Sticky

Opdatering 1.125.10 og 2.125.10 til Humax

Omdømme 5
Badge +7
  • YouSee Forum Team
  • 2352 kommentarer
Har du Humax (YSR-2000) eller vores nye Humax 4K tv-boks (YS-4000), så får du i dag en helt ny opdatering, der indeholder en masse nye features.

Vi introducerer et nyt menupunkt - Kanaler

Vi har lavet et nyt samlingspunkt for alle de tjenester som du har adgang til. Menupunktet er tilgængelig på både vores tv-apps (android & iOS), på web-tv samt på Humax-boksen.

Det betyder blandt andet at Lejefilm (med nyt Blockbuster logo), radio og Neflix-appen bliver også flyttet under kanaler.

Lejefilm er nu også tilføjet i hovedmenuen på Samsung Tizen Smart TV

Udbuddet er det samme som på vores eksisterende platforme.

Resilience-mode på Humax (offline tilstand)

Fremover vil boksen stadig kunne bruges til at se Live TV, selvom der ikke er forbindelse til internettet. Der vil være en sky med en streg over i menuen, når der ikke er forbindelse.

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at skrive i kommentarfeltet nedenfor :)

30 Kommentarer

Omdømme 3
Hej
Ikke på nettet men kan vise film, jeg spørge nok dumt, men det skal da igennem mit bredbånds stik?

En sky ☁ med en streg, ikke forbindelse. Og hvad gør man så ved det?

Hvor bliver det af så den ikke optage genudsendelse 😠😠👹👹👹👹
Omdømme 7
Badge +3
Det er ikke hensigtsmæssigt at radio er placeret under "Kanaler" og på kanalbilledet helt ude til højre (boks YS-4000). For at vælge radio skal jeg først vælge "Kanaler", derefter klikke på højre pil 30 gange - eller holde piletasten nede - og til sidst klikke pil ned 1 gang. Først derefter kan der vælges radio. Vil det ikke være bedre om radio var et punkt på hovedmenuen? Eller kunne flyttes, f.eks. til gruppen "Udvalgte", eller blot flyttes som var det en TV-kanal. Eller at man med et enkelt tryk på en ledig knap kunne springe enten helt til højre (og tilbage igen) eller en hel skærmside til højre (og tilbage igen).

Hvad om DVB-C radiokanalerne havde et kanalnummer, så en radiokanal kunne vælges ved blot at taste dens nummer på samme måde som man kan vælge en TV-kanal?

På en programmerbar Logitech Harmony fjernbetjening kan det sandsynligvis programmeres, så radio kan vælges med kun ét tryk, eller der kan i Logitechs database måske findes IR-koder til direkte valg, som ikke er medtaget i YouSees fjernbetjening. Men det er ikke en hensigtsmæssig løsning, og det kræver jo at man har en programmerbar fjernbetjening.
Omdømme 7
Badge +4
MS-ERIK skrev:

Det er ikke hensigtsmæssigt at radio er placeret under "Kanaler" og på kanalbilledet helt ude til højre (boks YS-4000). For at vælge radio skal jeg først vælge "Kanaler", derefter klikke på højre pil 30 gange - eller holde piletasten nede - og til sidst klikke pil ned 1 gang. Først derefter kan der vælges radio. Vil det ikke være bedre om radio var et punkt på hovedmenuen? Eller kunne flyttes, f.eks. til gruppen "Udvalgte", eller blot flyttes som var det en TV-kanal. Eller at man med et enkelt tryk på en ledig knap kunne springe enten helt til højre (og tilbage igen) eller en hel skærmside til højre (og tilbage igen).

Hvad om DVB-C radiokanalerne havde et kanalnummer, så en radiokanal kunne vælges ved blot at taste dens nummer på samme måde som man kan vælge en TV-kanal?

