Panasonic TV EPG Guide - mangler minibillede

Hej 

På mit Panasonic TV mangler jeg (og har altid manglet) minibilledet på men EPG guide.

Jeg har læst at man på Samsung fjernsyn skulle slette bestemte kanaler, for at få billedet frem, gælder det også for Panasonic? Hvis ja, hvilke?

Mvh. Steffen

6 Kommentarer

Fandt selv på et forum et sted - hvor der var beskrevet man skulle fabriks nulstille TV'et, og under kanalsøgningen efterfølgende skal der IKKE vælges YouSee, men bare anden.

Nu Virker EPG'en med mini billede - men kan slet ikke slette kanaler på Panasonic, kun skjule dem fra listen.

Nu er der så opstået en anden ting jeg må leve med, når jeg vælger en kanal via EPG'en og trykker OK, skifter TV'et til kanalen, unden at lukke EPG'en ned (kanalen bliver bare vist i det lille minibillede) så nu skal jeg trykke ok to gange, for at skifte kanel, og efterføglende lukke EPG'en ned. Det skulle jeg ikke da mit minibillede ikke virkede...

På mit Samsung TV i soveværelset har jeg blot slettet alle kanaler over 100 (på Samsung kan man godt slette kanaler helt) og efterfølgende virker EPG'en også her.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det er det samme jeg gør efter kanalindlæsningen, sletter alt over tv kanal 100. Så virker minibilledet i tv guiden.

Der findes en tekninsk forklaring på hvorfor det forholder sig således m. guide billedet. Hvis man har ekstra kanaler liggende over kanal 100, så skal man lige huske ikke at slette dem :)

sfrederiksen skrev:
Fandt selv på et forum et sted - hvor der var beskrevet man skulle fabriks nulstille TV'et, og under kanalsøgningen efterfølgende skal der IKKE vælges YouSee, men bare anden.

Nu Virker EPG'en med mini billede - men kan slet ikke slette kanaler på Panasonic, kun skjule dem fra listen.

Nu er der så opstået en anden ting jeg må leve med, når jeg vælger en kanal via EPG'en og trykker OK, skifter TV'et til kanalen, unden at lukke EPG'en ned (kanalen bliver bare vist i det lille minibillede) så nu skal jeg trykke ok to gange, for at skifte kanel, og efterføglende lukke EPG'en ned. Det skulle jeg ikke da mit minibillede ikke virkede...

På mit Samsung TV i soveværelset har jeg blot slettet alle kanaler over 100 (på Samsung kan man godt slette kanaler helt) og efterfølgende virker EPG'en også her.

Har lige prøvet på mit Samsung: JU7005 ... dette virker på ingen måde. 

Hvis jeg vælger kun at søge efter analoge kanaler, kan jeg godt for et minibillede oppe i Guiden, men så virker Guiden slet ikke :(

med alle de digitale kanaler er der IKKE noget minibillede 

Samme problem med mit JU7005 :-(
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Mystisk, der må være noget som har ændret sig på nye 2015 tv modeller, i forbindelse med EPG live billedet. Det virker hver gang på mit lidt ældre Samsung ES8005 tv, samt på F-serie modellerne, hvis man sletter alle tv kanaler over 100.

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor det ikke virker nu, mystisk.

+1 til sfrederiksen forslag: Gendannet fabriksindstillinger + vælg Andre under auto kanal indstilling. 

Så virker minibillede. Panasonic TX-40CS520EE

Det er lidt underligt, for jeg har også et TX-50VT60, og jeg husker ikke denne work-around var nødvendig her, og her har minibilledet i EPGen altid virket...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)