Spørgsmål

Problemer med 6'eren og Canal 9

Signalstyrke og signalkvalitet er optimal (100) på 6'eren og Canal 9 ,men billedet hakker konstant og melder bitfejl.
Alle andre kanaler fejler ikke noget.

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Når der er bitfejl, så vil der være problem med signalet, mistanken er at der er en forstyrrelse ude fra, har ikke lige en opdateret frekvensliste, men de er sikkert på samme frekvens, er det bland selv eller er det mellempakken, haves der en Humax boks, eller er det direkte på TVet.
Det er direkte på TV`et
Omdømme 7
Badge +7
Bland selv eller fast pakke.?
Bland selv pakke
Omdømme 7
Badge +7
Så modtages kanalerne på Qam 256, og ikke på Qam 64, Qam 256 er mere følsom for forstyrrelser (indstråling), så det er vigtigt at kabler og stik/samlinger/fordeleren er "tætte" for forstyrrelser.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Så modtages kanalerne på Qam 256, og ikke på Qam 64, Qam 256 er mere følsom for forstyrrelser (indstråling), så det er vigtigt at kabler og stik/samlinger/fordeleren er "tætte" for forstyrrelser.

Ikke kun det, for hvis de ikke har fået opgraderet deres udstyr i området endnu af YouSee, så kan det gamle udstyr fra YouSee også bære hele skylden.
Det var det eks. her i vores område inden de opgraderede deres udstyr i 2018, der var samtlige kanaler der anvender QAM 256 stort set ubrugelige.
Men efter YouSee havde opgraderet deres udstyr, der blev alle kanaler der anvender QAM 256 stabile.
Jeg har også problemer med 6'eren og Canal 9 - og især med dem. Jeg ved ikke meget om det, men har tidligere fået at vide, at de deler frekvens. De pixelerer jævnligt på mit tv - og kan ikke indlæses på den tilkoblede LG-digitaloptager modsat de øvrige kanaler (fritvalg - netværks-ID 111). Mig bekendt er anlægget hos mig ikke blevet opdateret, og jeg ved, at andre beboere i samme "sløjfe" også kan have problemer. - Selv har jeg mistanke om, at det afhænger af frekvensen, hvorvidt der kommer pixeleringer. Jeg har oplevet 3½ times udsendelser uden billedforstyrrelser på andre kanaler med f.eks. musik, hvor der er store udsving i lyden. - Jeg overvejer stærkt at få en tekniker til at kigge det efter i sømmene, men hænger selv på udgiften, hvis fejlen ikke ligger hos YouSee.
Erling Dujardin

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P