Spørgsmål

Problem med kanaler efter frequenz omlægning til 450


Har læst mange indlæg omkring problemer efter ændring af start frequenz til 450 hvor der er nogle kanaler bla TV 3 +.Tv 3 Sport 1 og 2 samt BBC Brit og National Geo TV.hvor billedet står stille i halv til hel sekund, meget synlig når man ser sport.Jeg har samme problemer med mit 8 år gamle Sony Bravia TV model KDL-40W40XX, det er helt synlig når man ser bla disse kanaler via tv indstilling, har ingen probemer når de ses via Humax You-See Boks.Det mærklige er at det er sket efter ændring af frequenzen til 450, og også at det kun er få kanaler det drejer sig om, har prøvet forskellige muligheder uden resultat, bla nye tv stik og kabler, nulstilling af mit tv med ny opstart,der er rigtig god signal også.
Jeg har i dag prøvet at kontaktet Sony Support og forklaret mit problem, medarbejderen kom til den mulighed at det er fordi TV,et ikke har DVB-T 2 tuner, jeg har set i brugervejledning at den kun har DVB-T Tuner så det kan være fejlen at det giver disse problemer,er der andre i denne forum der måske kan nikke genkende til det også.Mit fjernesyn uden i køkkenet en lille Grundig er der ingen problem med, den har T 2 tuner.

58 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Da T2 jo i sagens natur ikke bruges på KabelTV er det ikke problemet, det ligger nærmere i at signalet efter flytning er blevet mere følsomt, at det er et ældre TV gør det heller ikke bedre. Men da du har Humax boksen på det, så er problemet jo løst.
Tak for oplysningen
Omdømme 2
Badge +1
Hvis jeg ikke tager helt fejl blev der på mange kanaler sammen med frekvens omlægningen skiftet fra qam-64 til qam-256, som giver mere plads i nettet men også er mere følsomt over for forstyrrelser. Så det kan være dine stik og kabler skal have et ekstra kig eller måske er tuneren i sonyen bare ikke helt så god som dem i de andre enheder.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Mazda618949

Fik du løst problemet? :)

Det er jo nok noget indstråling som du kan læse om her:

Hvad er coax-tv? - Og hvad kan jeg gøre, hvis jeg oplever fejl?

Marker gerne det bedste svar i denne tråd via knappen "Bedste svar" :)
Når "Bedste svar" er markeret er det for andre brugere med samme problemstilling nemmere at finde løsninger og svar her på forummet :)
Hej Kasper
Nej problemet er ikke løst,jeg kan se at der er mange der har samme problem med de tv kanaler efter at you-see har ændret startfrequensen til 450, før havde jeg igen problem med at se de tv kanaler,jeg har kontaktet Sony support omkring dette og de mener at det måske er tv tuner det er galt med da tv,et er ca 8 år gammel, men det fejler intet så jeg har ingen planer om udskiftning, jeg kan dog se kanalerne via boksen men hvis jeg ikke havde den ville jeg havde nogle kanaler der var problemer med, men som sagt jeg og de andre der har dette problem havde ikke forstyrrelser før i ændrede startfrequensen.Til oritering har jeg de rigtige kabler som jeg har købt ved en radioforhandler og som er dobbelt så tyk som de normale, eg har også signalforstærker og mit signal er helt grønt
Omdømme 5
Badge +3
Alle mine 36 BlandSelv kanaler (de krypterede) har siden skiftet d. 9. april, ligget på 62% - 67% i signalkvalitet ! De stod alle på 100% inden skiftet.
Og BER står på alt andet end 0.00. Som den burde stå på og som den stod på inden skiftet. Jeg hat et yousee udleveret kabel fra vægstikket og direkte i tv'et
Jeg har ind i mellem meget korte og mindre pixeleringer på de krypterede kanaler. Det havde jeg ikke før skiftet.
Har ringet og talt med en, fra det de kalder Kundeservice og spurgt ind til denne problemstilling, som efterhånden mange har ytret sig om.
Svaret var, at han ikke havde hørt noget om dette. :?
Han lovede at ringe tilbage senere på dagen ! Det var i mandags og ingen fra YouSee har ringet endnu !
Hvilket ikke er første gang det er sket og det er i min verden f....... ikke i orden, at behandle sine kunder på den måde . :@
Sorry for mit "franske" - men det er s.. træls med ligeglade og uduelige kundeservice medarbejdere, der gang på gang, ikke er deres løn værd !
Mvh.
Omdømme 7
Badge +2
Hvad i kan prøve ang. den støj der er opstået efter omlægningen, er at købe et par
Ferrit støjfiltre.
Dette er nogle små dimser der indeholder en kerne af jern, som man kan klipse fast på kabler, der i mange tilfælde virker støj dæmpende.
https://da.wikipedia.org/wiki/Ferrit_st%C3%B8jfilter

Kan ikke garantere for at det virker ved antenne signalerne, men det er en prøve værd, for de koster faktisk ikke særligt meget stykket, typisk fra kun 15 kr stykket.
De kommer i forskellige størrelser, så i skal lige måle omfanget på jeres antenne kabler først, for at få nogle i den korrekte størrelse.

