Ønsker til den nye boks.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.

248 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej alle,

Først og fremmest tak, for de mange gode tilbagemelding - og ikke mindst tak til Radiomanden, som startede tråden.

Artiklen på digitalt.tv er desværre en smule misvisende - HBO Nordic bliver allerede vist i HD på tv-boksen, og vi har C More på vej.

Alt jeres feedback er sendt videre, og uden at røbe noget kan jeg fortælle, at vi allerede arbejder på flere af forslagene. Når den næste opdatering kommer, så ligger vi naturligvis mere information ud på Forum :)

Vh

Nikolaj

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Radiomanden skrev:
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

En rigtig fin tråd. Man må da sige, at  brugere herinde får noget godt ud af denne tråd. Som supplement, så har Yousee´s Nicolaj også opdateret spørgsmål og svar i første indlæg herinde, hvis nogen ikke har opdaget det:  http://forum.yousee.dk/t5/Nyheder/Ny-YouSee-tv-boks/m-p/9605

Omdømme 2

Badge
Jeg kan se på facebook, at der er rigtig mange der savner radio på den nye boks, og jeg kunne egentligt oggå god bruge den, husk nu, at folk normalt ikke kan slå TV´et til efter de har fået boksen.

Og meget gerne så man kunne sætte boksen til at optage her og nu på radioen

Omdømme 2

Badge

Lordwader skrev:
Hej.

Her er mine forslag ud fra at dette er boks 2 i et sove værelse. 

1

boksens harddisk larmer (spinner) alt for højt, og du kan ikke have den tændt når du skal sove.

kunne i lave det sådan at dyb dvale slukker disken? 

Iflg tråd på recordere.dk er det en fejl at boksen ikke går rigtigt i dvale, man håber det rettes på et tidspunkt ved en sw opdatering, en kunde havde fået udskiftet sin boks, samme problem, og udvidet support meddelte ham dette. Dette er formentligt også årsagen til at den bruger mindst 13 Watt når den er i standby, hvor den kun skulle bruge under 0,5 Watt.

Måske vi kan få det bekræftet af Nokolai_O

3.

kan i ligge release notes ud så man kan se de enkelte forbedringer for hver opdatering ?

Denne vil forhåbentlig fortælle, hver gang der er en SW opdatering,, ikke mindst dem, der ikke har nogle synlige ænringer:

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-boks-Software-tr%C3%A5den-opdateringer-Nyeste-1-02-02/td-p/10164/page/4

Denne vil blive opdateret med forbedringer/fornyelser, når disse kommer:

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-TV-boks-Opdateringer/m-p/10769#M3237

Der er ros for at den er så hurtig og de mange tunere. 

Vh

lordwader

Enig i at det er en god boks

Omdømme 2

Badge

Lordwader skrev:
Hej mich 

tak for dine hurtige input, som dog "server' flere spørgsmål videre til andre.

mit indtryk er at der ikke kommunikeres rent ud fra yousee? 

Helt ærligt hvor svært er det at få en release note med, eller ligge den på en side som denne.

I den anden tråd, er der 4 sider med svar på ingenting...

et stort firma som yousee burde kunne leve op til dette.

Hele min fornemmelse om denne udrulning, er at der har været meget lidt styring og at de er kommet for tidligt igang, med det.

nu sidder vi 'kræsne brugere' med en dårlig oplevelse. 

Dette er kun en kritik rettet mod yousee, ikke jer i forum.

vh

lordwader.

Ingen tvivl om at deres kommunikation til deres kunder kunne forbedres.

I stedet for skulle svare igen og igen på de samme spørgsmål på facebook og sandynligvis på deres 70704040 fra frustrerede kunder, så ville en udmelding om hvad den kan og hvad den ikke kan endnu, være en rigtig god service overfor deres kunder, dette kunne kommunikeres ud i et manual afsnit på Yousee.dk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Lance skrev:
Jeg er også irriteret på betjeningen af boksen navnlig mht. TV-Guiden. Det er fx irriterende og besværligt, at man skal trykke 2 gange på den dårligt placerede TV-guide-knap for at komme til den store oversigt.

