Spørgsmål

Problemer med fjernbetjening til YS-4000

Omdømme 1
Vi fik for nyligt en ny box og fjernbetjening, da vi fik bland-selv i boligforeningen.
Men har virkelig problemer med, at få den medfølgende fjernbetjening til at reagere konsekvent.

Nogle gange virker den fint med en vinkel fra selve boksen, og andre gange ikke.
Heller ikke ligefor virker den altid.

Forsøger man at skrue op for lyden, går det fint de første 4-5 trin, men så stopper den, og man kan ikke længere hverken skrue op eller ned, og ej heller skifte kanal.

Som sagt, det er meget inkonsekvent.

Boksen er tilskuttet med CEC til et ældre Plasma TV fra Samsung, og humax fjernbetjening er kodet med 0010.

Er der andre der har nogle udfordringer med dette?
Hvor kan jeg henvende mig ellers, da der står, at YouSee ikke supporterer fjernbetjening via deres support...

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hmm. Det er ikke noget der kan genkendes, den er ikke så retningsbestemt, boksen reagerer fint på den, det gør både 2000 og 4000 boksen, heller ikke problemer med lyd op/ned på TVet.
Omdømme 1
Virkelig spøjst...
Har du en ide om hvor jeg kan henvende mig ellers?

Fandt også en anden - måske bug.
Trykker du på tv-guide én gang, og bruger kanal op/ned, virker den omvendt af hvad man skulle tro.

Men trykker man 2 gange på tv-guide, så virker op/ned korrekt i min verden.

Giver det mening? Ellers må jeg lige lave en video af hvad jeg mener :)
Omdømme 7
Badge +6
Kanalskift virker som det skal, er den på DR1, og der bruges op ned på "musen" så skiftes der op/ned helt normalt. Uden at bruge EPG skiftes der normalt op/ned med P op/ned.
Omdømme 1
Er ikke sikker på vi forstår hinanden..
Jeg forsøger at lave en video el.lign..
Omdømme 7
Badge +2
Jeg syntes også det virker omvendt af hvad kan kunne tro...

Men jeg bruger mit Samsung TV fjernbetjening til 4000 boksen også, men det kan du måske ikke med et lidt ældre Samsung TV?
Omdømme 7
Badge +6
Bruger kun "musen" når der bruges EPG, der virker op/ned, frem/tilbage som forventet.
Til program skift bruges enten tastaturet eller P op/ned, virker også som forventet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)