Politisk emne tvudbyderer lovgivning ændres men hvornår

Sådan at man selv kan vælge selskab og antal kanaler, og ikke hænger fast på yousee, som

mit boligselskab gør pt.

Og er det iøvrigt lovligt?

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ja.

Politisk emne tvudbyderer lovgivning ændres men hvornår sådan at man ikke hænger på ex. yousee
Joern den svarede du ikke på? se ovenfor

Omdømme 3

Badge +3
Du stillede kun et spørgsmål: "er det i øvrigt lovligt?"

Det svarede jeg på

Spørgsmålet i overskriften kan kun en spåmand gætte på. :)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det er dit boligselskab, der har valgt udbyder på kabelnettet. I dit tilfælde har man valgt YouSee. Formodentligt har man indgået en leveringsaftale med YouSee med betydelige rabatter på tv-pakkerne og kollektiv afregning. Det er formentlig ikke muligt at få en bedre og billigere løsning. I min boligafdeling er ingen tvunget til at have en tv-pakke fra YouSee.

Hvis dit boligselskab ejer antenneinstallationen (det gør man i reglen) er der intet i vejen for at man opsiger aftalen med YouSee og får sig en anden leverandør på kabelnettet.

Muligheden for 2 leverandører på samme kabelnet er, så vidt jeg ved, ingen stedet brugt. Det er sikkert dyrt og teknisk besværligt og ikke umagen værd.

To udbydere i samme net, vil vel enten kræve at man udbyder det som IP-TV via et internt netværk, eller at man har et kabel direkte til hver lejlighed, i stedet for et fælles kabel som hver lejlighed er koblet på. (Generelt kan man sige, at kan du vælge pakke har du et direkte kabel, kan du ikke selv vælge, har du fælles kabel)

Desuden kræves et feeder kabel for hver udbyder til et knudepunkt (Typisk i hver opgang i etage bebyggelse), og en fordeler dåse for hver udbyder som de enkelte lejligheder så kan kobles på.

Så det er næppe helt billigt at etablere. 

Håber da at de snart gør noget ved det, er låst fast med yousee :/ og vil gerne skifte

TDC udbyder IP-TV ved jeg, er der andre ?

Omdømme 3

Badge +3

Edgar skrev:
Håber da at de snart gør noget ved det, er låst fast med yousee :/ og vil gerne skifte

TDC udbyder IP-TV ved jeg, er der andre ?

Nu skal du jo huske på, at det kke er YouSee, der har bundet dig, men din forening. Gå til dem hvis du ikke er tilfreds.

Du har helt ret Jørn, har været der, har stemt.

Bebrejder ikke Yousee noget på det punkt (mest fordi jeg ikke kan) og så for at det hele ikke skal være surt i surt vil jeg da lige sige at i de 2 år jeg har haft Yousee ikke har bemærket et eneste nedbrud.

Have a wonderfull evening :)

Jørn du er en lille klovn, læs hvad der står skrevet! du svarer jo i øst!

Men nu lægger Stofa ud med valg kanaler .. spændt på hvad prisen bliver pr. kanal!

Omdømme 3

Badge +3

minicraft skrev:
Jørn du er en lille klovn, læs hvad der står skrevet! du svarer jo i øst!

Men nu lægger Stofa ud med valg kanaler .. spændt på hvad prisen bliver pr. kanal!

Nu skal jeg nok være venlig og undlade at udtale mig om dig, men helt ærlig, hvilket svar hentyder du til?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)