Det burde efter min mening og allermest praktisk fungere sådan her:

Når man ser på en live-udsendelse, burde ét tryk på midterste runde OK-knap bringe siden op med omtale af programmet - hvor man her også kunne vælge optag, føj til favorit osv. Et tryk mere burde åbne den store TV-guide.

Knappen til TV-guiden er dumt placeret øverst til højre over de midterste "navigeringsknapper".

Der er noget galt med boksens software, når man går ind i en optaget udsendelse, sletter den mens den kører, og så går til oversigt over optagede udsendelser og vil starte en anden. Så låser boksens sig fast ved ikke at kunne spole i den optagede udsendelse, som man nu afspiller. Så er man nødt til at gå helt ud til en live-kanal og starte optagelsen igen for at kunne spole. 

Oversigten over optagede udsendelser er irriterende upraktisk med store "ikoner". Kan man ikke få valgmuligen at få vist en liste i stedet - som på den gamle Samsungboks?

Jeg tilslutter mig også hvad en anden bruger foreslog: At man kan åbne menu med kildevalg (source) på sit TV fra fjernbetjeningen til TV-boksen.

Jeg har meget svært ved at følge dig i, at det skulle være besværligt at bruge guide i stedet for OK.

1 tryk på guide så vises Nu & Næste. Der kan trykkes på den røde optageknap og udsendelsen optages. Man kan bladre op og ned eller hen og vælge en anden udsendelse på en anden kanal og så trykke på optag.

Ønsker man ikke at gå ind i guiden ved at trykke en ekstra gang, trykkes på tilbage og så er man væk fra Nu & Næste.

Går man ind i en igangværende optagelse og sletter den, skal man bare trykke 1 gang på tilbage og så kan man vælge en ny optagelse og der kan spoles.

Jeg har selv skullet vænne mig til, at betjeningen er lidt anderledes end de gamle Samsung bokse. Det er vel ikke så meget anderledes end når man køber nyt TV eller ny bil.;)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Rækkefølgen bør kunne være den samme som, når man lægger kanaler ind på sit TV og som på den gamle boks. Altså følge den kanaloversigt YouSee selv laver.
Et eksempel på det uhensigtsmæssige:

Eurosport 1 (plads 39, næste kanal i rækkefølgen er Eurosport 2 (plads 41). Her er det nødvendigt at lægge en kanaler ind på plads 40 for at man kan placere Eurosport på plads 41. Der findes også eksempler på, at endnu flere kanaler skal sættes ind for at opnå den placering, som kanalerne oprindeligt havde.
På den gamle boks, TV og kanaloversigten fra YouSee er kanalerne 37, 38, 39, 41 og 49 placeret lige efter hinanden. Så kan I selv regne på, hvor mange kanaler, der skal placeres mellem 41 og 49.:?
Ved ikke om det hat været ønsket før.

ellers beklager jeg.

men jeg Synes det kunne være rart at hvis man trykker på ok knappen man så fik en beskrivelse af det som man ser.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu syntes jeg tråden kommer væk fra det formål den er oprettet til, nemlig ønsker til den nye box. Der er dem der skal ind, de kan diskuteres senere.

Omdømme 3

Badge +3
 Uden DVB tekst funktion, så kan der ikke komme tekster på de kanaler.

Omdømme 3

Badge +3
 Det er ikke meningen at det skal være en dkskutions tråd, jeg stopper den, og sender det der er relevant videre.

Der er nu sendt besked videre, tråden er lukket fra min side,  tak for deltagelse.

Omdømme 3

Badge +3
 NYT, NYT, NYT.

"Foreløbige ønsker/ændringer til boksen, som der arbejdes på :

Beklager hvis det allerede er nævnt :)

Men når man er på den tvguide, hvor man kan se længere frem, der står oppe i venstre hjørne f.eks. "8. jun" (alt efter hvilken dag man er på).

Så skal jeg lige selv finde ud af, hvilken dag det er.

Kunne man ikke, som med dato oppe i højre hjørne, skrive "ons 8. jun"? Kunne være ret lækkert :)

Nogen serier har man jo en idé om hvilken dag kommer, så der er det fedest hvis man ikke lige skal slå op "nå, næste gang det er onsdag, er det den 8. juni".

