Svar

Ordrebekræftelse på nye tv-boks påstår at jeg samtidig har opsagt mit YouSee Kort

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
I dag, 27. april, fik jeg ordrebekræftelse på leje af den nye tv-boks, som jeg bestilte og afhentede i en TDC-butik den 18. april.

Ifølge ordrebekræftelsen har jeg samtidig opsagt mit eksistende YouSee Kort. Det har jeg overhovedet ikke. Ved bestillingen blev det eksistende YouSee Kort ikke nævnt med et ord, og jeg vil selvfølgelig beholde kortet i mit tv.

Hvorfor alt dette besvær?

icon

Bedste svar af joern 27 april 2016, 15:50

Vilhelm skrev:
Tak for svar, Jørn og Radiomanden.

Min boks koster 99 kr./md. Det vidste jeg godt - men min bestyrelse ventes at tiltræde en ny leveringsaftale med YouSee med 24 mdr. opsigelse den 2. maj, så bliver min pris også 30 kr./md. Ting tager tid.

Kan I i "Mit YouSee" se, at I har lejet den nye boks? Det kan jeg ikke (endnu). Mine abonnementer (tv-pakke via forening, On demand, YouSee Kort og Ekstrakanaler står helt uændrede, så jeg venter lidt med at kontakte kundeservice omkring det påstået opsagte YouSee Kort. De får ikke mit kort, for det har også rettigheder til On Demand, og det abonnement vil jeg ikke af med pga. film og musik.

Hvis jeg var dig, ville jeg bestemt ringe til YouSee, da det sikkert kan blive sværere at rette bagefter - når/hvis de lukker dit kort.

Du bør undgå, at de efterfølgende kan sige: "Hvorfor har du så ikke kontakte os før? Det er jo længe siden du fik din bekræftelse.";)

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Vilhelm skrev:
I dag, 27. april, fik jeg ordrebekræftelse på leje af den nye tv-boks, som jeg bestilte og afhentede i en TDC-butik den 18. april.

Ifølge ordrebekræftelsen har jeg samtidig opsagt mit eksistende YouSee Kort. Det har jeg overhovedet ikke. Ved bestillingen blev det eksistende YouSee Kort ikke nævnt med et ord, og jeg vil selvfølgelig beholde kortet i mit tv.

Samme her. Har meddelt YouSee, at jeg beholder mit hovedkort og tre tilhørende kort. Det sammen med VOD. YouSee begrundede det med en tastefejl. Åbenbart en der gentager sig. Fik min bekræftelse den 21.04.2016 efter bestilling pr. tlf. den 18.04.2016. Mundtligt fik jeg fortalt af tre medarbejdere, at min pris for boksen var 30 kr./md. På bekræftelsen står 0 kr. første måned og herefter 99 kr./md.:@

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Min pris er lige blevet rettet fra de Kr. 99 til 30. Der stod også at mine kort var opsagt, ringede til Kundeservice, de kører videre.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Min boks koster 99 kr./md. Det vidste jeg godt - men min bestyrelse ventes at tiltræde en ny leveringsaftale med YouSee med 24 mdr. opsigelse den 2. maj, så bliver min pris også 30 kr./md. Ting tager tid.

Kan I i "Mit YouSee" se, at I har lejet den nye boks? Det kan jeg ikke (endnu). Mine abonnementer (tv-pakke via forening, On demand, YouSee Kort og Ekstrakanaler står helt uændrede, så jeg venter lidt med at kontakte kundeservice omkring det påstået opsagte YouSee Kort. De får ikke mit kort, for det har også rettigheder til On Demand, og det abonnement vil jeg ikke af med pga. film og musik.

Omdømme 3

Badge +3

Vilhelm skrev:

Hvis jeg var dig, ville jeg bestemt ringe til YouSee, da det sikkert kan blive sværere at rette bagefter - når/hvis de lukker dit kort.

Du bør undgå, at de efterfølgende kan sige: "Hvorfor har du så ikke kontakte os før? Det er jo længe siden du fik din bekræftelse.";)

Omdømme 3

Badge
Hej Jørn.

Du overtalte mig. Så nu har jeg sendt en mail til kunderservice. Det er hurtigere end at ringe til 70 70 40 40.

Jeg brugte en formular i Mit YouSee, men da jeg ville sende den, fik jeg besked om, at der var sket i fejl.

