Pixelering på TV'

hejsa jeg har et problem med  pixelering på alle mine kanaler på boxen nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det , det er sq lidt træls når man sidder og ser et program at det så sker hvert anden sek. er det hos mig eller er det ved yousee det er galt MvH susanne

6 Kommentarer

hej susanne

Det er for det meste ved dig problemet ligger,, for dålige kabler, for lange træk uden forstærkning, osv. 

Men det er osse ind i mellem, brud på Yousee kabler, samlinger, osv. At signalet simpelthen er for lavt eller for støjfyldt.

Så prøb at se om problemet er ved dig, eller kontakt yousee.

Venlig hilsen

Antenne montøren

Rasmus

okay har ellers aldrig haft sådan problemer før og jeg har haft boxen i snart 5 år men jeg vil da lige prøve mine kabler af takker for svaret MvH susanne

Vi har samme problem. Det er kommet indenfor de seneste par måneder og bliver værre og værre. Synes kun vi oplever det når vi ser film - ikke når der f.eks. er reklamepauser.

Det kan vel ikke være kablerne, når de har fungeret perfekt i flere år.......?

Mvh. Carsten (Værløse)

Jo - det kan muligvis godt være kablerne, som i disse nye digitale tider - med mere og kraftigere indstrålingt fra bl.a. 4G og andre digitale signaler, som flyver rundt om os i større og større grad.

Det kan også være yousee-boksen, som er blevet træt og svag. Her taler jeg af erfaring, da jeg i min tid med boksen havde 7 forskellige hjemme - for til sidst at droppe den helt. Da der konstant var forsk. problermer, med dem jeg havde prøvet. Bl.a pixeleringer, blæserstøj og andre irriterende ting.

Jeg købte isf et nyt lækkert Tv med twintuner og en fed WD AV TV usb harddisk, til optagleser. Nu oplever jeg ingen problemer af nogen slags. Jeg måtte så se bort fra StartForfra (øv) og enkelte andre features. Men hellere det end jævnligt bøvl pga. boksen.

Som med mange andre Samsung ting, så er det lidt af et lykkehjul om man får en af deres mange mandagsmodeller eller man er heldig, at det er noget der virker.

Jeg har ihf. droppet droppet alt hvad der står Samsung på. Hvad andre så gør er op til dem !

Mvh. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Som 
  •  skriver kan det netop sagtens være kabler, selvom at det har vikret fint i flere år, netop pga. indstråling.

Tjek denne side Sådan får du Godt signal til dit tv og bredbånd og undersiderne, for eksempel Undgå indstråling på dit signal og Har du de korrekte kabler og stikdåser?

• Jeg oplever også store pixelerings fejl på begge mine yousee Samsung boxe, men ikke på mit tvs egen tuner !

Nu sender de en teknikker ud IGEN (det blir 3. gang) for at kigge på problemet.

Signalstyrke og bitfejl ser helt ok ud, også selv om billedet pixelerer - der er boxens selvdiag nok for dårlig til at vise det. Og selv på teknikkerens måledims viste den ikke fejl selvom vi kunne se at Samsung boxen pixelerede og de sad på samtidigt.

Jeg bruger selvfølgelig Yousee godkendte kabler og boxene sider til lige efter hindanden. Og teknikkeren har også prøvet at skifte væg dåsen og måle direkte i vægen, uden mærkelig forskel.

Igår måtte jeg helt opgive at se en film da der kom fejl med få minutters mellemrum og det var ikke til at holde ud at se på.

Jeg tror jeg har fået den ene box skiftet 4 gange pga denne fejl, den anden er vel ca 6 år gammel og er uden for garanti.

Kan det være rigtigt at Yousee ikke finder et nyt produkt der virker ordentligt, og bare spiser os af med at det må vi leve med ?

Nu får de en sidste chance til at løse det elleres opsiger jeg hele bananet !

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)