Svar

Pixilering på kanaler i valg selv

• Udforsker
  • 22 kommentarer
Hej YouSee
Jeg har problemer i mit ene tv med kanalerne i de 10 bland selv kanaler. Der er kraftige pixileringer i alle 10 kanaler i det ene tv. Det begyndte for ca. 14 dage siden. Ingen problemer i grundpakkens kanaler. Har prøvet at skifte indstikskort fra mit andet tv, men med samme resultat. Har nye stik og kabler. Samme problem, når min wifi router og mobiltelefon er slukket.
Mine to tv'er står langt fra hinanden.
Hvad kan årsagen være?
Mvh
Flemming
icon

Bedste svar af Tikkie 3 juli 2017, 18:42

Hej alle
Jeg skrev til Philips kundeservice fredag aften vedr. mit Philips 42PFL5405/H købt 2.8.2010. Jeg fik svar i da, mandag, formiddag, hvor de skrev en vejledning til kanalinstallation og en vejledning til nulstilling af tuner. Kanalinstallationen havde jeg udført korrekt. Jeg nulstiller tv tuneren som i vejledningen og gennemførte ny kanalinstallation.
Resultatet var dog det samme. Meget dårligt signal på de 5 krypterede TV2 kanaler og næsten godt signal på deøvrige 5 krypterede kanaler.
Philips kundeservice ringede til mig og drøftede problemet.
Resultat var, at det nok er tuneren, som ikke kan klare de nye krypterede signaler.
TV er for gammelt til dette.
Køber et nyt tv.
Mange tak for indlæg.
Tikkie

Se original

32 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Der er mange der har det problem efter omlægningen, de krypterede kanaler ligger nu på quam 256, det er tilsyneladende det der giver problemet på TVer. Ved brug af Humax boksen er der ikke problemer.
Hvad kan årsagen være, når det kun er indstikskortet på det ene fjernsyn, som der er blevet fejl på?
Mvh
Flemming
Omdømme 4
Badge +6
Det har at gøre med at der efter omlægningen er skiftet fra quam 64 til 256.
Hvad kan jeg gøre ved det for at få et godt signal igen?
Flemming
Omdømme 4
Badge +1
Radiomanden skrev:

Der er mange der har det problem efter omlægningen, de krypterede kanaler ligger nu på quam 256, det er tilsyneladende det der giver problemet på TVer. Ved brug af Humax boksen er der ikke problemer.

Ikke kun ved TV'ere. Fejlen kan også opleves på et ukendt antal TV bokse fra forskellige producenter, hvor signalet lige frem kan falde helt ud på de pågældende kanaler.
Problemet eksisterer med garanti stadig også ved brug af Humax boksen, men her kan tilfældet være at dens tuner bare er lidt mindre følsom over for problemet.
Tak for jeres svar.
Kan en signalforstærker til sidst tilsluttede tv hjælpe?
Flemming
Omdømme 4
Badge +6
Det er ikke givet, det kommer an på hvordan signalet er.
Er kablet i orden, er fordeling af signalet gjort korrekt.
Jeg må nok få en YouSee tekniker til at foretage kontrol.
God weekend
Flemming/Tikkie
Omdømme 4
Badge +6
Husk findes fejlen i din installation, så får du en regning på det.
Ja, det er jeg klar over. Men fejlen er opstået for ca. 14 dage siden og kun på valgfrie kanaler og derfor kun på YouSee indstikskort.
Tikkie
Ja der er mange der har problemer efter frequenz omlægningen,men Radiomanden du skriver at ved brug af boksen er der ingen problemer men der er kunder i You See der ikke har lejet boxen hvad med dem,You See vil ikke anekende at de har en problem, der er kunder der har en 1 år gammel tv som ikke kan se ordentlig tv efter deres omlægning til frequenz 450, skal de smide deres tv væk,min tv er en Sony der er 7 år gammel og jeg har mange kanaler der pixlerer skal jeg også smide min tv væk, nej det vil jeg ikke men man må håbe at You See snart indser at de ikke kan blive ved med at behandle deres kunder på den måde
Omdømme 4
Badge +1
Tikkie skrev:

Tak for jeres svar.
Kan en signalforstærker til sidst tilsluttede tv hjælpe?
Flemming

Nej det vil slet ikke virke på det problem. Jeg har selv en Yousee godkendt Triax antenne forstærker.
Det er gør ingen forskel om den er koplet fra eller til, signal kvaliteten er lige dårlig på de kanaler der benytter QAM256.
Omdømme 4
Badge +6
256-QAM giver 25% større datatæthed. Det stiller yderligere krav til stik, kabler, TV, TV bokse osv. YouSee er gået til 256-QAM frem for 64-QAM på nogle kanaler, fordi det giver plads til en HD kanal yderligere på samme frekvens.
Omdømme 1
Radiomanden skrev:

