Problemer med at flere stationer hakker gennem flere uger.

Vi har samme problem som mange andre med at flere stationer hakker, og jeg har talt med Support flere gange. Har prøvet et nyt kabel fra YouSee uden ændring. Først hakkede DK4 og ZDF, nu hakker NDR og RTL også - alle andre kanaler i Grundpakken kører uden problemer. Systemoplysninger viser et højt signal, og vi har kun et TV tilsluttet uden boks. Det må være et udbyder anliggende, og jeg kan ikke forstå, at vi ikke bliver orienteret om det, når vi kontakter Support. Der kommer ellers rigeligt med salgsmails til os løbende. Rart at vide at andre også har lignende problemer.

32 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvis der er problemer med det leverede signal, og det ikke skyldes kabler eller udstyr, så skal det fejlmeldes.
Omdømme 7
Badge +6
Det er et landsdækkende problem, så egentlig burde Yousee få sat deres egne folk og Dansk Kabel TV på opgaven til at få undersøgt alt det udstyr at Yousee har over hele landet efter fejl.
Det landsdækkende problem er jo opstået efter at de selv begyndte at fifle med TV signalerne og deres coax internet.
Så det tyder på at deres eget udstyr ikke engang er gearet til at håndtere det, sikkert fordi at udstyret er forældet.

Som tidligere bevist af en anden bruger her i forummet, så kommer man tilsyneladende ingen vegne med fejlmeldinger til Yousee længere. Det har en som Dansk Kabel TV jo også fundet ud af, at Yousee er afvisende over for deres fejl rapporter.

Selv orker jeg ikke det bøvl med Yousee, hvilket også skyldes at vi tilsynelandende snart får fiber fra Energi Fyn, hvilket betyder at vi får adgang til Waoo her i området.
Så kan man jo få sit TV igennem dem i stedet for hvis man hellere har lyst til det.
Omdømme 7
Badge +6
Der er på ingen måder fejl på de nævnte kanaler på det der leveres her. Signal 100%, Bitfejl 0.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Der er på ingen måder fejl på de nævnte kanaler på det der leveres her. Signal 100%, Bitfejl 0.

Her signal styrke på mellem 75% og 85% alt efter kanal frekvens, signal kvalitet 100%,
nul BER fejl ved QAM64 kanaler.
Men alligevel er der periodiske problemer med billedet i form af enten hakker eller pixels på flere kanaler.
Dette tyder på et fjernt liggende problem på Yousee's eget udstyr og ikke et lokalt problem, så der kan man skifte kabler, stik og antennedåser lige så tosset som man vil, for det løser ikke problemet.
Tak!
Omdømme 7
Badge +6
På NDR har jeg følgende tal. Frekvens 570 MHz, styrke 55 dBuV, kvalitet 100%, SNR 38 dB, Bitfejl 0.
Så alt er som det skal være.
Omdømme 5
Badge +1
Jeg har også pixeleringer på diverse kanaler, selvom der er 100% signal og 0 bitfejl - men det er jo i yousees egne boxe jeg kigger. Og deres teknikkere har erkendt at de 'nok' er lidt for langsomme til at vise evt småfejl, som man godt selv kan se på skærmen.

Det er pudsigt at det først startede efter de omlagde deres net og mange flere kanaler nu ligger i QAM256 end tidligere. Det hakker nu også på kanaler på QAM64 så det er ikke kun dem der er hårdt komprimeret.
Omdømme 7
Badge +6
Humax boksene modtager alle kanaler udover Grundpakken på QAM 256.
De tal jeg skrev er fra Humax 4000.
Jeg oplever også pixelfejl på flere kanaler, selv om BER er 0. Det har vel stået på i hvert fald et års tid. Jeg afventer og ser om deres net-ombygning gør en forskel.
Omdømme 5
Badge +1
Nu ligger NDR jo i grundpakken - for ellers ville jeg have fravalgt den.

Har du et link til frekvenslisten - den på digital.tv har ikke virket længe
Omdømme 7
Badge +6
Logan skrev:

Jeg oplever også pixelfejl på flere kanaler, selv om BER er 0. Det har vel stået på i hvert fald et års tid. Jeg afventer og ser om deres net-ombygning gør en forskel.

Der er jo flyttet om, netop grundet Bredbånds levering.
Radiomanden skrev:

Der er jo flyttet om, netop grundet Bredbånds levering.

Jeg tænker på deres fysiske ombygning. Udstyret, som leverer dvb-c-signalet, bliver nemlig også udskiftet.
Omdømme 7
Badge +6
Mon ikke det så er sket i forbindelse med der store arbejde der er foregået.
Omdømme 7
Badge +6
Og mine tal er for hvad at mit Panasonic TV har at sige om det, for jeg har overhovedet ikke en af Yousee's bokse.
Radiomanden skrev:

Mon ikke det så er sket i forbindelse med der store arbejde der er foregået.

