Pest eller kolera

Jeg har netop installeret den nye box og det er jo på mange måder et gevaldigt fremskridt i forhold til den gamle :-)

Det er også vældig fint, at fjernbetjeningen kan programmeres til styre TV'et også - men ...

... jeg tager lyden fra boksen ud til et sorround- anlæg. Hvis jeg undlader at sætte fjernbetjeneingen op til at styre mit TV, så virker det fint, fordi jeg skal kan skrue op og ned for lyden på boksen, hvilket er den lyd, der kommer ud til mit sorround-anlæg. Hvis jeg derimod sætter fjernbetjeningen til at kunne styre mit TV, så er det nu lyden fra TV'et der kontrolleres med fjernbetjeningen.

Det betyder, at jeg enten skal have en ekstra fjernbetjening til at tænde og slukke for TV'et eller en ekstra til at skrue op og ned for lyden :-/

Nogen, der har en god løsning på den problemstilling?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Terkelsen skrev:
Jeg har netop installeret den nye box og det er jo på mange måder et gevaldigt fremskridt i forhold til den gamle :-)

Det er også vældig fint, at fjernbetjeningen kan programmeres til styre TV'et også - men ...

... jeg tager lyden fra boksen ud til et sorround- anlæg. Hvis jeg undlader at sætte fjernbetjeneingen op til at styre mit TV, så virker det fint, fordi jeg skal kan skrue op og ned for lyden på boksen, hvilket er den lyd, der kommer ud til mit sorround-anlæg. Hvis jeg derimod sætter fjernbetjeningen til at kunne styre mit TV, så er det nu lyden fra TV'et der kontrolleres med fjernbetjeningen.

Det betyder, at jeg enten skal have en ekstra fjernbetjening til at tænde og slukke for TV'et eller en ekstra til at skrue op og ned for lyden :-/

Nogen, der har en god løsning på den problemstilling?

Jeg har samme problem og det er løst ved, at jeg fortsat må bruge min Logitech Harmony fjernbetjening, så tænder det hele på en gang.

YouSee burde løse problemet ved at bruge boksen til at skrue op og ned, når boksens digitale udgang er i brug.

Jeg er helt enig. Ideen var jo netop at kunne skrotte min bedagede Logitech Hamony :-)

Omdømme 1
Hvad er det I skal nå siden I ikke kan bruge de par sek. det tager at tage fjernbetjening nr. 2 i hånden og tryk på en knap eller to?

Jeg skal bare nå at blive 73 år (gennemsnits levealderen for mænd i Danmark) ;)

Det der med en fjernbetjening til det hele var den gang - i dag er der jo fjernbetjening til alt, stole, luftventilator osv. osv.

Hvis man gerne vil have kun en dims til at styrer det hele med, så var en tablet måske idéen med apps til div. ting på.

For banan vi har det godt her i Danmark når vi kan bruge tid på så små ting, hehe ;)

EDIT: LOL - f a n d e n rettede forummet til banan.

Omdømme 7
Badge +7

Kim_S skrev:
Hvad er det I skal nå siden I ikke kan bruge de par sek. det tager at tage fjernbetjening nr. 2 i hånden og tryk på en knap eller to?

Jeg skal bare nå at blive 73 år (gennemsnits levealderen for mænd i Danmark) ;)

Det der med en fjernbetjening til det hele var den gang - i dag er der jo fjernbetjening til alt, stole, luftventilator osv. osv.

Hvis man gerne vil have kun en dims til at styrer det hele med, så var en tablet måske idéen med apps til div. ting på.

For banan vi har det godt her i Danmark når vi kan bruge tid på så små ting, hehe ;)

EDIT: LOL - f a n d e n rettede forummet til banan.

Nu er det jo ikke os, der har laavet det således, at man kun skulle bruge en fjernbetjening, men YouSee.

Langt de fleste, jeg kender, har en fjernbetjening til det hele. Således også mig. Det gør det hele nemmere også når min hustru skal betjene det. Tænder TV, boks og soundbar samtidig. Alle enheder styres af fjernbetjeningen.

Lysten til at bruge boksens fjernbetjening er, at det er en lækker sag.

Tiden er løbet fra at bruge en fjernbetjening til lydanlæg, TV, ny boks og dvd afspiller.

Omdømme 1
Jeg tror ikke der er mange der bruge DVD afspiller mere, tror det er blu ray og UHD blu ray i dag ;)

Du glemmer stole, luftventilatore osv. - derfor forslog jeg en tablet ;) Det andet er jo kun en halv løsning på problemet "fjernbetjeninger --> fjernbetjening", hehe.

Omdømme 7
Badge +7

Kim_S skrev:
Jeg tror ikke der er mange der bruge DVD afspiller mere, tror det er blu ray og UHD blu ray i dag ;)

Du glemmer stole, luftventilatore osv. - derfor forslog jeg en tablet ;) Det andet er jo kun en halv løsning på problemet "fjernbetjeninger --> fjernbetjening", hehe.

Jeg har en 3D BR DVD afspiller.

Har fjernbetjeninger, der kan klare flere ting ved mine fire TV og dette er jo ikke et forum for stole og luftventalitorer.

Slut herfra - det er for barnligt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P