Pixelering af discovery

Oplever de sidste par dage total pixelering af discovery, alle andre kanaler kører som de skal og jeg har intet ændret i mit setup..

4 Kommentarer

Problemet plejer som regel at ligge hos kunden, men der var et indlæg på facebook forleden, hvor de skrev, at de muligvis havde et indstrålingsproblem et sted. Har du tjekket driftsinfo?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Bruger du YouSee godkendte kabler/nye HF-tætte kabler og stik? Indstrålingsproblemer kan sagtens pludseligt komme uden at du har ændret noget.

Yousee forsøger hele tiden at skubbe skylden over på vores udstyr.

Men en meget stor del af skylden, er den hårde komprimering de laver af kanalerne. De påstår (fejlagtigt) at det ingen betydning har, men enhver der kender til video komprimering ved det bestemt har betydning.

Bare se når der er meget bevægelse på billedet samtidigt, f.eks. når man ser en stor fugleflok lette, eller vandets bølger på hele skærmen, så ligner det noget der er løgn.

Jeg ved personligt at mit udstyr intet fejler, bor i et splinternyt hus hvor alt elektrisk/kabler osv er top kvalitet og kabel fra stik til TV også er rigtig god kvalitet.
Det kan godt være det ikke er yousee godkendt, men den godkendelse er intet værd, det er bare noget de bruger som undskyldning for at indrømme de reele problemer.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg har oplevet pixelerings problems, hvor fejlen lå hos Yousee. et generelt problem som berørte flere abonnenter. Så jeg er med på, at der sagtens kan være hardware problemer i stationerne. Men jeg vil ikke sige, at jeg har et generelt dårligt billede pga. komprimering, ej heller at mit billede hakker når det scroller.

Billedet jeg har er helt på højde med det jeg ser hos f.eks. Stofa. Så det må næsten være et problem i din by så, måske signalet til dig, hvis du mener der ikke er problemer i dit hus? Jeg kan ikke nigge genkenkendende til nogen slemme problemer generelt på mine kanaler.

Men for et par dage siden fandt jeg selv ud af, hvor lidt der skal til før kabel indstråling fra apparater, 4G osv. påvirker ens tv billede. Jeg havde et godt antenne kabel m. metal stik ind i min Samsung recorder, hvor recorder tunerens tv billede så fint ud. Jeg kørte så antenne signalet videre til mit tv via de alm. medfølgende billige antenne mellemkabler mellem recorder og tv. Kablet var ca. 1 meter langt, og så ok ud, men var helt sikkert ikke ikke godt, men sikkert meget billigt :) Det bevirkede at flere af mine kanaler på tv tunere hakkede og pixelerede.

I dag har jeg så købt mig et dobbelt skærmet mellem antenne kabel, som har løst problemerne. Jeg er nok blevet mere opmærksom på indståling nu.

Hvis du mener der helt sikkert er noget galt med Yousee's signal, så er det bare at få en tekniker til at se på det. Yousee  skal fikse det uden beregning, hvis der er et problem på deres side.

Sorry for den lange smøre, men je skulle lige fortælle om min lille kabel historie  ;)

EDIT:

Så lige, at det kun var på en kanal hos dig Diver. Det kan godt være et generelt problem, men det lugter også meget af indstråling. Hos mig er det kun enkelte kanaler som typisk bliver ramt af pixelering. Andre kanaler er helt fine. Men få en tekniker på det, hvis du mener du har en fejl, samt at den måske er der konstant hele tiden?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)