Spørgsmål

Pixeleringer. Er det signalforstyrrelse?

Hej
Når jeg ser tv, har jeg de sidste dage oplevet pixeleringer. Min kammerat som bor i samme kvarter har oplevet det samme.

Det startede før at signalboksen i Silkeborg nord blev jordet af en bil i mandags.

Oplever også dårlig internet, har 300mbit men kan lige kun kkemme knapt 100mbit ud af det.
Yousee appen kører også dårligt. Dårlig lyd og billedkvalitet samt frysninger.

Bonusinfo fik yousee til at installere og skifte kabler i huset i maj måned og har målt hastighed på 300mbit både kablet og trådløs. Desuden ingen fejl i tv signal før sidste weekend

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
btheone skrev:

Hej
Når jeg ser tv, har jeg de sidste dage oplevet pixeleringer. Min kammerat som bor i samme kvarter har oplevet det samme.

Det startede før at signalboksen i Silkeborg nord blev jordet af en bil i mandags.

Oplever også dårlig internet, har 300mbit men kan lige kun kkemme knapt 100mbit ud af det.

Bonusinfo fik yousee til at installere og skifte kabler i huset i maj måned og har målt hastighed på 300mbit både kablet og trådløs. Desuden ingen fejl i tv signal før sidste weekend

Hej BtheOne

Du mangler et svar - det får vi lige lavet om på.

Man kunne meget vel mistænke, at der er sket noget i forbindelse med den påkørsel, så det kan være, at der skal en tekniker ud og kigge på det, men inden du hiver fat i support og fejlmelder det, så er det en god idé at tjekke op på installationen.

Nu ved jeg ikke, hvordan det er sat sammen hjemme hos dig, men signalet til indgangsstikket skal virke ordentligt, så hvis du sætter et tv til der med et YouSee godkendt antennekabel, skal det virke. Har du ikke forsøgt det, vil jeg anbefale dig det til en start.

Har du prøvet det, lyder det som en sag for en tekniker, og i så fald kan du se, hvordan du fanger vores support på dette link: https://kundeservice.yousee.dk/kontakt

Så kan de sørge for en tekniker. :)

Håber det hjælper dig lidt videre.
Jeg ved ikke om det er en generel fejl i Silkeborg med pixelering?
Mit billeder pixelerer ret tit (flere gange i timen, både via det TV der kører på Samsung boksen, og det TV der køre uden boks.
Kender flere der bor forskellige steder i Silkeborg, der har samme problemer.
Der har tidligere været en teknikker fra YouSee ude og tjekke op på mine kabler og stik, disse var ok, til gengæld fandt han en dårlig forstærker i gade skabet den gang. Måske der er noget galt i YouSee systemet igen?

Det er ikke så længe siden at der kom ny Software til Samsung boksen, der skulle minimerer pixelering, dette ser dog ikke ud til at have hjulpet ved mig.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du kan prøve at taste din adresse ind på driftsinformation. Så vil det fremgå, om der er kendte problemer i jeres område. https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation
Hej
Vi har oplevet det samme i 2670 og det begyndte da vi den 01.03.16 skiftede internet udbyder fra TDC via telefonkabel til You See via kabel. Vi har haft You See kabel TV og TDC bredbånd i mere end 20 år og har ALDRIG oplevet den slags problemer. Vi har haft tekniker ude mange gange ig lige lidt hjælper det. I perioder har vi kun haft begrænset signaler på nogle tv og ingen signaler på resten.
Det virker som om at You See har et problem med at levere både kabel TV og bredbånd ind via samme kabel.
I maj måned lavede en yousee tekniker ALLE kabler i huset, så det burde være i orden. Har netop speedtestet med kablet forbindelse og det viste 300/60mbit, så det tyder på at signalet går igennem LOUD and clear :)

Der er stadig pixeleringer - kunne det være noget generelt i Silkeborg??

OG så er der jo lige jeres ANDROID APP - den virker ikke særlig godt på hverken tablet eller mobil. Dog er ChromeCast delen lige nu tåleligt - men stadig med frysninger undervejs... Det kan jo dårligt være internettet. Mit TV har en kablet internet og mig bekendt streamer ChromeCast direkte fra nettet og appen er blot fjernbetjening - og ja youtube og andre apps virker helt fint...
.

StefanK skrev:

btheone skrev:

Hej

Hej BtheOne

Du mangler et svar - det får vi lige lavet om på.

Man kunne meget vel mistænke, at der er sket noget i forbindelse med den påkørsel, så det kan være, at der skal en tekniker ud og kigge på det, men inden du hiver fat i support og fejlmelder det, så er det en god idé at tjekke op på installationen.

Nu ved jeg ikke, hvordan det er sat sammen hjemme hos dig, men signalet til indgangsstikket skal virke ordentligt, så hvis du sætter et tv til der med et YouSee godkendt antennekabel, skal det virke. Har du ikke forsøgt det, vil jeg anbefale dig det til en start.

Har du prøvet det, lyder det som en sag for en tekniker, og i så fald kan du se, hvordan du fanger vores support på dette link: https://kundeservice.yousee.dk/kontakt

Så kan de sørge for en tekniker. :)

Håber det hjælper dig lidt videre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)