Optag udsendelsen, ikke tidsrummet

• Deltager
  • 0 kommentarer
I gamle dage var der ShowView på VHS'en. Her sørgede maskinen selv for at udskyde optagelsen, når den foregående udsendelse gik over tid, og/eller der var reklamer til at starte med.
På samme måde fortsatte optagelsen til udsendelsen var slut, og ikke bare til det berammede tidspunkt.

Det er mig en gåde, hvorfor YouSee-boksen ikke evner dette?
Jeg har lige set en times optagelse, som bestod af 6-7 minutter af det foregående program, så en stak reklamer og dernæst 50 minutter af den 60-minutters udsendelse jeg gerne ville se.
Det er )(/"#¤(/&¤#(/# irriterende :-)

Er det en feature der arbejdes på?
Hvis ja, se at få den færdig.
Hvis nej, se at komme i gang :)

27 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
De funktioner hørte til i den Analoge tid og anvendes ikke længere.
Her hvor det er Digitalt kører det efter EPG.
Der kan ligges extra tid til, udover de 5 minutter som er standard.
Omdømme 4
Badge
Radiomanden skrev:

De funktioner hørte til i den Analoge tid og anvendes ikke længere.
Her hvor det er Digitalt kører det efter EPG.
Der kan ligges extra tid til, udover de 5 minutter som er standard.

Det kræver jo så at EPG'en passer/er opdateret (hvilket typisk IKKE sker ved programforsinkelser).

Jeg giver jvmunk ret i at det er en gåde hvorfor det ikke kan laves så at optage start/slut altid passer, i disse digitale tider. Det er virkelig oldnordisk at man selv skal lægge ekstra tid til...
Omdømme 7
Badge +6
Det system bruges ikke mere af TV leverandørerne nu hvor TV er Digitalt, derfor er det heller ikke med hos You See og andre udbydere.
Omdømme 7
Badge +6
Det ShowView havde også kun en kort levetid, fordi de aldrig fik det til at virke ordentligt.
TV2 smed det eks. for porten efter kun et års tid pga. alt for mange klager fra seerne med at de manglede enten start, slut eller at der kun blev optaget en brøkdel af udsendelserne.
ShowView var den Danske fejlede efterligning af Tyskernes VPS, der forresten fungerede fejl frit.
Omdømme 4
Badge
Radiomanden skrev:

Det system bruges ikke mere af TV leverandørerne nu hvor TV er Digitalt, derfor er det heller ikke med hos You See og andre udbydere.

Det har du allerede skrevet en gang og det ved jeg godt. Det drejer sig IKKE om at få et gammelt udgået analog system tilbage, men om at tilbyde et lignende tidssvarende system hvor man KUN optager udsendelsen uafhængigt at forsinkelser/ændringer!
Omdømme 7
Badge +6
Det er da noget du kan forhører dig om hos de enkelte leverandører hvorfor man ikke har et sådan system.
Omdømme 7
Badge +6
Deschain skrev:

Radiomanden skrev:

Det har du allerede skrevet en gang og det ved jeg godt. Det drejer sig IKKE om at få et gammelt udgået analog system tilbage, men om at tilbyde et lignende tidssvarende system hvor man KUN optager udsendelsen uafhængigt at forsinkelser/ændringer!

Systemet findes, det er Amerikansk og Svenskerne fik det i 2013 hos Com Hem: TiVo
Oprindeligt opfundet til netop det formål med korrekt start og slut tidspunkter og desuden mugligheden for at hoppe hen over alle reklame afbrydelserne og desuden den bonus med serie optagelse, så man ikke går glip af afsnittene i ens favorit TV serier.

Men jeg tror helt ærligt at det er noget som man godt kan glemme alt om hos Yousee og også alle de andre Danske kabel TV operatører, for de er alt for meget forelsket i deres egne systemer og monopoler de er i besiddelse af.
Rent ud sagt for Yousee's vedkommende, så skal de helt og holdent skrotte deres nuværende system de anvender, smide samtlige af deres egne bokse til elektronik skrot og erstatte dem med TiVo DVR bokse, for det er ikke et system at de kan få lov til at købe på licens til deres egne Coax bokse.
Omdømme 4
Badge
Kan se YouSee kommer med en ny boks med cloud recording. Så burde problemet jo være løst og alle udsendelser man "optager" vil have korrekt start/stop tidspunkt.
Omdømme 7
Badge +6
En forsinket udsendelse vil da stadig være forsinket eller udgået i f.eks forbindelse med Sport udsendelser, de får jo altid lov til at blive færdig uanset hvor lang tid det tager.
Omdømme 4
Badge
Er sikker på at cloud recording ikke vil være rigtige "optagelser" men at din boks blot vil pege på en udsendelse du har "optaget" som så bliver streamet fra YouSee's servere når du vil se den.

