliver signalet for kanal 4 godt igen . :?
Omdømme 7
Badge +6
Det vides ikke, her er der kun brugere. Hvordan modtages der.? Er det via You See boksen, eller på TVet, er det bland selv.?
Yousee fuld pakken...jeg vil ikke have boksen, så længe det er muligt
Nå okay, jeg troede at Yousee læste med her
Omdømme 7
Badge +6
You See er med ind i mellem, men ikke primært, og slet ikke når det er Weekend eller helligdage.
Som det kan læses i tråden diskuteres det jo hvordan og hvorledes, jeg har som det kan læses ikke problemet, og er det grundet at det modtages krypteret eller hvad er problemet.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Der vil da være interessant at se om der gør en forskel, eller om jeg ikke er ramt af problemet.
Viser det sig at mit bud holder vand, så er det da noget der bør meldes videre.

Den krypterede version af Kanal 4 på 442 Mhz med QAM 256 er i en meget bedre kvalitet end den ukodede på 666 Mhz med QAM 64.
Jeg har holdt øje med den både i går og i dag og Kanal 4 på 442 Mhz står helt stabil uden nogen former for pixeleringer, så det bliver så bare den der kommer til at befinde sig fast på min Vu+ boks, så jeg kan afkode den med mit kort og henholdsvis optage fra den.

Så det er noget at YouSee skal have undersøgt hvad dælen det er som går galt for dem med 666 Mhz, for det tyder jo på et internt problem hos YouSee selv, når den krypterede version på 442 Mhz står helt stabil.
Omdømme 7
Badge +6
Det kunne være på sin plads at skrive til dem omkring det på FB.
Omdømme 7
Badge +6
Postede på FB angående problemet, posetivt svar. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2006972969384585&id=111063605642207
Omdømme 7
Badge +6
Det ser også ud til at være blevet rettet på 666 Mhz, for umiddelbart var der ikke alle de pixeleringer i de omkring 10 minutter jeg lige kiggede efter.
Men så kan man se tiden an om hvad at andre rundt omkring hos landets andre antenneforeninger har at sige, som ser langt mere ukodet Kanal 4 osv på den frekvens end jeg kun lige gør.

På min Vu+ Uno 4K beholder jeg den bare indstillet til Kanal 4 på 442 Mhz, det kan jeg jo lige så godt, nu da jeg alligevel anvender min PVR til Viasat Film kanalerne også.
Better safe than sorry som man siger, når min Vu+ Uno 4K anvendes til at optage med.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)