Pixelering på TV3

Hej,

Den seneste måneds tid, har jeg fået pixelering på TV3.. Det er kun denne ene kanal, og kun om aftenen (starter ved 19:30 tiden).. Det kan ske op til 10 gange på et minut, og så kan der gå flere minutter før det sker igen.

Jeg har mit kabel tv gennem ejerforeningen (men YouSee ejer kablerne i systemet) og abbonere selv på lille tillægspakke.

Har prøvet at ringe til YouSee, men de kan intet gøre, uden at sende en tekniker ud (tænk at de ikke kan måle forbindelsen igennem, ligesom ISP kan) og ham er der ventetid på.

Kablet fra væggen til tv er (ifølge pakken det lå i) velegnet til HD tv og er 100% intakt, herunder ingen knæk.

Tv'et er et Samsung (kan ikke huske model) SmartTV, købt for ca 1 år siden..

Der er, ifølge YouSee's hjemmeside, ingen driftforstyrrelser i mit område..

Nogen idéer til hvad der sker og hvordan det kan/skal løses?

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Du skal i hvert fald sørge for, at alle dine antenne kabler i huset er HF afskærmet (yousee godkendt) med metalstik. Hvis dit problem er indstråling i kablerne, så kan godkendte stik / kabler måske gøre en forskel.

Men find også ud af, om andre naboer har problemet på deres tv3. Hvis der er et generelt problem i jeres område, så burde andre også være berørt.

Hvis dine stik, kabler, samledåser er HF afskærmet, og andre i nærheden af dig ikke har problemet, så ville jeg kontakte Yousee igen. Jeg tror ikke dit tv i sig selv har noget med problemet at gøre, nu hvor vi periodisk snakker om pixeleringer på bestemt kanal.

Kablet et helstøbt, så stikne er af plastik.

Der er dog støjspole i hver ende.

Jeg bruger den originale antennedåse (monopolskillepunkt??) som er første udtag i huset.

Omdømme 2

Badge
Jeg ved ikke med dit kabel, hvor godt det er. Selv har jeg købt nogle HF afskærmet stik og monteret på triple skærmet antennekabel i huset, blot for at være på den sikre side :)

Hvis det er en nyere antennedåse, så er det sikkert fint. Nye antennedåser skulle være afskærmet. Nu siger du det kun sker på tv3, hvilke er lidt mystisk.

Hvis du mener at du har gjort så meget du kan, og at dine naboer ikke har problemer, så havde jeg fået fat på en tekniker. Eventuelt optaget en lille video af problemet om aftenen når det sker. Så kan man da i den mindste se, at du har et problem der skal løses på den ene eller anden måde :)

Dåsen er (sandsynlgvis) fra starten af 60'erne og er YouSee's ejendom.. Hvrdan den ser ud indeni, bekymrer jeg mig ikke om, da det ikke er mit ansvar.

Kablet var anmærket som "Velegnet til HD" eller noget i den stil..

Omdømme 2

Badge
Okay, så er dåsen med 100% sikkerhed ikke skærmet :) Om det betyder noget i praksis kan jeg ikke sige noget om. Kablet kan godt være HD mærket, uden at være ordentlig skærmet. Men igen er det svært at sige om det er dit problem, eller noget helt andet

Da fejlen er periodisk er det lidt mere bøvlet at rode med. Men hvis du kan sige, at det typisk sker om aftenen på nogenlunde bestemte tidpunkter, så er der lidt mere håndgribeligt at taget fat på problemet. Men optag det hvis du kan, så har du noget du kan vise / sende til en supporter / tekniker, i tilfælde af de skal se hvordan billedet ser ud nor det sker.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)