Svar

Pris på boks

Hvor finder jeg pris på køb / leje af boks 

icon

Bedste svar af Vilhelm 6 april 2016, 21:22

kerovan skrev:

Jeg har mellempakken hvor jeg så har nogle tilvalgte kanaler. Men jeg har kort i tv'et, så dem burde jeg jo beholde.On-Demand bruger jeg aldrig, som sagt så bruger jeg aldrig boksen. kigger i arkivet én gang hver halve år, eller noget  :D

Så hvis jeg bare skal bruge de kanaler der er i mellempakken + de kanaler jeg har tilvalgt. Så burde jeg vel sagtens kunne undvære boxen ikke ?

Ja du kan sagtens opsige YouSee Plus-abonnementet og fortsætte med at se alle dine kanaler direkte i dit tv. Kortet med rettigheder til tilvalgte kanaler beholder du jo, når du returnerer boksen.

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Kerning63 skrev:
Hvor finder jeg pris på køb / leje af boks 

En YouSee Boks kan lejes af YouSee for 99 kr./md. Se detaljer her: http://yousee.dk/tv/yousee_plus.aspx.

Når boksen lejes, medfølger der et YouSee Kort med rettigheder til YouSee's streamingtjenester, og de kodede kanaler du evt. har abonnement på.

Boksen har kunnet købes for 1995 kr., men det kan jeg ikke lige finde, og nysalg er måske stoppet. Med køb af denne boks følger der ikke kort med rettigheder til streamingtjenesterne.

Jeg vil fraråde dig at købe en YouSee Boks, for YouSee vil i nær fremtid lancere en helt ny boks som kan mere og er hurtigere og har større harddisk, men vi kender endnu ikke pris og vilkår og specifikationer.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Har også hørt at 3126 ikke er i salg/leje mere, om det så er rigtigt.? Jeg ville nu også vente på den nye, og det gør jeg faktisk også.

Ja, håber da at den nye boks kommer i denne måned, det er ikke meget man hører om status på denne....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Radiomanden skrev:
 Har også hørt at 3126 ikke er i salg/leje mere, om det så er rigtigt.? Jeg ville nu også vente på den nye, og det gør jeg faktisk også.

Nu ved jeg jo godt, at du ikke vil leje Samsung 3126PVR. Skulle du fortryde, så kan du se her. :D

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Kortene holdes tæt til kroppen, har dog fået at vide, der vil gå endnu et par måneder før den kommer.

Omdømme 3

Badge +3
Mener at have læst på recordere.dk, at den kommer i andet kvartal af 2016, men er ikke sikker.

ahh, sidste år fik jeg at vide at det ville blive starten af det nye år, så fik jeg at vide det var februar, og så sagde de marts, det er lidt træls at gå og glæde sig forgæves, det bliver man træt af.

Omdømme 3

Badge +3

joern skrev:
Mener at have læst på recordere.dk, at den kommer i andet kvartal af 2016, men er ikke sikker.

Så fandt jeg det på recordere.dk. Se her.

Tak for info joern, så må vi se om det bliver først eller sidst i 2. kvartal.....

Det seneste er at den nye boks kommer i april, og bliver en ren IP boks, se evt mere i vedhæftede link:

http://digitalt.tv/ny-yousee-boks-ip-boks-virker-uden-kort/

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

nkjnkj skrev:
Det seneste er at den nye boks kommer i april, og bliver en ren IP boks, se evt mere i vedhæftede link:

http://digitalt.tv/ny-yousee-boks-ip-boks-virker-uden-kort/

YouSee besvarer her en lang række spørgsmål om den nye boks: http://yousee.dk/4.aspx

Seneste melding er at boksen lanceres 18. april 2016. Dens lejepris bliver 99 kr./md. (uændret i forhold til den nuværende YouSee Plus-boks, Samsung 3126). Foreninger med leveringsaftale med YouSee bør anmode deres YouSee-kontaktperson  om en aftale om den nye boksen, hvorefter prisen kun er 30 kr./md. Foreningskunder med et YouSee Plus-abn. kan derved spare en hel del ved at opsige YouSee Plus og i stedet leje den nye, hurtigere boks med flere tunere og større harddisk m.m.

Kunder med YouSee Plus, som opsiger dette abn., får mulighed for at købe deres lejeboks til 295 kr., men YouSee Boksen (Samsung 3126) bliver derved omdannet til en alm. DVB-C boks, idet programkortet ikke længere giver adgang til de hidtidige on demand-tjenester (Start forfra, Arkiv, Film & serier m.m.). De kan derved bevare de optagelser de har på harddisken, og mon ikke boksen fortsat kan bruges til optagelser?

Fik at vide at det var den 18 april den kommer ud. Grunden til at boksen er så forsinket er at der har været nogle problemer med den nye boks. Yousee ville ikke sende en boks ud med fejl.

Lidt OT, men spørger lige aligevel ;)

Nu bruger jeg stort set aldrig min box, og tænkte egentlig på at aflevere boxen og spare 99kr/mdr. Det ville vel ikke betyde noget for mit abb/kanaler ? da jeg aldrig bruger den

Omdømme 3

Badge

kerovan skrev:  ...
Nu bruger jeg stort set aldrig min box, og tænkte egentlig på at aflevere boxen og spare 99kr/mdr. Det ville vel ikke betyde noget for mit abb/kanaler ? da jeg aldrig bruger den

Du har et såkaldt YouSee Plus-abonnement.