Ak, ja. Så fik de en almindelig mail.

Holder fejlene da aldrig op?

Omdømme 3

Badge +3
Jeg har nu rettet henvendelse til min ejerforening. Kender ikked resultatet, da de efter 14 dage endnu ikke er vendt tilbage. Håber naturligvis, at de laver en aftale, men er bange for, at der nu bare igen er åbnet for, at aftalen med YouSee igen skal op på en generalforsamling.

Personligt forstår jeg ikke den fremgangsmåde YouSee har valgt.

Hvorfor kunne de ikke bare gøre os kunder opmærksom på, at hvis aftalen opsiges inden 24 mdr. så skal man efterbetale 24 x 69 kr.

Jeg betaler direkte til YouSee det der svarer til 1.032 kr./md. For mig betaler min forening 119,39 kr./md. Samlet betaler jeg 1.151,39 kr./md. til YouSee og heraf udgør betalingen til foreningen kun 10,4%.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Vi har også nu en beboer, der ikke kan forstå, hun skal betale 99 når flere andre kun skal betale 30.

Men da jeg sagde, at vi tidligst kunne kommer ud af aftalen 31.03.2019 så kunne hun godt forstå det

Det er alligevel lang tid at binde en forening, såfremt der skulle komme et tilbud om noget billigere og bedre.

Boksen står iøvrigt på mit yousee med 0,-  ligesom mit kort, men jeg har ikke modtaget nogen bekræftelse på boxen, hentede boksen i en tdc butik.

Under bredbånd står der først den nye 50/10 og nedenunder den gamle 80/5. Måske det der spænder ben for at jeg ikke har Cmore og dansk filmskat streaming ov cmore på appen. (deres centrale problemer)

Omdømme 3

Badge +3

mich skrev:
Vi har også nu en beboer, der ikke kan forstå, hun skal betale 99 når flere andre kun skal betale 30.

Men da jeg sagde, at vi tidligst kunne kommer ud af aftalen 31.03.2019 så kunne hun godt forstå det

Det er alligevel lang tid at binde en forening, såfremt der skulle komme et tilbud om noget billigere og bedre.

Boksen står iøvrigt på mit yousee med 0,-  ligesom mit kort, men jeg har ikke modtaget nogen bekræftelse på boxen.

Under bredbånd står der først den nye 50/10 og nedenunder den gamle 80/5. Måske det der spænder ben for at jeg ikke har Cmore og dansk filmskat streaming ov cmore på appen. (deres centrale problemer)

Må indrømme, at jeg ikke opfatter en opsigelse til 31.03.2017 som værende speciel lang. Ikke mindst, når man har været med i over 20 år, hvorfor skulle det så lige haste. Husk på, at det ikke bare lige er et godt tilbud fra en anden, der kan få en forening til at skifte. Der er mange hensyn at ta'. Først skal det besluttes på en generalforsamling. Ordinær generalforsamling hos os, vil være inden udgangen af april 2017. Herefter kan opsigelsen gå i gang - altså tidligst 31.03.2018. Indrømmet, der kan selvfølgelig godt indkaldes til ekstraordinær generalforsamling.

Omdømme 2

Badge

joern skrev:

mich skrev:

Boksen står iøvrigt på mit yousee med 0,-  ligesom mit kort, men jeg har ikke modtaget nogen bekræftelse på boxen.

Må indrømme, at jeg ikke opfatter en opsigelse til 31.03.2017 som værende speciel lang. Ikke mindst, når man har været med i over 20 år, hvorfor skulle det så lige haste. Husk på, at det ikke bare lige er et godt tilbud fra en anden, der kan få en forening til at skifte. Der er mange hensyn at ta'. Først skal det besluttes på en generalforsamling. Ordinær generalforsamling hos os, vil være inden udgangen af april 2017. Herefter kan opsigelsen gå i gang - altså tidligst 31.03.2018. Indrømmet, der kan selvfølgelig godt indkaldes til ekstraordinær generalforsamling.

Vi har et opsigelsesvarsel på udgange af et kvartal + 1 år idag Hvis foreninge skrev under, så kunne aftale ikke opsiges før 31.03.2018, og så var det med et års opsigelse, dvs til 31.03.2019.

Når vi så har et sløjfeanlæg, og vi alle har fuldpakken, og der er beboere der har ytret øndske om et nyt TV/internet netværk, så er det lidt svært at gå ud og binde foreningen indtil 31.03.2019.