De er ikke nået til mit område endnu. Det nye udstyr er mini-udstyr, som bliver placeret helt ude i det lokale område. Så jeg oplever først udstyret, når de har ombygget her.
Omdømme 7
Badge +7
Oplever også mange pixelfejl her. Det har gjort, at vi er holdt op med af se film på flow tv, men streamer i stedet for. Vi er mig bekendt ikke opgraderet endnu.
Kan også nikke genkendende til problemer med kvaliteten at signalet fra YouSee.
Har siden “opgraderingen” af kabelnettet (Arhusområdet) haft de beskrevne problemer på både Humax boks og tv.
Har trukket nye YouSeegodkendte kabler og brugt ekstraskærmede stik uden det har hjulpet, blot for at være sikker på, at det ikke var min installation der var problemet.
Er af samme opfattelse som andre i tråden, at YouSee ikke har styr på kvaliteten af signalet.
Efter sidste omlægning af kanaler i 2018, har jeg fået problemer med flere kanaler: DK4 NDR RTL som nu er ubrugelige med manglende sammenfald imellem billede og lyd, periodisk udfald af billede og lyd og ind imellem fejlmeldingen "Kanalen er ikke indstillet" når både billede og lyd mangler. Jeg har set en del på DK4 i 2017 og har aldrig da observeret nogen som helst fejl på kanalen, så det må have sammenhæng med den sidste omlægning fra yousee. Mit fjernsyn er et Sony KDL40W4230 uden ekstra bokse
Omdømme 7
Badge +3
Når mange kanaler hakker og når det gælder for mange brugere må det være noget hos YouSee, der ikke fungerer som det skal. Er der noget, der er fælles for brugere med problemer, f.eks. at de alle har bland selv og/eller at coaxnettet er opgraderet til 1.000 Mbit, eller at de anvender en af de nye Humaxbokse? Det er YouSees opgave at afklare årsagen og få bragt forholdene i orden.

Eller er der områder, hvor der er samlet for mange brugere på centrale enheder på YouSees net?

Jeg oplever på en adresse på Amager at samtlige kanaler, både fra grundpakken, tillægspakken (d.v.s. fuldpakken, har ikke bland selv) og ekstrakanaler fungerer uden den mindste hakken, til trods for at der benyttes et gammelt og slet ikke YouSee-godkendt kabel mellem antennedåsen og tv-boksen. TV-boksen er en Samsung YouSee Plus-boks, som har en testmulighed der siger at signalstyrken er perfekt og at alt kan modtages uden problemer. Har endnu ikke mulighed for at få 1.000 Mbit bredbånd.

Derfor kan det mistænkes, at der er noget galt med YouSees opgraderinger af net og udstyr, når der ikke er problemer de steder, der endnu ikke er opgraderet.

WebTV på tv.yousee.dk hakker i øvrigt heller ikke hos mig.
En vigtig detalje er om boks/fjernsyn viser bitfejl (BER-værdien). Bitfejl fortæller, at der er for meget støj i nettet (enten i hjemmet eller udenfor).

Mit problem er, at der i lang tid har været pixelfejl (i ny og næ) uden bitfejl, og så må det næsten skyldes udstyret hos Yousee.
Omdømme 7
Badge +6
Logan skrev:

En vigtig detalje er om boks/fjernsyn viser bitfejl (BER-værdien). Bitfejl fortæller, at der er for meget støj i nettet (enten i hjemmet eller udenfor).

Mit problem er, at der i lang tid har været pixelfejl (i ny og næ) uden bitfejl, og så må det næsten skyldes udstyret hos Yousee.

Hvilket også er det samme fænomen som jeg oplever.
Jeg har eks. også prøvet at foretage optagelser på de fejlhæftede kanaler og sendt et par af disse optagelser en tur igennem VideoReDo TVSuite 5, som for kenderne af det program ved at det også scanner efter DVB fejl og foretager en omfattende reparation af disse når det enten muxer eller foretager omkodning af transport stream video.

Det melder nul DVB fejl i samtlige tilfælde, hvilket fortæller mig at den er gal med Yousee's eget udstyr et eller andet sted, når et så teknisk reparations program af DVB optagelser ikke finder noget, selv om at fejlene er tydeligt til stede i billedet.
Hvis det er bitfejl, vil det normalt også ramme samtlige kanaler på samme frekvens. Jeg oplever dog denne anormalitet.
Havde besøg af Yousee-tekniker den anden dag. Han sagde, der var konstateret et problem med SONY-TV og 'kun' dem. Et udestående problem Yousee prøvede at løse med SONY. Fejlen er særlig synlig på kanalen 'dk4' (570MHz) men er der også på 474MHz
Mit er et KDL-40W4000.
Omdømme 7
Badge +6
Peter K skrev:

Havde besøg af Yousee-tekniker den anden dag. Han sagde, der var konstateret et problem med SONY-TV og 'kun' dem. Et udestående problem Yousee prøvede at løse med SONY. Fejlen er særlig synlig på kanalen 'dk4' (570MHz) men er der også på 474MHz
Mit er et KDL-40W4000.

Problemet er bare at det ikke udelukkende kan tørres af på det, for der er folk med andre mærker TV'ere og ligefrem Yousee's egne Humax bokse der har problemer med pixeleringer på flere kanaler.
Så det ER altså Yousee's eget udstyr at den er gal med, så den køber jeg ikke hvad at den teknikker havde at sige som forsvar, som tyder på at kunne være en af Yousee's egne folk, da Dansk Kabel TV har helt andre historier at fortælle.

Problemet er bare at det ikke udelukkende kan tørres af på det, for der er folk med andre mærker TV'ere og ligefrem Yousee's egne Humax bokse der har problemer med pixeleringer på flere kanaler.

Nu er det netop IKKE pixelering men 'frysning' af billedet (eller som overskriften: hakkende). ;-)
Hvad har Dansk Kabel TV at sige om det?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P