Ved at opsige det abonnement kan du miste adgang til on demand-tjenester. Fx, hvis du kun har Grundpakken, vil du miste Start Forfra og Tv Arkiv. Og du vil miste Film & serier, medmindre dette indgår i et evt. YouSee Bredbånds-abonnement. Mulighed for at have HBO-abonnement gennem YouSee vil også forsvinde.

Men reglerne for on demand-tjenesterne er indviklede. Så spørg evt. kundeservice.

Hvis du har kodede kanaler, skal du måske anskaffe en kortlæser i dit tv (dersom dit kort i øjeblikket sidder i boksen).

Omdømme 3

Badge +3

Vilhelm skrev:

Ved at opsige det abonnement kan du miste adgang til on demand-tjenester. Fx, hvis du kun har Grundpakken, vil du miste Start Forfra og Tv Arkiv. Og du vil miste Film & serier, medmindre dette indgår i et evt. YouSee Bredbånds-abonnement. Mulighed for at have HBO-abonnement gennem YouSee vil også forsvinde.

Men reglerne for on demand-tjenesterne er indviklede. Så spørg evt. kundeservice.

Hvis du har kodede kanaler, skal du måske anskaffe en kortlæser i dit tv (dersom dit kort i øjeblikket sidder i boksen).

• du skriver: "Mulighed for at have HBO-abonnement gennem YouSee vil også forsvinde."

Det er selvfølgeligt rigtigt, men hvis HBO Nordic abonnementet er lavet, da det i sin tid blev udbudt af YouSee via bredbåndsabonnementet, forsætter det vel uanset om man opsiger sit Plus abonnement. Så indgår det vel under din omtale af Film & Serier i bredbånsabonnement?

• Omdømme 3

Badge

joern skrev:

@Vilhelmdu skriver: "Mulighed for at have HBO-abonnement gennem YouSee vil også forsvinde."

Det er selvfølgeligt rigtigt, men hvis HBO Nordic abonnementet er lavet, da det i sin tid blev udbudt af YouSee via bredbåndsabonnementet, forsætter det vel uanset om man opsiger sit Plus abonnement. Så indgår det vel under din omtale af Film & Serier i bredbånsabonnement?

Ok, Jørn. Det var ikke min tanke at skrive fuldt udtømmende om denne sag. Så fik jeg alt for meget at gøre. Men mere fuldstændigt gælder:

Bredbåndskunder der før 27. jan. 2016 har tegnet et HBO Nordic-abn. via YouSee, kan fortsætte dermed, men nysalg af HBO Nordic til YouSee bredbåndskunder er stoppet.

Vi er skiftet fra Waoo til YouSee og har grundpakken uden tv boks. Dvs. signal via DVB-C. Sådan kan jeg optage via et mediecenter. Kundesupporten påstår, at deres tv boks også har en koxial udgang (DVB-C). Er der nogen der ved, om man så også skal have et kort i TVet? Hvis det er rigtigt kan jeg vel næppe optage med mit mediecenter. Ellers vil jeg nøjes med grundpakken uden boks/kort.

Hvis den nye boks også har en DVB-C udgang kan man så optage via sit mediecenter med tilsluttet DVB-dongle?

Waoo leverede alle kanaler via DVB-C. Det kan YouSee vel også (hvis de vil)?

Den nye boks skal ikke bruge kort og der er ingen antenne udgang på den. Kun en indgang  da det er mening man kun skal bruge boksen og ikke tv tuneren i tv'et.[img]434i473107C405093D59.jpeg[/img]

Det er den 18. April at man kan bestille den nye boks hos kundeservice.

Vilhelm skrev:

Jeg har mellempakken hvor jeg så har nogle tilvalgte kanaler. Men jeg har kort i tv'et, så dem burde jeg jo beholde.

On-Demand bruger jeg aldrig, som sagt så bruger jeg aldrig boksen. kigger i arkivet én gang hver halve år, eller noget  :D

Så hvis jeg bare skal bruge de kanaler der er i mellempakken + de kanaler jeg har tilvalgt. Så burde jeg vel sagtens kunne undvære boxen ikke ?

Omdømme 3

Badge

kerovan skrev:

Jeg har mellempakken hvor jeg så har nogle tilvalgte kanaler. Men jeg har kort i tv'et, så dem burde jeg jo beholde.On-Demand bruger jeg aldrig, som sagt så bruger jeg aldrig boksen. kigger i arkivet én gang hver halve år, eller noget  :D

Ja du kan sagtens opsige YouSee Plus-abonnementet og fortsætte med at se alle dine kanaler direkte i dit tv. Kortet med rettigheder til tilvalgte kanaler beholder du jo, når du returnerer boksen.

Vilhelm skrev:

kerovan skrev:

Ja, det var nemlig det jeg håbede på. Kan godt være 99kr/mdr ikke er meget, men når man ikke bruger boxen overhoved så kan man jo ligeså godt spare de penge ;)

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)