Sticky

Opdatering 1.105.02 og 2.105.02 til Humax

Omdømme 1
Badge +1
  • YouSee Forum Team
  • 134 kommentarer
Har du Humax (YSR-2000) eller vores nye Humax 4K tv-boks (YS-4000), så får du i dag en helt ny opdatering, der indeholder en masse nye features.

Det vil også være den første fælles opdatering der kommer til begge bokse.

Vælg Bland Selv kanaler og kombiner med streamingtjenester
Det er nu muligt at skifte dine "bland selv" kanaler direkte på boksen, samt tilvælge streamingkanaler.

Vi har oprettet et pointsystem, så du har 10, 20 eller 36 point, afhængig af om du har 10, 20 eller 36 bland selv kanaler i din tv-pakke. Hver tv-kanal udløser et point hver.
Du kan derfor vælge en streamingtjeneste, der kan have en værdi på op til 6 point, som betyder at du skal fravælge 6 af dine kanaler, for at tilvælge streaming tjenesten.

Nede i højre hjørne kan du se hvor mange point du har brugt i alt, og i oppe i venstre hjørne for hver kanal og streamingtjeneste, kan du se hvor mange point de koster.

Du kan se mere omkring det her:
https://www.youtube.com/watch?v=vwKkpjNHakg

Ændring af optageknappen
Vi har delt optageknappen i to dele.

1) Én der kun planlægger og annullerer planlagte optagelser og individuelle programmer
2) Én der gør det samme for hele programserier.

Bemærk at denne ændring kun finder sted på boksen. På fjernbetjeningen er det stadig den normale fremgangsmåde.
1) Tryk på optageknappen på fjernbetjeningen - enkeltoptagelse
2) Tryk på optageknappen på fjernbetjeningen - serieoptagelse
3) Tryk på optageknappen fjernbetjeningen - serieoptagelse annullerers

Genstart tv-boksen offline
Det er nu muligt at genstarte tv-boksen direkte fra menupunktet "Opdater tv-boksen" Det betyder at det ikke er nødvendigt at indtaste PIN koden for at genstarte.

Det kan kan være særlig brugbart, hvis boksen ikke kan få internetforbindelse og derfor ikke kan verificere PIN-koden.

Ændring i navngivning under strømindstillinger
Tidligere kaldte vi det for "Normal" og "Høj"
Nu har vi ændret det til "Lav" og "Normal".

Ændringen er sket på baggrund af Energistyrelsens anbefaling, så det nu afspejler markedsstandarden for denne type elektronik.
Selve strømforbrug har ikke ændret sig.

Andre rettelser

Sort skærm
Der har været fejlrettelser i forhold til sort skærm

Forbedret navigation tilbage til live-tv
Vi har forbedret navigationen tilbage til live-tv ved brug af ‘tilbage’-knappen – før åbnede venstre menu som det sidste skridt. Vi hopper denne del over, så overgangen bliver mere flydende.

Film der manlgede logo

Nogle film manglede logoer fra de tjenester de hører til. Dette er nu rettet.

Film du kun kunne søge frem, kan nu ses i pakken
Det kunne opleves, at pakker manglede under Menu -> Film/Serier pakker -> Pakker, som gjorde at du kun kunne finde indholdet ved hjælp af søgefeltet. Dette er rettet, så pakkerne er synlige igen.

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at skrive i kommentarfeltet nedenfor :)

27 Kommentarer

Omdømme 2
hej Ændring af optageknappen . hvorfor når det er det samme?
har i så lavet at den ikke optager genudsendelser? det vil hitte her.
Film der manlgede logo. det forstår jeg ikke.
er det så man kan kun se film 7 dage frem og 7 dage tilbage i guiden . det ville være super lækket.
Omdømme 2
Badge
...hvad er egentligt humlen ved at man nu vælger efter point og ikke blot det antal blandselv kanaler man har ret til?