På en programmerbar Logitech Harmony fjernbetjening kan det sandsynligvis programmeres, så radio kan vælges med kun ét tryk, eller der kan i Logitechs database måske findes IR-koder til direkte valg, som ikke er medtaget i YouSees fjernbetjening. Men det er ikke en hensigtsmæssig løsning, og det kræver jo at man har en programmerbar fjernbetjening.

Ikke uenig
Omdømme 7
Badge +4
Og jeg ved ikke hvorfor Yousee skal vælge, hvad der skal være udvalgte under KANALER, hvorfor jeg ikke selv bestemmer det, ligesom med at kunne skjule TV kanaler, jeg aldrig ser
Omdømme 3
Badge
Hej Kasper
Har et Samsung Tizen Smart TV. Prøvede, at downloade denne app. Kræver, at man har YouBio abonnement. Hvorpå, at jeg får denne beskrivelse. Du kan desværre ikke bruge denne app . YouSee supporterer ikke denne app længere, men du har stadig masser af muligheder for at se tv hos YouSee. Du kan læse mere om dine muligheder på yousee.dk/apps. Trode ellers, at YouBio hørte fortiden til. Den tidligere udgave?
Omdømme 7
Badge +6
You Bio er ophørt, derfor kan den gamle App ikke længere bruges.
Den nye App til de TVer den er udgivet til kræver at der haves en TV boks.
Omdømme 5
Badge +7
jarlja skrev:

Hej
Ikke på nettet men kan vise film, jeg spørge nok dumt, men det skal da igennem mit bredbånds stik?

En sky ☁ med en streg, ikke forbindelse. Og hvad gør man så ved det?

Hvor bliver det af så den ikke optage genudsendelse 😠😠👹👹👹👹

Hej jarlja

Hvis du ikke er på nettet, så bør du heller ikke kunne afspille filmen på tv-boksen - hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt :)

Hvis der ikke er internetforbindelse på din tv-boks, så skal der fejlsøges på internetforbindelse. Det kan også skyldes, at der ikke er forbindelse til YouSee's servere.

Optagelse af genudsendelser er desværre ikke adresseret i denne softwareopdatering. Det er en omfattende ting at løse, som skal gøres på bedste vis.
MS-ERIK skrev:

Hej MS-ERIK

Vi er opmærksomme på feedback'en og det tager vi naturligvis med i vores overvejelser til fremtidige ændringer/softwareopdateringer på tv-boksen. Tak for feedback! :)

mich skrev:

Og jeg ved ikke hvorfor Yousee skal vælge, hvad der skal være udvalgte under KANALER, hvorfor jeg ikke selv bestemmer det, ligesom med at kunne skjule TV kanaler, jeg aldrig ser

Hej mich

Tak for feedback! :)
Phoenix 73 skrev:

Hej Kasper
Har et Samsung Tizen Smart TV. Prøvede, at downloade denne app. Kræver, at man har YouBio abonnement. Hvorpå, at jeg får denne beskrivelse. Du kan desværre ikke bruge denne app . YouSee supporterer ikke denne app længere, men du har stadig masser af muligheder for at se tv hos YouSee. Du kan læse mere om dine muligheder på yousee.dk/apps. Trode ellers, at YouBio hørte fortiden til. Den tidligere udgave?

Radiomanden skrev:

You Bio er ophørt, derfor kan den gamle App ikke længere bruges.
Den nye App til de TVer den er udgivet til kræver at der haves en TV boks.

Hej Phoenix 73

Det er helt korrekt som Radiomanden skriver ovenfor :)
Omdømme 7
Badge +2
Hej, jeg har ikke endnu fået den nye update, min nye 4000 skriver der er sket en fejl og der findes ikke en ny opdate...
Omdømme 7
Badge +4
Prøv at slukke den bagpå, og tænd efter 30 sekunder
Havde samme problem
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har nu fået den nyeste opdatering, med lidt hjælp fra Yousee. :)
Omdømme 7
Badge +4
OK, tak
Utålelig ændring som gør det meget mere omstændigt og tidskrævende at finde oversigt over lejefilm - plus det går langsommere for boksen at skifte mellem mellem lejefilmoversigt og tilbage til kanaler-oversigten i forhold til tidligere, hvor lejefilm var et selvstændigt menupunkt.