Ferrit støjfiltre kan købes hos avXperten i størrelserne 7.5mm, 10mm og 12mm
https://www.avxperten.dk/stoejfilter/
Tak for forslag Per K, men jeg vil mene at fejlen er ved You See, hvergang de laver en større omlægning er der kunder der oplever masser af problemer, bla da de ændrede startfrequenzen til 450, jeg havde ingen problemer med de kanaler før det har jeg nu som mange andre,jeg har for ca 14 dage siden købt extra tykke antennekabler ved en radioforhandler og problemet er der stagigvæk så jeg formoder ikke det vil hjælpe at købe disse filtre, det der er undeligt er at det kun er 5-6 kanaler der er problemer med som jeg har beskrevet,de andre i fuldpakken kører fint.Jeg kan læse i andre indlæg på siden at kunder oplever de samme problemer med disse kanaler.
Omdømme 5
Badge +3
Jeg har forhåbentlig fået nogle i YouSee, min antenneforening og Dansk Kabel Tv, til at forsøge at komme til bunds i dette problem efter mhz-ændringen.
Team-lederen fra YouSee kunne godt se, at problemet ikke havde noget med folks Tv-setup at gøre. Lige så var konstateringen hos Dansk Kabel Tv.
Da det måtte være et sted på vejen ud til forbrugerne, at man nok skulle kigge efter problemet.
Nu må vi se hvad der sker eller om der overhovedet sker noget. Jeg vil ihf. holde dem til ilden !

Mvh.
Tak for oplyningen Bentzin,så må vi håber der er fokus på det fra You-See, men jeg har mine tvivl.
Omdømme 5
Badge +3
Mazda618949 skrev:

Tak for opslyningen Bentzin,så må vi håber der er fokus på det fra You-See, men jeg har mine tvivl.


Me too - da der jo ikke ligefrem er eksempler på, at YouSee erkender deres egne fejl !
Men forhåbentlig er det måske en chance for det denne gang.
Mvh.
Bentzin skrev:

Jeg har forhåbentlig fået nogle i YouSee, min antenneforening og Dansk Kabel Tv, til at forsøge at komme til bunds i dette problem efter mhz-ændringen.
Team-lederen fra YouSee kunne godt se, at problemet ikke havde noget med folks Tv-setup at gøre. Lige så var konstateringen hos Dansk Kabel Tv.
Da det måtte være et sted på vejen ud til forbrugerne, at man nok skulle kigge efter problemet.
Nu må vi se hvad der sker eller om der overhovedet sker noget. Jeg vil ihf. holde dem til ilden !

Mvh.


Hej Bentzin.

Er du kommet videre med din sag? Jeg sidder med det samme problem, og har en aftale med YouSee tekniker i næste uge...
Mvh
Lars
Omdømme 5
Badge +3
Bobbas skrev:

Bentzin skrev:

Jeg har forhåbentlig fået nogle i YouSee, min antenneforening og Dansk Kabel Tv, til at forsøge at komme til bunds i dette problem efter mhz-ændringen.
Team-lederen fra YouSee kunne godt se, at problemet ikke havde noget med folks Tv-setup at gøre. Lige så var konstateringen hos Dansk Kabel Tv.
Da det måtte være et sted på vejen ud til forbrugerne, at man nok skulle kigge efter problemet.
Nu må vi se hvad der sker eller om der overhovedet sker noget. Jeg vil ihf. holde dem til ilden !

Mvh.


Hej Bentzin.

Er du kommet videre med din sag? Jeg sidder med det samme problem, og har en aftale med YouSee tekniker i næste uge...
Mvh
Lars


Tjoh - måske sker der snart noget. YouSee har oplyst at problemet skulle være løst hos dem. Og har sendt bolden videre til Dansk Kabel Tv. (De har servicen på vores anlæg)
Dem snakkede jeg med i dag og den flinke medarbejder forklarede, at der intet er i vejen med anlægget ej heller hos mig. Så han vil kontakte chefen for kundeservice/support og få dem til at udbedre fejlen - da det ER ude hos dem, at problemerne kommer fra.
Hulens til kasten frem og tilbage. Men det er jo ikke nyt - YouSee indrømmer jo, så at sige aldrig, når de har lavet fejl !!
Nå, håber at der snart sker noget. For ellers burde de overveje, at få ændret eller fjernet deres selvforherligende og pragende reklamer. Da de jo ikke ikke holder ord.
Samtidig er deres system langt fra særlig optimalt efter sammenlægningen med TDC og ændringen til 450Mhz.
Mange ting flyder og virker ikke optimalt. Så det er vel på tide, at YouSee får løst de mange løser ender. Så alle deres kunder kan smile lidt igen.
Mvh.
Omdømme 4
Badge +1
Dieseldk skrev:

