Spørgsmål

optage ikon blinker

På den nye tv-boks, Humax, oplever jeg at optage-ikonet ( den røde prik(ker) ) står og blinker. Det er ikke aktive optagelser, men optagelser der er er planlagt til senere.

Hvad betyder det ?

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det har jeg ikke lagt mærke til før, men hvergang der er noget som det ikke plejer at være, så laves der en genstart.
Jeg prøvede at genstarte boksen, v.h.a. funktionen i "indstillinger"; men lige meget hjalp det.

Var opmærksom på hvad der skete da den skulle starte med at optage. Den begyndte ikke at optage.

Jeg slettede planlagt optagelse, og prøvede på alle mulige måde at få den i gang med at optage, men det lod sig ikke gøre.

Udsendelsen der drillede var "Trio" i lørdags ~18:30 på DR-Ultra. hvis nogen kan bruge den information til fejlfinding ?

Vh
Thomas
jeg er også stødt på den - senest i aftes.
der var tale om en et enkelt afsnit af en serie-optagelse (Tirsdagsanalysen) på tv2News.
Hvis jeg går i tv-guide, smutter frem til på lørdag, laver serieoptagelse på Trio (DR-ultra 18:30), og derefter går ind på "Min Side"->"Planlagte optagelser"-> Trio ...

Så er den sidste af de tre store bokse, den boks hvor der normalt er "Se nu"/"Kommer i tv"/..-liste, helt tom.

Det virker som om, at den er sat op til at optage, men den kan ikke finde nogle udsendelser.

Tilføjer et foto ( beklager jeg har har ikke PrtScr på mit TV ;) )

Vh
Thomas
Check om harddisken er fuld
Det samme sker hos mig , ca hveranden dag begynder den at blinke rødt , men hos mig er det net ikonet der blinker og en genstart får den til at stoppe , men en dag efter begynder den igen og nettet fejler ik noget , hvad kan det skyldes . Venlist joackim
Den_kræsne skrev:

Check om harddisken er fuld

Udemærket bud. Men der er rigeligt med plads på harddisken.

Der er heller ikke for mange samtidige optagelser.
42242949 skrev:

Det samme sker hos mig , ca hveranden dag begynder den at blinke rødt , men hos mig er det net ikonet der blinker og en genstart får den til at stoppe , men en dag efter begynder den igen og nettet fejler ik noget , hvad kan det skyldes . Venlist joackim

Nu skriver du ikon, men hvis du mener den midterste lysdiode på fronten af Humax-boksen, så er min erfaring at den blinker rød/grøn, når den forsøger at få forbindelse til Internettet.

Jeg har oplevet at det kan tage 10-20 sekunder, men aldrig over 30 sekunder.
Ja det er den , men der er forbindelse til nettet , så hvorfor den lige pludselig blinker rød , er mig en gåde
42242949 skrev:

Ja det er den , men der er forbindelse til nettet , så hvorfor den lige pludselig blinker rød , er mig en gåde

Nu skriver du ikke om det er wifi/kablet Internet.

Men måske du kan få lidt hjælp/forklaring i:
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/tv-boks-manglende-forbindelse-til-wifi-nok-relateret-til-dyb-dvale-97607

Nok mest at det er et kendt problem med (hurtigt) at komme på wifi efter "dyb dvale".
Jeg er på wifi 300/60 mbit og bruger ikke dvale og boksen er 2 meter fra routeren

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)