Periodiske striber på billedet

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har for tiden problemer med billedkvaliteten fra min Samsung boks. Billedet får i kortere eller længere perioder (typisk 5-15 sekunder) striber som på nedenstående eksempel, for derefter igen at vise klart billede i nogen sekunder. Dette uanset om det er live, eller ugegamle optagelser. Nogen ideer?

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hmm... har du prøvet at nulstille boksen? Måske det er en eller anden firmware fejl, som bevirker at striberne fremkommer periodisk på billedet? 

Det ligner ikke typisk antennesignal forstyrrelser, som mere får billedet til at pixelerer og nogen gange at falde ud. Men jeg kan ikke helt gennemskue, om der kan være andre kabel (måske HDMI kablet mellem tv og boks), der kan lave sådan et stribet billedet.

Ellers skal du nok prøve at sende billedet til Yousee kunderservice, deres teknik support, som måske kender til problemet. 

Det kunne jo også tænkes, at Yousee boksens output var kaput. Men det er gætteri fra mig side :)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Prøv at se om der er fejl i signalet. Menu/indstillinger/information/avanceret modtager test.

Det hjalp åbenbart at skifte opløsning fra 1080i til 768p. For mig ligner det lidt et grafikkort der efterhånden  har lidt svært ved at klare opgaven.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)