Svar

Optagelser via App

• Bruger
  • 8 kommentarer
Den nye 4K boks er modtaget og sat op.

Flere uhensigtsmæssigheder fundet:

1. 4K signal kan ikke køre via receiver til TV. Virker fint direkte fra boks til TV.
Receiveren er en Pioneer VSX-922 og TV er Samsung UHD 55" serie 6.
Nogen, der har fået det til at virke?

2. Der kan ikke spoles frit i optagelser.

3. For at optage fra app (iPhone eller iPad), skal boksen være tændt (oplyst af YouSee support, her til aften).
Kan dette bekræftes af andre, som er brugere af den nye 4K boks?

Jeg overvejer kraftigt, at returnere den nye 4K boks, da jeg ingen fordel har fået ved at opgradere... faktisk lidt nederen :-(
icon

Bedste svar af Radiomanden 5 februar 2018, 21:23

Du må have Teknisk Service til at se på problemet.

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvad mener du med tændt?
Den skal bare være I STB.
Omdømme 4
Badge +1
1. Forstærkeren/recieveren skal understøtte HDCP 2.2 og HDMI 2.0 og din kan kun 1080 passthrough (min yamaha kan dog godt sende billedet videre i 4k, men ikke med HDCP 2.2 så netflix virker ikke i 4k)

2. Der kan da godt spoles i optagelser - men med ret store hak (da det ligger inde hos yousee)
Jeg syntes også at kvaliteten på optagelser stinker i forhold til live tv, men det kommer snart til at blive bedre - måske om 2 år :D De lover og lover men der går normalt lang tid.

3. Har ikke prøvet det da min altid står tændt

Jeg syntes da stadig den er fin nok, den er meget hurtigere og kan optage i skyen
Omdømme 7
Badge +6
Det er jo en Remote Record funktion, så NEJ den skal IKKE være tændt for at stille optagelser via App.
Spoling kunne være bedre, men og så være værre. Ikke så god som på 2000 boksen.
joern skrev:

Hvad mener du med tændt?
Den skal bare være I STB.

Det er ikke mig, der mener den skal være tændt, det blev oplyst til mig i tlf. af YouSee support.

Desværre kan jeg ikke afprøve det, da jeg ikke har mulighederne for at optage og se optagelser i div. Apps.
Omdømme 7
Badge +6
Alle med You See TV har adgang til App'en og Web TV.
Radiomanden skrev:

Alle med You See TV har adgang til App'en og Web TV.

Jeg har også adgang til begge platforme, men jeg kan ikke optage og se optagelser andre steder end på boksen.
EveTossen skrev:

1. Forstærkeren/recieveren skal understøtte HDCP 2.2 og HDMI 2.0 og din kan kun 1080 passthrough (min yamaha kan dog godt sende billedet videre i 4k, men ikke med HDCP 2.2 så netflix virker ikke i 4k)

2. Der kan da godt spoles i optagelser - men med ret store hak (da det ligger inde hos yousee)
Jeg syntes også at kvaliteten på optagelser stinker i forhold til live tv, men det kommer snart til at blive bedre - måske om 2 år :D De lover og lover men der går normalt lang tid.

3. Har ikke prøvet det da min altid står tændt

Jeg syntes da stadig den er fin nok, den er meget hurtigere og kan optage i skyen

Du har da højst sandsynligt ret i, at det er min receiver, som det halter med her. Havde dog læst, at den understøttede 4K pass through. Tak for info.

Optagelser er - i min optik - en stor forringelse mht. spolemulighederne.

Jeg giver dig ret i, at dennne nye boks er fint hurtig i forhold til den gamle boks ;-)
Omdømme 7
Badge +6
Det skal du kunne, hvis ikke, så er der noget galt.
Radiomanden skrev:

Det skal du kunne, hvis ikke, så er der noget galt.

Helt enig, men "support" kunne bare ikke hjælpe mig ;-(
Omdømme 7
Badge +6
Hvilken strømbesparende tilstand er den i.?
Hej.

1. Vedrørende problemet med at kunne sende 4K signal til dit TV via din receiver. Så er det fordi din receiver ikke benytter den rigtige HDMI version (standard). Din receiver model er fra 2012 så den har mange år på bagen. Her er der kun en løsning. Du må investere i en ny og tilsvarende receiver

2. Jeg havde samme problem, men efter den softwareopdatering der er kommet i dag, kan jeg spole og pause frit i alle optagelser (undtagen TV2)

3, Jeg tror den Yousee "supporter" du har talt med, ikke helt har styr på sagerne.
Man vil jo normalt vil være hjemme når boksen er tændt, og derfor vil man da så bruge fjernbetjeningen.
Derudover lyder det lidt ulogisk, at boksen skal være tændt for at kunne optage via en app, da det hele sker i skyen,
Desuden har jeg lige testet hos mig, og jeg kan sagtens sætte en optagelse i gang, selv om boksen er slukket. Jeg har prøvet, både hvor boksen er i dvale (rødt lyd i lampe) og med boksen helt slukket (afbryder bag på). Her er jeg så nød til at indrømme, at jeg benytte mig af smartphone og ikke Iphone ;):)

Håber dette skaber klarhed for dig.
Omdømme 7
Badge +6
Der kan HELT uden problemer spoles i optagede TV2 udsendelser.
Ok. Lige det prøvede jeg ikke, fordi jeg på boksen før, fik en besked "pop up" om at man ikke kunne spole i en udsendelse man ikke havde set. Hvilket jeg tolkede som TV2s metode til at tvinge folket til at se de tåbelige reklamer 😭 Jeg gik ud fra at det var det samme her. Sorry.
Omdømme 7
Badge +6
Den meddelse kommer på de kommercielle kanaler når det er Arkiv.
Radiomanden skrev:

Hvilken strømbesparende tilstand er den i.?

Den står i "Normal". Før dagens opdatering af boksen stod den til "Høj", hvilket ikke længere er en mulighed. I går ændrede jeg fra "Høj" til "Normal".
Den kan nu sættes i enten "Lav" eller "Normal" og står altså nu i "Normal".
Omdømme 7
Badge +6
Du må have Teknisk Service til at se på problemet.
Omdømme 7
Badge +3
Min har været afbrudt for strøm i 16 dage i min ferie, og den har optaget og jeg har kunnet styre den remote. Den står i høj strømbesparelse, når den er tilsluttet strømmen
Blot til info:

Alt vedr. optagelser virker som det skal nu.

Jeg klagede min nød til min antenneforening, som mente, at det kunne have noget med nem-id validering at gøre. Dette var selvfølgelig ikke rigtigt og hun fik YouSee til at ringe mig op. Blev hurtigt kontaktet og problemet var min bruger, som ikke snakkede ordentligt sammen i alle jeres systemer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)