Men ved ikke om det kun er mig der har det ønske :P

(Og så glæder jeg mig til når muligheden for kanalsortering kommer. Hvad laver kanal 5 lige efter dr kanalerne, og lige før tv2? xD )

[quote=458588]Jeg har nogle ønsker må ønsker til ændringer og rettelse af fejl:

- En 'Exit' mulighed! Synes det er irriterende, at man nogle gange skal trykke 20 gange på Tilbage, før man kommer tilbage til tv-billedet. Der var det nemmere på den gamle Samsung boks, hvor man bare lukkede hele menu-billedet med et tryk på 'Exit' knappen.

Du skal bare holde tilbage knappen nede et øjeblik så fungerer den som exit knap
Ville ønske yousee kiggede på TDC's boks, den kan SÅ MEGET mere. Også via deres app!
Yousee's nye boks burde have alle disse funtioner som minimum PLUS nye.og de nyttige fra samsung boksen.

Jeg er vitterlig skuffet, især efter hvad man var stillet i udsigt.

Har brug for større tekst valg - og/eller tvguiden fylder Hele skærmen som tidligere boks.

At når man trykker ok på en kanal/program man ser så viser den hele info/beskrivelse af programet.

En knap (måske igen ok) der går helt tilbage til tv med et tryk uanset hvor i menu du er.

At piletasterne bruges til navigation som på SSUNG boksen.

At det vises alternative optagemuligheder hvis et program ik kan optages på valgtet idspunkt.

Væk med genudsendelserne:-)
-
Lad os igen kunne bestemme hvor langt man vil hopper frem - 30sek - 60sek mm

Mere men kommer senere☺☺☺

Er skuffet
Hvis man har et abonnement til HBO. C-More (eks. via Telmore Play), og Netflix, vil det være en god ting, hvis TV-Boksen giver adgang til til at kunne vælge disse programmer, ved at oplyse BrugerID og Password til boksen, eller inddatere disse på en youSee side på nettet.

Gad vist om denne mulighed kommer. Hvis ikke, må jeg gå den slagne vej via TV'et. Dette betyder, at jeg stadig skal bruge den originale fjernbetjening for at betjene apps og HDMI indgange. Det vil jeg gerne undgå.

Så adgang i boksen til HBO, C-More og Netflix (og måske Viaplay) via BrugerID og Password til eksisterende abonnementer kunne være ønskeligt.

I øvrigt tak for en god tråd

Ønske til den nye boks.
Under vis optagelser ville det være rart, hvis den aut. stor på den ældste optagelse, specielt ved optagelse af en serie. Nu står den på den sidste optagede.
Boksen cacher vel EPG. Dvs. er der ikke ændringer i den, så skal der bare være netadgang hver x. dag.

Hvis boksen benytter samme streamingplatform som webtv, så burde det ikke være umuligt at lave den feature, så brugeren selv kan vælge kvalitet.
Jeg vil hellere kalde boksen for en "smart"-boks - som i smart-tv. Jeg tror heller ikke Thode helt vil undvære netforbindelsen, han vil bare nedsætte data-forbruget.
Omdømme 2

Badge
Ja, super

Omdømme 2

Badge
Jeg vil mene radiokanaler også bør komme medi i  ønsker, måske er det på vej

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
 Der er problemer med EPG, lige nu er der ingen på DR 1+2+K for 4. Maj og frem, der er ingen EPG for Nat Geo fra Søndag og frem.

Går jeg så langt frem som den kan, er der mange kanaler der ikke har EPG. De problemer må gerne rettes snarest.

Det er ikke boksen, det samme på PC og IOS TV guide

Omdømme 2

Badge
Så kan man da ikke undgå at se, hvad der er bekræftet at blive forbedret :-) 

Omdømme 2

Badge

Dammeren skrev:

Radiomanden skrev:

Interessant at favoritliste ikke bliver gjort muligt. Jeg synes dog også det er fint nok med en kanalsortering - håber bare den bliver synkroniseret med Youses app.

enig

Omdømme 2

Badge

Radiomanden skrev:
 Jeg kunne da forestille mig, at der bliver på samme måde som i Appen, hvor de kan flyttes op/ned i hvilken rækkefølge man ønsker.

Men hvis det ikke kan lade sig gøre, men det ville være det mest optimale

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P