Er det fordi man nu også frit kan vælge kanaler i grundpakken fra og til...for det ville være kanon, så man slipper for at betale for de kanaler man aldrig ser (i mit tilfælde svenske, tyske m.fl.)?
Omdømme 7
Badge +6
Hver kanal 1 point, så ved man hvor mange kanaler der skal vælges fra hvis der f.eks ønskes Viasat film som koster 6 points, Grundpakken er 0 point, så den kan der ikke røres ved.
Det kræver bland selv for at kunne bruge det.
Omdømme 2
Badge
Jeg havde nu også håbet at vi slap for en fast grundpakke, så vi selv kunne vælge antal og hvilke kanaler....
Omdømme 2
Spørgsmålet er om den viasat film kanal er den samme som den vi kan få for 100 kr.?
Hvis det er kunne de ikke bare set prisen ned på viasat film. Det kunne da spare penge ville jeg tro.
Signalet kommer ind den samme vej, om det er tv eller net.
Hvis de ikke havde lavet det her, kunne vi så have undgå at stige, måske falde i afgifter.
boksen er stoppet ved ved skriver 96% og 98% status.sådan har den stået hele siden i går aftes. Er der nogen der har oplevet det samme?
Omdømme 7
Badge +6
Der var en på FB den anden dag, det endte vist med en ombytning.
Omdømme 7
Badge +2
For lige at være sikker: Hvis man har brugt alle 36 points til bland selv kanaler og streamingtjenester, så er det vel stadig muligt at tilkøbe ekstrakanaler uden antalsmæssig begrænsning på disse?

Mon YouSee kan tænke sig at reducere grundpakken til kun at indeholde de kodefri danske kanaler, der også kan modtages direkte med antenne (DR, Folketingskanalen, lokale kanaler), og gøre resten til bland selv kanaler? Naturligvis med reduceret pris til følge. Så ingen behøver at betale for kanaler, de aldrig ser.
Omdømme 7
Badge +3
MS-ERIK skrev:

For lige at være sikker: Hvis man har brugt alle 36 points til bland selv kanaler og streamingtjenester, så er det vel stadig muligt at tilkøbe ekstrakanaler uden antalsmæssig begrænsning på disse?

Mon YouSee kan tænke sig at reducere grundpakken til kun at indeholde de kodefri danske kanaler, der også kan modtages direkte med antenne (DR, Folketingskanalen, lokale kanaler), og gøre resten til bland selv kanaler? Naturligvis med reduceret pris til følge. Så ingen behøver at betale for kanaler, de aldrig ser.

Nej, du kan ikke få ekstra analer, hvis du har bland selv

Hvis de reducerer grundpakken, så vil grundpakken alligevel formentligt være halvdyr, idet omsætningen danner grundlag for driften af kabel TV
Omdømme 7
Badge +2
mich skrev:

- - - - - -
- - - - - -

Så er sagen afgjort. Fuldpakken og YouSee Plus beholdes så længe den gamle Samsung-boks fungerer, streaming (Netflix, Dansk Filmskat m.m.) via computer fortsættes. Det vil være dumt at ændre noget, der fungerer til noget, der har mangler, herunder tillige mangler ved at gemme i skyen, hvor den gamle Samsung YouSee Plusboks med harddisk er mere anvendelig.
Omdømme 7
Badge +3
MS-ERIK skrev:

mich skrev:

- - - - - -
- - - - - -

Så er sagen afgjort. Fuldpakken og YouSee Plus beholdes så længe den gamle Samsung-boks fungerer, streaming (Netflix, Dansk Filmskat m.m.) via computer fortsættes. Det vil være dumt at ændre noget, der fungerer til noget, der har mangler, herunder tillige mangler ved at gemme i skyen, hvor den gamle Samsung YouSee Plusboks med harddisk er mere anvendelig.

Er den ikke 10-12 år gammel, Samsung boksen, troede den var sendt på museum :-)
Omdømme 7
Badge +2
mich skrev:

MS-ERIK skrev:

mich skrev:

- - - - - -
- - - - - -

Er den ikke 10-12 år gammel, Samsung boksen, troede den var sendt på museum :-)

Måske den første udgave, min er anskaffet i 2013, og var (vist nok) fabrikeret i 2012. Selv om noget ikke er det nyeste, behøver det ikke at være dårligt. Samsungboksen kan en masse, som Humaxboksene ikke kan. Bl.a. optager den tekst-TV, man kan optage på bestemt tidspunkt uden om guiden, man kan kopiere til en ekstern optager, den har antenneudgang, den kan betjenes uden at bruge fjernbetjeningen, ingen løs strømforsyning m.v. Der dog også ulemper, bl.a en lidt lille harddisk, kan ikke optage flere programmer samtidig, et alt for stort stand by strømforbrug, ikke UHD, m.m. Men den er helt støjfri, andre brugere melder dog om støjproblemer.
Mægtigt smart at man selv kan skifte sine bland selv kanaler HVIS ellers at det virkede hvilket det ikke gør og jeg har heller ikke kunnet ændre mine kanaler i flere måneder online heller.....nu får jeg bare beskeden om at man opdaterer mit abonnement og at det kan tage op til 1 time.....1 time er så åbenbart dage/uger.....
Omdømme 7
Badge +6
Der virker, skiftede 3 kanaler ud med Dansk filmskat, alt klaret på Ca. 10 minutter.
Radiomanden skrev:

Der virker, skiftede 3 kanaler ud med Dansk filmskat, alt klaret på Ca. 10 minutter.