Det vil slet ikke give mening, hvis hver enkelt bruger/boks laver individuelle optagelser på YouSee's servere...
Omdømme 7
Badge +6
Det har ikke noget at gøre med om en udsendelse er forsinket eller udgået.
Omdømme 4
Badge
Selvfølgelig har det det! Forstår du ikke konceptet om cloud recording?

_Alle_ udsendelser vil blive opbevaret på YouSee's servere og din boks kan så streame dem du har markeret som optagede. Du vil så kunne se hele udsendelsen - med korrekt start/stop tidspunkt - uanset om den var forsinket eller ej.

Hvis YouSee skulle have valgt en anden form for cloud recording, så stiller sagen sig selvfølgelig anderledes, men det ville være komplet tåbeligt.
Omdømme 7
Badge +6
Deschain skrev:

_Alle_ udsendelser vil blive opbevaret på YouSee's servere og din boks kan så streame dem du har markeret som optagede. Du vil så kunne se hele udsendelsen - med korrekt start/stop tidspunkt - uanset om den var forsinket eller ej.

Hvis det er sådan det forholder sig, så er det korrekt, men nu må vi se når den kommer.
Jeg tror ikke, det bliver anderledes end det er nu. Optagelserne på serveren styres også af deres EPG. Det må handle om, at guiden skal opdateres noget oftere...
Omdømme 7
Badge +6
Ja, tror heller ikke at det kan være anderledes.
Omdømme 7
Badge +4
Nu kan man jo indstille til 5, 10, 15 og 25 min i slutningen af udsendelsen, og som regel kan man jo blot se starten af den udsendelse, der skulle komme bagefter
Omdømme 4
Badge
Logan skrev:

Jeg tror ikke, det bliver anderledes end det er nu. Optagelserne på serveren styres også af deres EPG.

Det er jo ligegyldigt. Hvis det er lavet rigtigt, så gemmer de selve udsendelsen på deres server, og når man henter sin "optagelse" så er det kun udsendelsen man henter og ikke hvad der måtte være før/efter pga forsinkelse/ændring.
Omdømme 7
Badge +4
Deschain skrev:

Logan skrev:

Jeg tror ikke, det bliver anderledes end det er nu. Optagelserne på serveren styres også af deres EPG.

Det er jo ligegyldigt. Hvis det er lavet rigtigt, så gemmer de selve udsendelsen på deres server, og når man henter sin "optagelse" så er det kun udsendelsen man henter og ikke hvad der måtte være før/efter pga forsinkelse/ændring.

Så skal de have mange mennesker, der ser hver af de 150 kanaler eller mere 24 timer i døgnet, om der er forsinkelse/ændringer i programmet;)

Det må være styret af EPG´en på en eller anden måde
Omdømme 7
Badge +6
Ja, det er jo det samme med Arkivet, det følger også EPGen. Der er optagelser som ligger på deres servere.
Deschain skrev:

Yousee modtager blot en kontinuerlig stream af data fra de forskellige tv-stationer. Dvs. Yousee må forlade sig på oplysningerne i EPG (som stationerne udleverer), når de skal adskille udsendelserne. Deres nuværende arkiv mangler også sommetider start/slut, hører jeg folk sige.
Omdømme 4
Badge
I både DR's og YouSee's arkiv ligger der kun selve udsendelserne også selvom der har været væsentlige forsinkelser.

Har du eksempler på udsendelser der enten mangler starten eller slutningen?
Omdømme 7
Badge +6
Det sker især hvis der har været sport, at efterfølgende udsendelser i Arkiv indeholder en god del af foregående udsendelse grundet at sport altid får lov til at blive færdigt.
Kan også forekomme ved andre live udsendelser at efterfølgende udsendelser er forsinket.
Omdømme 4
Badge
Eksempler?
Omdømme 7
Badge +6
Hvad er der i vejen med at tro på det der skrives.??
Omdømme 4
Badge
Ikke noget, men tro er mest noget man gør i kirken om søndagen..

Er der noget jeg har lært, så er det at man ALTID skal være kritisk over hvad der skrives på internettet, specielt på sociale medier og forums..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)