Hvis jeg ikke tager helt fejl blev der på mange kanaler sammen med frekvens omlægningen skiftet fra qam-64 til qam-256, som giver mere plads i nettet men også er mere følsomt over for forstyrrelser. Så det kan være dine stik og kabler skal have et ekstra kig eller måske er tuneren i sonyen bare ikke helt så god som dem i de andre enheder.



Ja det er blevet mere følsomt med qam256 og mange af de kabler som virkede fint før omlægningen, skal nu udskiftes.

Det sagde de sgu ikke noget om da de sagde de forbedrede netværket.

Jeg har selv nogle kabler som nu ikke lever op til deres kvalitet, selvom de er købt som yousee godkendt og virkede fint før omlægningen. Og selv med et nyt kabel har jeg periodiske BER fejl (ca 1 minut mellemrum) og vil nu prøve med de ferrit kerner, da et dyrt kabel i sig selv ikke er nok.
Omdømme 5
Badge +3
Det kan jo ikke være rigtigt, at vi brugere skal skifte vores udstyr ud, fordi YouSee laver koks i deres system. Det skriger jo til himmels.
Men som sædvanlig, så indrømmer YouSee meget sjældent, at det er dem, der ikke har gjort deres hjemmearbejde godt nok !
Jeg har også forsøgt med et nyt dyrt kabel med ekstra ferrit, trible skærmet, guldstik og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg. Lige lidt hjælper det, da problemet ligger i YouSee's maskinrum og ikke ude hos brugerne !
Mvh.
Jeg har stadigvæk samme problem selv om jeg har skiftet både stik og kabler ud,jeg har købt nye kabler som er meget tykkere end de gamle ved en radioforhandler og det har ikke hjulpet på problemet,fejlen ligger ved You-See efter deres frequenz omlægning til 450,jeg havde ingen problemer med nogle af mine kanaler før
Omdømme 1
Badge
Hej Mazda618949

Hvis det bliver ved med at drille, og du har fulgt vores råd, så synes jeg vi skal have en tekniker ud til dig, så der kan blive set på det :)

Du må derfor gerne kontakte os direkte, og du finder vores kontaktoplysninger her: yousee.dk/kontakt

Katrine, YouSee Forum Team
Omdømme 5
Badge +3
Mazda618949 skrev:

Jeg har stadigvæk samme problem selv om jeg har skiftet både stik og kabler ud,jeg har købt nye kabler som er meget tykkere end de gamle ved en radioforhandler og det har ikke hjulpet på problemet,fejlen ligger ved You-See efter deres frequenz omlægning til 450,jeg havde ingen problemer med nogle af mine kanaler før


Jeg har lige erfaret fra en YouSee medajder, at der er oprettet en fejlmelding og at det ER en generel fejl !
Så jeg kontakter dem i morgen, for at få en opdatering. Ligeså hos Dansk Kabel Tv.
Spændt på hvad de har fundet ud af.
Mvh.
Hej Katrine.
Tak for oplysningen.men det vil være efter min mening spild af tid af få en tekniker ud til mig,prøv at læse på side 5, der er en hel afsnit omkring kunder der oplever samme problem som mig at efter i ændrede start frequenz til 450, før havde jeg ingen problem med tv kanaler . Der må være en fejl i jeres system, jeg har som oplyst skiftet alle mine ledninger ud med nye som er tykkere end de gamle ,problemet er der stadigvæk.
Omdømme 4
Badge +6
Mazda618949 skrev:

Hej Katrine.
Tak for oplysningen.men det vil være efter min mening spild af tid af få en tekniker ud til mig,prøv at læse på side 5, der er en hel afsnit omkring kunder der oplever samme problem som mig at efter i ændrede start frequenz til 450, før havde jeg ingen problem med tv kanaler . Der må være en fejl i jeres system, jeg har som oplyst skiftet alle mine ledninger ud med nye som er tykkere end de gamle ,problemet er der stadigvæk.



Hej igen

Det handler ikke så meget om, hvorvidt det er et problem herfra eller ej. Det er ikke et problem, der rammer alle, og derfor skal vi have oprettet en fejlmelding af din linje, så vi kan finde frem til årsagen til, at du oplever det.