Gør det som sagt ikke hos mig, har prøvet 10+ gange over flere dage....
Omdømme 2
Badge
Forstår ikke: Opdater boksen. Den er allerede på systemet, så hvorfor blive ved med:
Genstart boksen. YS-40000. Troede, at efter opdateringer, så kører det af sig selv? Eller! Har jeg misforstået hele konceptet hos: YouSee?
Avancerede indstillinger: Sjovt nok, så er det samme, som at trykke på:Avancerede indstillinger: Genstart tv-boksen!
Jeg har den den nye boks YS-4000 jeg har stadig problemer med sort skærm på mine bland selv kanaler.
Problemet forsvinder ved genstart, så det skal jeg gøre minimum hver anden dag, er det meningen - andre med samme problem...
Omdømme 7
Badge +3
hallagers skrev:

Jeg har den den nye boks YS-4000 jeg har stadig problemer med sort skærm på mine bland selv kanaler.
Problemet forsvinder ved genstart, så det skal jeg gøre minimum hver anden dag, er det meningen - andre med samme problem...

Ja, jeg har det med mine Cmore First og Cmore Series kanaler
Omdømme 7
Badge +6
You See er OBS på problemet.
Omdømme 7
Badge +2
mich skrev:

Nej, du kan ikke få ekstra kanaler, hvis du har bland selv.

Det er vist ikke helt korrekt at man ikke kan få ekstrakanaler når man har bland selv.
I YouSees hjælpetekst er fundet en oplysning om at man sagtens kan beholde ekstrakanaler selv om man har bland selv. Jeg må lige få det verificeret hos YouSee inden der eventuelt alligevel ændres noget ved det eksisterende abonnement.
Min kan ikke finde mit trådløse netværk efter den er opdateret
Omdømme 5
Badge +5
jarlja skrev:

hej Ændring af optageknappen . hvorfor når det er det samme?
har i så lavet at den ikke optager genudsendelser? det vil hitte her.
Film der manlgede logo. det forstår jeg ikke.
er det så man kan kun se film 7 dage frem og 7 dage tilbage i guiden . det ville være super lækket.

Hej jarlja

Vi har valgt at dele optageknappen op på skærmen, og jeg håber, at det findes nyttigt. Der er mange der programmerer optagelser via denne menu. Husk at funktionen er uændret, hvis du bruger optageknappen på din fjernbetjening :) (se beskrivelse i opslaget).

Der er ikke lavet ændringer i forhold til hvad boksen optager i forhold til en programmering af optagelse.

I forhold til film der manglede logo, så bør der være et logo på filmcoveret, som indikerer, hvilken filmpakke, som den pågældende titel er kommet med. Det har for nogle ikke været tilfældet og dette er nu rettet.

ForumBruger927 skrev:

boksen er stoppet ved ved skriver 96% og 98% status.sådan har den stået hele siden i går aftes. Er der nogen der har oplevet det samme?

Hej Forumbruger927

Jeg håber du fik gang i boksen eller tog fat i vores tekniske support, så du nu har en boks der fungerer igen.

Boksen henter signalet via kabel-tv-nettet og ikke internettet, så hvis signalet har drillet lidt i forhold den frekvens opdateringen hentes på, så kan det have påvirkning. Har du sat en splitter ind i antennestikket, så kan det prøves at afmontere denne for at se om det gør en forskel. Det er vigtigt at bruge tilpas afskærmede kabler og stik. Jeg anbefaler at bruge det kabel, der fulgte med boksen eller et af samme standard/type.

Jim Nielsen skrev:

Mægtigt smart at man selv kan skifte sine bland selv kanaler HVIS ellers at det virkede hvilket det ikke gør og jeg har heller ikke kunnet ændre mine kanaler i flere måneder online heller.....nu får jeg bare beskeden om at man opdaterer mit abonnement og at det kan tage op til 1 time.....1 time er så åbenbart dage/uger.....