Placering af radio er som en anden skriver fuldstændig tåbelig.

Og så vil jeg også lige lufte min harme og klage over, at I for lejefilm godt kan finde ud af at linke til trailer for filmene, men på alle de øvrige tilgængelige film (der ikke skal betales leje for), kan man altid kun se de første 5 minutter af filmen via “trailerknappen”. Hvorfor? Det giver jo ingen mening og er da ubrugeligt i forhold til at kunne se en trailer og hurtigt få indtryk af, om filmen er noget for en at se.
Omdømme 3
Er det ikke muligt at lave en afstemning ❌ på hvad brugerne synes der er vigtigt at opdatere næste gang, det kan da ikke være rigtig at der skal gå snart 2 år, og det virker stadigvæk ikke . Det er os der betaler til jer vi må da havde noget at sige.

Ting som burde opdateres nu.

Genudsendelse ikke bliver optaget
Guide fx. Kun viser film. Manglende fotos. Når det er serier kan det ikke være så svært at skrive S o1 E04 fx. Har spurgt om det før, at det er dem der sender, der ikke gøre det godt nok, så må i ruske i dem, det må være jeres job, vi betaler jer for det. Og så kan det ikke være så svært at skrive hviket sprog den film er på.

Mvh søren
jarlja skrev:

Er det ikke muligt at lave en afstemning ❌ på hvad brugerne synes der er vigtigt at opdatere næste gang, det kan da ikke være rigtig at der skal gå snart 2 år, og det virker stadigvæk ikke . Det er os der betaler til jer vi må da havde noget at sige.

Ting som burde opdateres nu.

Genudsendelse ikke bliver optaget
Guide fx. Kun viser film. Manglende fotos. Når det er serier kan det ikke være så svært at skrive S o1 E04 fx. Har spurgt om det før, at det er dem der sender, der ikke gøre det godt nok, så må i ruske i dem, det må være jeres job, vi betaler jer for det. Og så kan det ikke være så svært at skrive hviket sprog den film er på.

Mvh søren

Jeg er helt enig og tilslutter mig alle Sørens pointer.
/Lance
Omdømme 1
Det må også være et must at kunne sætte tekst på det man optager.
Det kunne den gamle Samsung boks, så jeg forstår ikke hvorfor det ikke er muligt nu.
Sort skærm software 1.125.08: Dette gamle problem er løst ved at skrive en fejlkode på skærmen f.eks. Empty_channel, Av_underrun, Blocked_by_CAS......
Hvad betyder dette?
mvh Flemming
Det tidligere problem med CEC er genopstået, med denne opdatering.

Jeg kan (igen) ikke fjernbetjene surround-receiver, via TV'ets volume kontrol (via hdmi kablet); TV'et melder fejl, når det tændes og skal forbinde med den eksterne forstærker.

Hvis jeg tager hdmi-stikket ud af yousee boksen (ysr-2000), er der ingen problemer og det virker hver gang ( på nær man så ikke kan se ting fra yousee bnoksen ;) ).

Har forsøgt:
- genstart af alt udstyr
- slå cec til på yousee boks
- slå cec fra på yousee boks (som virkede før denne opdatering)
- genstart af yousee boks

Da fejlen er kommet (tilbage), efter software opdatering, må det være muligt at løse det i en opdatering.

Kan man få godtgørelse for at skulle investere i en hdmi adapter, der afbryde pin 13/CEC ?

Vh
Thomas
Er det kun mig som ikke kan se denne månedens gratis Premier film Suburbicon på boksen? Den var der sidste weekend, men i dag er den nu væk.
Omdømme 2
Badge
Hmmm, ved ikke om jeg er så imponeret disse "mange nye features". Jeg ville meget hellere foretrække, at YouSee undlod hele tiden at skifte koncept og flytte rundt i tingene...og istedet lave disse 2 ting, som er blevet efterspurgt lige siden den første Humax box udkom:

1. Giv os nu den mulighed for at lave en ægte old-school kanal-favoritliste, så man slipper for at skulle scrolle forbi alle de kanaler man ikke gider se. At låse en kanal løser ikke problemet.....vi vil have den kanal-favoritliste NU !

