Spørgsmål

Pixelering

• Bruger
  • 5 kommentarer
Har problemer med til tider stærkt irriterende pixelering med lydticks og eller lydudfald, tror det startede i forbindelse med ny router, som yousee mente var nødvendigt. Nogle her som kender til problemet og eller har en løsning.
Arno

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router bruger du nu?
Det er en "Sagemcom" som blev leveret af TDC/yousee lige inden nytår, da de mente jeg skulle opgradere den gamle. Har lige monteret den gamle igen, og lige nu ser det ud til at have hjulpet.
Omdømme 7
Badge +6
Hvilken Sagem.? Er det 3890, 3886 V2 (Sølv) eller 3686 V1 (Sort).
En Router skulle ikke give problemer med Kabel TV. Det er vel ikke DSL du har.?
Husk lige jeres HDMI kabel imellem Samsung box og Tv
Den skal også være HF skærmet/ godkendt . High speed . Med HF ferrit spoler i enderne.
Vh Per
Igen af de 2 routere har de numre, der bliver nævnt, men de er begge sorte, den gamle har et nr. "V 3DK64-01-2411" og den nye som ligner den gamle til forveksling har nr. "V 3DK63-05-H7400N18I"
Det ser ud til at problemet er væk når jeg tilslutter den gamle igen
Omdømme 7
Badge +7
Det lyder som DSL. Er dit modem tilsluttet telefonstikket? Har du målt hastighed på internet på de 2 routere? Er hastigheden for lav vil der sikkert fremkomme pixelering og lydudfald.
Nej er ikke tilsluttet tlf-stik, Det er fibernet, har ikke målt hastigheden
Omdømme 7
Badge +6
Så gør det lige.
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker har Kasper fra Yousee sagt. 4Mbit for standard definition TV og 8 Mbit for high definition TV. Er dog ikke ikke klar over om også det gælder på fiber. Du har vist 50 Mbit på fiber, så du burde have nok, men prøv om den nye router er for langsomt. Når Yousee siger, at du skal skifte router, er der altid en vigtig grund.
Der er ikke den store forskel på download hastigheden på de to routere, men upload er sjovt nok mere end dobbelt så hurtig på den gamle

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)