Jeg bruger kun humax boxe og selv med kun 1 box tilsluttet og et extra tykt kabel direkte fra dåsen, har jeg bitfejl på feks nogle cmore kanaler.
Så at sige at humax boxen er fejlfri, må nærmest betyde at DU arbejder hos yousee :D Du forsvarer sgu altid dem og ikke os der har problemer med dem.
At DU ikke har problemer med deres udstyr/signal, betyder jo ikke at de har øget kravet til kabler og andet udstyr, som kan give problemer.
Omdømme 3
Badge +5
Hej Tikkie

Jeg er spændt på hvad det endte med her? :)

Fik du en tekniker ud eller fik du løst det på anden vis? Meld gerne tilbage, giv et like og markér bedste svar :) Jeg håber det kører normalt igen!
Hej Kasper
På mit nr. 2 TV havde jeg i går aftes et næsten fejlfrit signal på de 10 krypterede kanaler. Jeg havde besluttet af udskifte mit 11 meter lange kabel fra første stik i huset til andet stik i huset. Kablet er et YouSee ready kabel med dobbeltskærm.
I dag fortsat fuld signalstyrke fortsat på mit nr. 1 TV med direkte kabelforbindelse fra første stik til TV.
Efter udskiftning i dag middag af kabel fra første stik til slutstik med udgang til TV og bredbånd - monteret fuldstændig efter anvisning - havde jeg igen meget svag signalstyrke og dermed store pixelproblemer med 5 ud af de 10 krypterede kanaler på mit nr. 2 TV. Det drejer sig om Zulu, TV2 sport, TV 2 News, TV 2 FRI og TV 2 Charlie. De øvrige 5 krypterede kanaler var næste med fuld styrke og BER på 0.0.
Det gamle kabel var også dobbeltisoleret.
Mit bredbånd er 50/10, hvor min målte hastighed fortsat er på 57/12.
På trods af HF tætte stik og kabler har jeg efter omlægningen af signalerne stadig store problemer med de krypterede kanaler på mit nr. 2 TV.
Hvad så nu???????????????
Tikkie/Flemming
Omdømme 4
Badge +2
Jeg har haft det samme problem, med mine 36 BlandSelv kanaler, siden den 9/3-17. Billedkvalitet på 55-66% + en BER der hopper på alt andet end 0.00. :(
Har haft fat i vores Antenneforening, YouSee og Dansk Kabel Tv (dem der har service på vores anlæg)
Efter ca. 2 mdr's "kommunikation" (blev kastet frem og tilbage i mellem dem) + til sidst en tekniker ude for at måle, at der intet var galt med hverken TV, kabling eller vores anlæg. Har jeg fået dem til, at snakke sammen om en løsning. Så fint så langt.
Meen så skete der endelig noget - vi fik alle brev fra YouSee, om at de, i samarbejde med de nævnte, ville "sikre den bedste kabel tv forbindelse - også i fremtiden" .
Det ville så ske de 27/6. Juhu !!! Da dagen var slut, var der intet sket !
Ringede så til DKT, da de var dem der skulle levere teknikere. De viste intet om det og havde ikke fået nogen besked fra YouSee !
Ringede så til det nummer, der stod på YouSee-brevet og sørme om de heller ikke vidste noget om, hvad det drejede sig om. Hun ringede så til Kundeservice og ja, de viste heller ikke noget om dette projekt !
Det er simpelthen så ringe af YouSee. :@
Det er sgutte i orden, at ha' så meget uorden, at min. 376 lejemål, skal føle sig pisset på, af sådan en mastodont. Der i deres stort anlagte reklamer, fortæller hvor godt og hvor smart, det hele er hos dem. Ja min bare !! :(
Det er s.. lige før, at Ekstrabladet og BT skal ha' hele hændelsesforløbet fra d. 8/3 og så til nu.
Jeg er godt nok træt af, deres gøren og laden eller nærmere manglende gøren og laden. :@

Ved godt, at de ikke har været helt gearet til alt det, der er sket de sidste ca. 4 mdr.
Men der er altså en grænse for, hvor meget koks, man skal finde sig i ! :(
Mvh.
Hej Bentzin og Kasper
I aftes, den 29. Juni, havde jeg omkring kl. 2230 det samme signal på de 5 ikke TV 2 krypterede kanaler. Altså ikke fold signalkvalitet. De 5 TV 2 kanaler var fortsat ustabile i kvalitet og BER. MEN - omkring kl. ca. 2345 var det fuldstændig umuligt at se de 5 TV 2 kanaler. Skærmen var helt grøn af pixileringer.
Dog stadig kun på mit TV nr. 2 i mit soveværelse.
Jeg mener ikke, at det så kan have noget at gøre med kabler, kabelstik eller stikdåser.
I går prøvede jeg at ringe til You See, men opgav på grund af den meget lange ventetid.
Har nu skrevet til min kontaktperson i grundejerforeningen/antenneforeningen, hvor jeg er formand for begge.
Mvh Tikkie/Flemming
Tikkie skrev:

....
Skærmen var helt grøn af pixileringer.
Dog stadig kun på mit TV nr. 2 i mit soveværelse.
....