2. Når man optager serier, fx. på Discovery Channel, så ligger optagelselserne i en stor pærevælling, fordi der ikke er reference til Sæson-nummer i titlen. Fx. Fast & Loud, hvor man konstant tæppebombes med alle de gamle sæsoner samtidig med den nyeste kører, så kan man opleve "nye" optagelse i boksen, hvor der er op til flere nye "afsnit 1".....men fra forskellige sæsoner! YouSee bør selv sørge for ordentlig navngivning af optagelse, eller kræve dette af jeres programudbydere.

På forhånd tak :D
Omdømme 3
Badge
cwitt skrev:

Hmmm, ved ikke om jeg er så imponeret disse "mange nye features". Jeg ville meget hellere foretrække, at YouSee undlod hele tiden at skifte koncept og flytte rundt i tingene...og istedet lave disse 2 ting, som er blevet efterspurgt lige siden den første Humax box udkom:

1. Giv os nu den mulighed for at lave en ægte old-school kanal-favoritliste, så man slipper for at skulle scrolle forbi alle de kanaler man ikke gider se. At låse en kanal løser ikke problemet.....vi vil have den kanal-favoritliste NU !

2. Når man optager serier, fx. på Discovery Channel, så ligger optagelselserne i en stor pærevælling, fordi der ikke er reference til Sæson-nummer i titlen. Fx. Fast & Loud, hvor man konstant tæppebombes med alle de gamle sæsoner samtidig med den nyeste kører, så kan man opleve "nye" optagelse i boksen, hvor der er op til flere nye "afsnit 1".....men fra forskellige sæsoner! YouSee bør selv sørge for ordentlig navngivning af optagelse, eller kræve dette af jeres programudbydere.

På forhånd tak :D

Har et nyt features! Giv brugeren ret til selv at slette diverse programmer, som er blevet optaget. Istedet for, at brugerne skal tvinges til at vente på: Sidst sete på: Min side? Hvorfor ikke lade brugerne selv bestemme? Hvornår det sete på arkiv og lejede film?
Omdømme 7
Badge +3
MS-ERIK skrev:

Problemet er løst. Nu skal man blot vælge “Kanaler”, så ligger radio klar i gruppen “Udvalgte”. Gælder for boksen YS-4000, dog vides det ikke om det gælder generelt for alle brugere. Tak til YouSee for løsningen.
Hej igen
Kasper kan du svare på:
Sort skærm software 1.125.08: Dette gamle problem er løst ved at skrive en fejlkode på skærmen f.eks. Empty_channel, Av_underrun, Blocked_by_CAS......
Hvad betyder dette?
mvh
Flemming
Omdømme 7
Badge +6
Punktet udvalgte, skal hedde Streaming, så de tjenester ligger samlet, det giver absolut ingen mening som det er nu hvor det er en rodebutik med både Streaming, TV kanaler og andet.
Det er jo ikke blevet mere overskueligt, som meningen jo var, bare læs på FB, der er utroligt mange spørgsmål om hvor findes de forskellige ting. Der må da helt sikkert være en OMMER.
Brug noget logisk tænkning, det kniber gevaldigt med det.
Menuen kunne se sådan ud:

Søg.
TV.
Streaming tjenester.
Arkiv.
Min Side.
Indstillinger.

Det hele er der stadig, men mere overskueligt.
Omdømme 7
Badge +3
Desværre er radio forsvundet igen fra "Udvalgte". Kan ikke finde ud af hvordan de udvalgte kanaler m.m. udvælges. Kan nogen svare på det?
Omdømme 7
Badge +6
Det kan løses ved at ændre layout til det jeg foreslog, så kommer man direkte ind på det ønskede.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)