Det er helt op til dig, om du vælger at få det fejlmeldt eller lader være, men for at vi kan få rettet det, er det nødvendigt at gøre.

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +2
Mazda618949 skrev:

Jeg har stadigvæk samme problem selv om jeg har skiftet både stik og kabler ud,jeg har købt nye kabler som er meget tykkere end de gamle ved en radioforhandler og det har ikke hjulpet på problemet,fejlen ligger ved You-See efter deres frequenz omlægning til 450,jeg havde ingen problemer med nogle af mine kanaler før



Jeg opgav eks. at følge med i serien Genius på NatGeo pga. periodiske fejl hver gang den serie blev vist.
Sjovt nok så melder mit Panasonic TV fra 2012 ingen BER fejl når de periodiske fejl opstår, der bestemt ikke har noget at gøre med de kraftige 3x skærmede kabler der er trukket i huset og de Triax dåser og Triax antenne forstærker der er sat op, der også er Yousee godkendte.

Antenne kablerne fra dåserne til TV og PVR er professionelle guld belagte dobbelt skærmede Home Cinema kabler, der kun forhandles af antenne specialister, så altså ikke sådan noget supermarkeds skidt.

Hele udstyret er også tidligere blevet erklæret OK af en af Yousee's egne teknikkere, der havde et højt teknologisk måle apparat med i en sort kuffert, som han foretog målinger med ved samtlige dåser igennem Home Cinema kablerne, for at undersøge en fejl, der så også i sidste ende viste sig at være Yousee's skyld, fordi signalet vi fik leveret på det tidspunkt var for svagt.
Per K skrev:

Jeg opgav eks. at følge med i serien Genius på NatGeo pga. periodiske fejl hver gang den serie blev vist.
Sjovt nok så melder mit Panasonic TV fra 2012 ingen BER fejl når de periodiske fejl opstår, der bestemt ikke har noget at gøre med de kraftige 3x skærmede kabler der er trukket i huset og de Triax dåser og Triax antenne forstærker der er sat op, der også er Yousee godkendte.



Jeg oplever samme problem. BER = 0. Dvs. intet tyder på at problemet er lokalt. Jeg kan sidde og kigge på NGC og TV 3 sport 2 på samme tid (de ligger på samme frekvens). Alle fejlene rammer NGC.

Yousee: Hvad er status på dette problem?
Omdømme 5
Badge +5
Hej Alle

Den fejl i oplever kan umiddelbart skyldes 2 scenarier.

1. Tv'et håndterer ikke vores omlægning optimalt. Det er erfaret at nogle ældre tv efter omlægningen, kan have udfordringer i forhold til signaleringen og dermed give hvad opleves som signalproblemer.

- Hvis du har flere tv og kun oplever det på det ene, så kan det meget vel tyde på, at være denne problemstilling som du oplever.

2. At der lokalt er støj eller anden fejl på signalet. Enten på intern eller YouSee's installationer/afleveringspunkt.

Såfremt kabler og stik er korrekt afskærmet, så vil næste skridt være at få en tekniker ud, som kan afklare, hvorvidt der er tale om fejl på signalet eller udstyret.

Venlig hilsen
Omdømme 5
Badge +3
Ift. mit problem med mine 36 BlandSelv kanaler - hoppende BER og billedkvalitet på ca. 50-60%.
Så får jeg langt om længe, en tekniker ud her til formiddag og får målt signalet.
Så må jeg se om det bærer frugt, så der kommer en løsning på problemet, der nu har stået på i ca. 3 mdr. !!! :?
Jeg melder tilbage med resultatet.:)
Mvh.
Omdømme 5
Badge +3
Så har den flinke tekniker fra Dansk Kabel Tv, været og målt signalet, der kommer udefra - og konstateret, at der ikke er noget galt med mit setup. Det er et sted på linjen fra YouSee og til mit stik der er noget galt.
Han konstaterede også at signalet, der kommer fra YouSee ikke var stabilt, da BER (Bit-fejlrate) hopper konstant rundt på alt andet end 0.00, som den burde stå på.
Han kunne ikke gøre noget her og nu, men vil gå videre i sin søgen på en løsning. Han vil også kontakte YouSee og få dem til at indgå i opgaven med at løse dette problem.
Så må jeg, se hvad de finder ud af.
Helt rart at få at vide, at det som jeg har skrevet og sagt en hel del gange, ikke er forkert konkluderet.

Faktisk så har det intet med for dårligt antenne kabel at gøre, ej heller har det noget med mit 4 år gamle Panasonic Tv, at gøre.
Og det har intet med lokal støj og fejl, på hverken mit setup eller vores afdelings tv-anlæg at gøre.
Nå - næste afsnit af denne irriterende og langtrukne føljeton kommer senere.
Mvh.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)