Måske lidt besværligt, men har du prøvet at bytte rundt på de to TV?
Nej - ikke endnu. Det er lidt besværligt på grund af placeringen. Jeg vil dog nok prøve til slut.
Men i øvrigt tak for input.
mvh
Hej Alle
Jeg har i dag tilsluttet mit Philips TV fra stuen, hvor der ikke er pixelproblemer, til værelset i stedet for den "gamle" Philips TV. Der er IKKE pixelproblemer ved denne tilslutning. Derfor må jeg konstatere, at signalforbindelsen fra første stik til huset og til slutudtag fra antennekablet er helt ok.
Kan det stadig været signalfejl efter opgradering til QUAM 256?
Det må jo så være fjernsynet, som er problemet. Har geninstalleret alle kanaler og sat frekvens på 450.
Har nogen af jeg kendskab til, hvad der kan være årsagen til, at fjernsynet ikke modtager signalet?
Det er et Philips 42PFL5405/H købt 2.8.2010.
MVH Tikkie/Flemming
Hej alle
Jeg skrev til Philips kundeservice fredag aften vedr. mit Philips 42PFL5405/H købt 2.8.2010. Jeg fik svar i da, mandag, formiddag, hvor de skrev en vejledning til kanalinstallation og en vejledning til nulstilling af tuner. Kanalinstallationen havde jeg udført korrekt. Jeg nulstiller tv tuneren som i vejledningen og gennemførte ny kanalinstallation.
Resultatet var dog det samme. Meget dårligt signal på de 5 krypterede TV2 kanaler og næsten godt signal på deøvrige 5 krypterede kanaler.
Philips kundeservice ringede til mig og drøftede problemet.
Resultat var, at det nok er tuneren, som ikke kan klare de nye krypterede signaler.
TV er for gammelt til dette.
Køber et nyt tv.
Mange tak for indlæg.
Tikkie
Hej,

Har nogen i dag set Live tennis eller Live speedway på TV3 Sport 2?

Jeg har nogle udfald i billedet med min Humax boks, men tilsyneladende kun på den kanal... har andre evt. set det i dag og har udfald?
Omdømme 4
Badge +2
Jorn-Hansen skrev:

Hej,

Har nogen i dag set Live tennis eller Live speedway på TV3 Sport 2?

Jeg har nogle udfald i billedet med min Humax boks, men tilsyneladende kun på den kanal... har andre evt. set det i dag og har udfald?

Ja, udfald på Caroline kampen på humax, men det var tekniske problemer på TV3 Sport, formoder jeg
Omdømme 4
Badge +2
Så skete det endelig, efter ca. 4 mdr.'s manglende billedkvalitet og ustabil BER, har jeg nu 100% kvalitet på alle mine 36 BlandSelv kanaler. :D
BER kan jeg også få stabil på 0.00-0, men kun hvis jeg sætter mit Tv's indbyggede Niveau dæmper til.
Dette er dog ikke YouSee's fortjeneste, da det er den ihærdige tekniker fra Dansk Kabel Tv, der forleden ringede for at høre om hans indsats havde hjulpet.
Stor :thumbsup: til ham, for at vi her i vores antenneforening har fået løst problemet. Hvordan problemet hos andre løses må stå hen i det uvisse. Da YouSee stadig ikke vedkender deres ansvar for, hvad deres 450Mhz opdatering har forårsaget. :@
Deraf ingen ros overhovedet til YouSee, som derudover bl.a. har glimret med, at sende et brev om opdatering af kabeltv, som ingen kendte til ! Hverken antenneforening, Dansk Kabel TV - ej heller dem selv ! Selv om de skrev i brevet, at det var i samarbejde med netop disse.
Som nævnt i tidligere indlæg, så skete der absolut intet den 27/6, af det de beskrev i brevet.
Lidt træls man er bundet til et så elendigt firma, der ikke har haft styr på ret meget af det, der har foregået de sidste mange måneder !
Men en ting er sikkert - det kan kun blive bedre - forhåbentlig. :?

Mvh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P