Brevet, de havde sendt ud, var ikke helt klart, så vi måtte have det bekræftet, og det var binding, så vi ikke kunne opsige aftalen før om 2 år, og derefter med et års opsigelse, ja nu hedder det 30/6-2019

Omdømme 3

Badge +3

mich skrev:

joern skrev:

mich skrev:

Vi har et opsigelsesvarsel på udgange af et kvartal + 1 år idag Hvis foreninge skrev under, så kunne aftale ikke opsiges før 31.03.2018, og så var det med et års opsigelse, dvs til 31.03.2019.

Når vi så har et sløjfeanlæg, og vi alle har fuldpakken, og der er beboere der har ytret øndske om et nyt TV/internet netværk, så er det lidt svært at gå ud og binde foreningen indtil 31.03.2019.

Brevet, de havde sendt ud, var ikke helt klart, så vi måtte have det bekræftet, og det var binding, så vi ikke kunne opsige aftalen før om 2 år, og derefter med et års opsigelse, ja nu hedder det 30/6-2019

Sløjfeanlæg? Det er jo en gammel sag. Det har vi ikke haft siden vi for mere end tyve måske tredive år siden gik fra Stofa til JTAS Kabel-TV. Her bandt foreningen sig til en periode på fem år. Vi kunne dog komme ud af aftalen, hvis vi fik en godt tilbud og det interne anlæg ville så af en uvildig sagkyndig opgøres til en eller anden værdi. Efter perioden er det interne anlæg vore eget, men i vores abonnement med YouSee ligger så, at YouSee har service på anlægget uden beregning. D. v. s. til og med første stikdåse i lejlighederne.

Omdømme 2

Badge

joern skrev:

mich skrev:

joern skrev:

mich skrev:

Sløjfeanlæg? Det er jo en gammel sag. Det har vi ikke haft siden vi for mere end tyve måske tredive år siden gik fra Stofa til JTAS Kabel-TV. Her bandt foreningen sig til en periode på fem år. Vi kunne dog komme ud af aftalen, hvis vi fik en godt tilbud og det interne anlæg ville så af en uvildig sagkyndig opgøres til en eller anden værdi. Efter perioden er det interne anlæg vore eget, men i vores abonnement med YouSee ligger så, at YouSee har service på anlægget uden beregning. D. v. s. til og med første stikdåse i lejlighederne.

Ja, det er en gammel sag, men det fungerer.

Vi ejer også vores eget fra tidernes morgen (fællesantenne)  men hvis vi skal ud at have nyt netværk vil det koste det der svarer til 6000 pr beboer, PDS+Coax eller 4000 hvis Yousee skal lægge nye kabler. Det første vil være at foretrække, idet alternative løsninger så kan vælges, der er fiber omkring ejendommen, og rimeligt billigt internet og TV via non profit udbyder

Omdømme 3

Badge

Vilhelm skrev:

Jeg har kun ët YouSee Kort og ingen Ekstrakort, så jeg skrev til kundeservice og beklagede mig over at mit YouSee Kort var opsagt ifølge ordrebekræftelsen på den nye tv-boks. 

Nu har jeg fået dette elendigt formulerede svar fra YouSee:

Hej Vilhelm 

Tak for din mail fra den 27. april 2016.

Det er jo sådan at Tv boksen erstatter dit hovekort som du havde derhjemme, du kan jo stadigvæk bruge dit ekstrakort som du har derhjemme det er som sagt v´bare hovekortete som fra falder

Meningen er at YouSee betragter mit hidtidige YouSee Kort som et Ekstrakort.

Det er da i orden.

Min forklaring:

YouSee-kunder har hidtil kunnet få ét YouSee Kort (gratis) og op til 4 Ekstrakort (oprettes for 100 kr./stk.). Men når en kunde lejer den nye tv-boks, er der indført den regel, at kunden ikke har noget hovedkort, men fortsat kan have op til 4 Ekstrakort.

Omdømme 3

Badge +3
Nu har min forening tilsluttet sig, så er prisen 30 kr./md. Dejligt. Mit hovedkort og de tre ekstrakort, må jo så alle fire betragtes som ekstrakort. Hvis ikke, der sker nogen ændringer i brugen af kortene. så er det OK for mig. Det bliver dejligt, når ekstraboksene kommer, så kan jeg afmontere mine gamle bokse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)