Hej Jim

Hvis du ikke kan administrere dine kanaler og du er sikker på, at dit login er det rigtige (tv-pakken vises på hovedbillede på Mit YouSee), så skal dit login fejlmeldes ved teknisk support.

Det er nu også muligt at blande kanaler med streamingtjenester på både tv-boksen (se video ovenfor) eller via vores app til Smartphone og tablet: Gå i Menu -> Indstillinger -> Bland Selv.

hallagers skrev:

Hej Hallagers

Som der nævnes af Superbruger Radiomanden, så er der fokus på denne problemstilling, og i denne opdatering har der også være nogle rettelser på området.
MS-ERIK skrev:

Det er vist ikke helt korrekt at man ikke kan få ekstrakanaler når man har bland selv.
I YouSees hjælpetekst er fundet en oplysning om at man sagtens kan beholde ekstrakanaler selv om man har bland selv. Jeg må lige få det verificeret hos YouSee inden der eventuelt alligevel ændres noget ved det eksisterende abonnement.

Hej MS-ERIK

Hvis du har Bland Selv pakke, så er det som mich skriver ikke længere muligt at tilkøbe Ekstrakanaler til denne.

Kan du sende mig linket til den pågældende tekst? :)

ring14 skrev:

Min kan ikke finde mit trådløse netværk efter den er opdateret

Hej ring14

Det var mystisk. Fandt den andre trådløse netværk?

Hvis ja:

I sådanne tilfælde vil jeg anbefale, at slukke boks og modem, og herefter først starte modem op. Når modemmet er klart, så tænd for boksen igen. Tilsikre at dine øvrige trådløse enheder virker i husstanden. Hvis de ikke gør det, så har du måske fået trykket på knappen til på modemmet til dets trådløse sender.

Kontakt gerne vores tekniske support, hvis det bliver ved med at drille.

Hvis du jævnligt har udfordringer med det trådløse netværk på boksen, så er der måske lidt langt imellem modem og boks. Forstærkning af det trådløse signal kan være nødvendigt. WiFi Bridge (Extender) kan bestilles ved kundeservice. Hvis modem og boks står i nærheden af hinanden, så kan du også bare bruge et netværkskabel.

Hvis nej:

Gendan eventuelt indstillingerne på boksen.

Tak for alle input, reaktioner og feedback😊
Har fået ombyttet modem, gl. modem stoppede med at sende på 5 Ghz.
Omdømme 7
Badge +2
Informationer om bland selv fra YouSees hjælpesider.

Åbn denne side:
https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/bland-selv-tv/funktion

Rul ned i billedet til overskriften "Typiske spørgsmål til Bland Selv tv-kanaler".
Klik på "Jeg har i forvejen Ekstrakanaler og/eller Ekstrapakker. Skal jeg gøre noget?".
Så vises følgende tekst:

Du kan sagtens beholde de Ekstrakanaler og/eller Ekstrapakker, der ikke er en del af dine Bland Selv tv-kanaler. Du kan også opsige dine Ekstrakanaler og vælge dem som Bland Selv tv-kanaler, hvis Ekstrakanalerne findes som mulige Bland Selv tv-kanaler. Du kan selv ændre og opsige Ekstrakanaler og/eller Ekstrapakker til Bland Selv tv-kanaler, når du er i gang med at bestille dine Bland Selv tv-kanaler.

I hvert fald kan man beholde ekstrakanaler, man har i forvejen inden man får et bland selv abonnement, og man kan herefter ændre og opsige dem. Det fremgår nok ikke helt klart om "ændre" skal forstås således at man kun kan ændre eksisterende ekstrakanaler til bland selv kanaler, eller om man også kan købe nye ekstrakanaler.

Det kan være ret væsentligt, da man ellers ikke kan få kanaler ud over grundpakken plus bland selv kanaler svarende til 36 points. Det kan være for lidt, navnlig hvis man under bland selv har medtaget streamingtjenester.

Oplysningerne blev fundet gennem søgefunktionen på yousee.dk.
Omdømme 7
Badge +2
Hej @Kasper

Jeg har svaret på dit spørgsmål fra 16-02-2018, men om man kan købe ekstrakanaler eller ej hvis man har bland selv er for mit vedkommende egentlig ligegyldigt nu, da både bland selv og Humaxboksene er fravalgt, i hvert fald i den nærmeste fremtid. Der er for mange problemer og mangler, og det virker tåbeligt at udskifte en fungerende løsning (med en YouSee Plus boks suppleret af en minicomputer) med en dårligere løsning, blot fordi den er nyere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)