Spørgsmål

Optage fra tv til ekstern harddisk

Er der nogen der ved om man kan optage fra tv til ekstern harddisk, hvis tv'et ikke har et usb-hunstik? Jeg vil gerne optage til ekstern harddisk i stedet for på dvd-plader

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Desværre nej. Der er nød til at være et USB stik på TV'et for at kunne optage på en USB harddisk, eller på en USB nøgle for den sags skyld.
Men der er mugligheden for et købe en ekstern optager, hvor du kan optage på disse bokses interne harddiske. Dem har LG, Samsung og Panasonic en del af på markedet, hvor de kommer med en ret stor harddisk, hvor der kan være rigtig mange timers optagelse på.

Priserne for sådan en starter ved omkring 2000 kr, det har jeg set en Samsung haddisk optager med DVB-C tuner blive solgt til hos både Bilka og Wupti, hvor den kommer med en pæn stor harddisk på 1 TB, hvilket dælme giver plads til mange timers optagelse.
Den jeg specifikt jeg tænker på er Samsung BD-H8900N
Den er på lager hos både Bilka og Wupti's online butikker.

https://www.pricerunner.dk/pl/4-2963955/DVD-og-Blu-Ray-afspillere/Samsung-BD-H8900N-1TB-Sammenlign-Priser
Omdømme 7
Badge +6
En You See boks kan fås fra Kr.30/måned, så den kan lejes i 5,5 år for de penge. Til den tid leveres TV sandsynlig på en helt anden måde.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg brugte i tidenes morgen en computer til optagelser. Den lavede TS filer, som var nemme at gå til. I dag streamer vi mest, og der er ikke længere behov for optagelser.
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker brugte jeg kun udstyr (eksternt og internt) fra firmaet Hauppauge.
http://www.hauppauge.co.uk/
Omdømme 7
Badge +7
Samme ting kom på 2 gange.
Til vismand Persen .Tak for svar. O så hurtigt! Jeg tror vi køber en helt ny fladskærm/tv med usb-hunstik, for fidusen er jo, at vi skal kunne tage den eksterne harddiske med i sommerhus og så se de gemte udsendelser dér. Den eksterne HD er jo nemmere at tage med end den eksterne optager, du nævner?
Omdømme 7
Badge +6
Det kan nok ikke lade sig gøre, optagelserne er låst så de kun kan bruges på den enhed der har optaget dem.
De er ikke låst, for jeg overfører tit kopierede udsendelser til dvd, både r og rw, , et fungerer, men overførselen tager næsten realtid.
Måske er de specielt låst, når man gør det via usb-stik i stedet for?
Omdømme 7
Badge +6
Ja, TVet låser den til brug kun på TVet.
Dette er en meget nyttig oplysning for mig. Derved sparer jeg indkøb af to nye fjernsyn, et til helårsboligen og et til sommerhuset - jeg ville jo ikke kunne flytte de kopierede udsendelser mellem dem alligevel. Tak igen til alle der har været så venlige at svare mig her, og nyd weekenden.
Omdømme 7
Badge +6
Problemet kan løses ved leje af Humax 4000, samt indkøb af enten en Shield TV eller en ATV4, så kan der med den App der er til dem ses det samme på de enheder som på Humaxen.
Der kan også i stedet købes et Sony eller andet TV med Android OS i forbindelse med leje af Humaxen. Der er også App til Samsung TV, og der kommer snart !ligeledes til LG.
Så der er rigeligt med muligheder.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P