Oplever du Sort skærm på Humax TV-boks?

Omdømme 5
Badge +4
  • Community Manager
  • 620 kommentarer
Har du en Humax TV-boks, så kan du opleve, at din TV-skærm blot viser et sort billede, når du enten starter op eller skifter kanal.

Vi er opmærksomme på fejlen, og vi gør alt hvad vi kan for at løse den.

Får du vist sort skærm kan du i første omgang forsøge at zappe frem eller tilbage mellem kanalerne. Hvis dette ikke løser problemet, så anbefaler vi, at du genstarter din TV-boks på knappen bag på boksen. Det er helt generelt en god idé at genstarte TV-boksen bag på en gang i mellem for at undgå fejl.

Vi anbefaler desuden, at TV-boksen altid er tilsluttet til internettet, da nødvendige opdateringer bliver sendt ud om natten.

Vi beklager de gener fejlen medfører, og vi opdaterer denne tråd når fejlen er løst.

17 Kommentarer

Omdømme 3
Badge
Her for et par dage siden fik jeg sort skærm på TV3 Sport 1, og lige meget hvor mange gange jeg zappede rundt mellem kanaler vedblev den tilstand med sort skærm, men en Genstart hjalp og nu lader jeg bare Humax boksen blive i Normal strøm besvarelse, selv om det bruger mere strøm, men det andet er for besværligt, men selv start af boksen hele tiden!
Lige fået en Humax tv-boks og har samme problem med sort skærm på nogle kanaler. Har fuld pakke, kan se alle kanaler i Guide oversigt, men oplever sort skærm på alle de kanaler der ligger uden for grund pakken, kan afspille programmer der har været vist på alle kanaler.

Fejlmeldt hos Yousee som ikke har kunne hjælpe i første omgang - genstart, tjek af serienummer, stået tændt seneste døgn, m.m.. Er sat i kø til at en tekniker får tid til at ringe til mig...

Er der andre der har oplevet samme problemer?

Er ikke særlig positiv - især ikke hvis det er en kendt fejl!
Omdømme 6
Badge +6
Der er flere brugere der oplever det, ja fejlen er kendt, det kan løses ved at skifte kanal eller ved en genstart/gendannelse indtil løsning på problem findes.
Læs hvad Nikolaj har skrevet.
Genstart, skifte kanal og gendannelse virker ikke i mit tilfælde - fejlen forbliver!
Så kan jeg se alle kanaler - efter en snak med Yousee tekniker og lidt opsætning/nulstilling i deres system, kom boksen til at virke efter hensigten.

Det er et problem Yousee har set flere steder på det sidste...
Jeg har også problemer med sort skærm men også at start forfra samt arkiv ikke virker. Eneste ting der virker er genstart af boksen.
Jeg forstår godt i er ærgelige og beklager fejlen, men problemet er at jeg Ikke vil betale for en boks der ikke virker. Hvordan og hvornår vil i refundere mine penge jeg har betalt i abonnement for boksen?
Omdømme 6
Badge +6
Der kan tages kontakt til kundeservice, er sikker på der kan ske en ombytning.
Omdømme 6
Badge +2
De vil nok foreslå en reset til fabriksindtillinger
Som jeg læser det i Nikolajs opslag, er det en generel fejl i en software opdatering så jeg vil ikke tro at en ombytning hjælper.
Jeg er kun interesseret i at beholde boksen men som sagt vil jeg først betale for den når den virker som den skal.
Det er jo almindelig købmandskab, man skal ikke betale for noget der ikke virker som det skal.
Omdømme 6
Badge +6
Har ikke haft problemet, andet end en enkelt gang, hvor det gik galt ved et kanal skift, så jeg ved ikke om det er en opdatering der er skyld i problemet, så ville det nok være mere udbredt med fejlen.
Omdømme 6
Badge +2
Radiomanden skrev:

Har ikke haft problemet, andet end en enkelt gang, hvor det gik galt ved et kanal skift, så jeg ved ikke om det er en opdatering der er skyld i problemet, så ville det nok være mere udbredt med fejlen.

Så læser du ikke Yousee´s facebook, så ville du nok have en helt anden mening. Problemet er blevet større med tiden
Omdømme 6
Badge +6
Gider ikke læse der mere. Jeg må have en speciel boks, siden der ikke er flere problemer end der er, og her efter 1.71.08 opdateringen er der indtil videre ikke oplevet nogen problemer.
Omdømme 6
Badge +6
Nu fik jeg så en fejl efter seneste opdatering, i løbet af natten tændte boksen selv, havde den ikke tændt TVet havde jeg nok ikke lige lagt mærke til det, så tænd selv spøger stadig.
Omdømme 3
Badge
Siden jeg er skiftet til Normal strømbesparelse har jeg ikke haft sort skærm på nogle kanaler og Humax boksen har ikke tændt om feks. natten af sig selv, men desværre koster det på EL regningen...
Omdømme 6
Badge +6
Jeg har slået CEC fra, så tænder TVet da ikke hvis boksen skulle gøre det igen.
Har modtaget TV-boks i sidste uge og mangler stort set alle kanaler på nær nogle få såsom nogle DR, SVT, Ard.... Oversigten over dem jeg har er der, men ellers sort skærm. Har haft kontakt til Yousee flere gange og har genstartet boksen mere end en gang. Venter igen på opkald, men oplever iøvrigt at jeg får en fejlmelding om at prøve igen senere. Det er dybt frustrerende ikke mindst i weekenden...
Badge
Hej Rch

Det lyder ikke godt og det skal selvfølgelig undersøges, så der kan komme en løsning på det. Jeg vil foreslå at du kontakter vores support på 7070 4040, så de kan hjælpe med at rette fejlen du oplever.

Özcan, YouSee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P