Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Jeg vil hellere kalde boksen for en "smart"-boks - som i smart-tv. Jeg tror heller ikke Thode helt vil undvære netforbindelsen, han vil bare nedsætte data-forbruget.
Badge
Monopol er nok er lidt for hårdt ord, men hvis man ønsker at lave en aftale med, yousee vedrørende tv, et man ofte bundet til eks. 3års kontrakter, for at få tv til en rimelig pris. Jeg har selvfølgelig mulighed for at hæve min forbrugsgrænse og kan løse problemet den vej. Det koster lidt mere, så hvis man kunne stille justere kvaliteten på boxen, eller på tv abonnementet, vil det være en god ting. Det er ikke alle der har mulighed eller råd til at betale et yousee bredbånd. Hvis man vil bruge boksen fuldt ud, uden at skulle tænke på, om man rammer grænsen, skal man åbenbart skifte til yousee bredbånd.
Omdømme 7
Badge +9
 Det er som skrevet underordnet hvilket Bredbånd der bruges, den skal bare have en forbindelse. Der kan da ikke i dag være noget Bredbånd på hverken DSL, Fiber eller Coax Hvor der ikke er en rigtig god mængde Data, eller helt uden forbrugsgrænse.

Badge
Jo.. Forbrugsgrænser eksisterer stadigvæk.
Vor standard er internet til 90kr/md for 100GB (rettet oprindeligt skrevet MB) forbrug, med mulighed for tilkøb for små beløb hvis grænsen skal hæves. Men... Vi er i forhandling forhandling om fri MB. Desværre har vi ikke returvej i vort tv-net. Men ønsket om mulighed for at kvalitet på tv over bredbånd ønskes stadig.
Omdømme 7
Badge +9
 Det er da helt til grin med 100 Mb, det er væk på få dage uanset hvad man bruger det til, det er intet værd.

Hvis ikke der er returvej i Coax, så er det ikke muligt af få You See Bredbånd, så må du få det via DSL i stedet for.

Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:
 Det er da helt til grin med 100 Mb, det er væk på få dage uanset hvad man bruger det til, det er intet værd.

Hvis ikke der er returvej i Coax, så er det ikke muligt af få You See Bredbånd, så må du få det via DSL i stedet for.

Ja, bare på min mobil, har jeg i dag brugt 120 MB. Er ikke brugt ret meget. Mest mails.

Omdømme 7
Badge +9
 Det koster sgu da ikke kassen for at få en rimelig forbindelse, heller ikke hos You See.

Omdømme 3
Badge +1
Yousef mobil bredbånd får du 10 GB for 99 kr.
Badge
Sorry... Det er mig der er for hurtig. Det er 100 GByte. Jeg må være træt. Jeg har trods alt arbejdet med IT siden 70'erne så en sådan fejl bør man ikke skrive.
Omdømme 7
Badge +9
Det er nu heller ikke noget at skrive hjem om, det er stadig i småtings afdelingen.

Nu har jeg 3 gange oplevet, at en planlagt optagelse ikke blev optaget. Der står bare med rød tekst "Planlagte ... Kunne ikke optages." Har prøvet reset, formatering af harddisk og gendan til fabriksindstillinger. Det har ikke hjulpet. Det må Yousee altså få rettet.

Og så vil jeg inderligt opfordre til, at tryk på OK-bananpen i midten får en mere indlysende og praktisk funktion som at vise hele siden for aktuelle udsendelse - i stedet for som nu blot at vise de der tåbelige dæmpede top og bund formørkelser og et klokkeslet. Med mit forslag ville mand også spare upraktiske ekstra tryk og heller ikke skulle anvende to forskellige knapper. Man har jo INGEN glæde eller brug for den funktion, som ét tryk på OK knappen giver nu.

Ellers er det en fed boks og elstra fedt med de mange tunere - når den ellers gider at optage, det man har sat den til. 

Omdømme 3
Badge +1
Havde også den fejl med at den ikke optog det jeg satte den til. Håber den kommede opdatering retter den fejl.

Hej med jer!

Jeg har et ønske + en klage:

1) Er det ikke muligt at få musik-funktionen på den nye boks? Jeg tror vi er mange som kører lyd ud igennem hifi anlæg, og derfor ville det være utroligt lækkert med den funktion. Ligesom på pc og mobil.
Jeg ved, at funktionen allerede ligger på en af jeres andre bokse (TDC Internet-tv?).

2) Når boksen engang imellem mister net-signal, kommer der en irriterende grøn bjælke øverst på skærmen, som fortæller det. Problemet er, at den satans bjælke aldrig går væk...altså indtil nettet er tilbage. Men når man bare sidder og ser almindeligt live-tv, så er man jo ret ligeglad med om boksen er på nettet. Derfor er bjælken unødvændig og direkte møgirriterende.
Kan en opdatering ikke få bjælken til at gå væk efter nogle sekunder/minutter?
Ønske til den nye boks.
Under vis optagelser ville det være rart, hvis den aut. stor på den ældste optagelse, specielt ved optagelse af en serie. Nu står den på den sidste optagede.
Omdømme 1
Ønske til den nye boks.
Under vis optagelser ville det være rart, hvis den aut. stor på den ældste optagelse, specielt ved optagelse af en serie. Nu står den på den sidste optagede.
Ja det ville være rart.
Omdømme 1
Har lige et par ønsker også.

1. At en igangværende udsendelse der startes forfra ryger ind på "sidst sete" på "min side" og kan fortsættes derfra i et par dage.

2. At 0 kanalen kommer til at virke som på den gamle boks, hvor man kunne hoppe frem og tilbage mellem en live udsendelse og en optagelse uden at skulle ind på "min side", det ville være jo så klart være et plus hvis at det kommer til at virke med udsendelser fra arkivet og udsendelser der er startet forfra også.

På forhånd tak
1. at man kan fjerne Kanalsortering på Humax boks så række følger vend tilbage som den var

2. at Humax boks ikke optager alle snit af ny afsnit i en mappe og bland 5 forskel serie sammen fordi de er på en kanal som den gøre nu på kanal 5 black ish team ninja warrior arrow tomorrow people
Omdømme 7
Badge +6
Rækkefølgen bør kunne være den samme som, når man lægger kanaler ind på sit TV og som på den gamle boks. Altså følge den kanaloversigt YouSee selv laver.
Et eksempel på det uhensigtsmæssige:

Eurosport 1 (plads 39, næste kanal i rækkefølgen er Eurosport 2 (plads 41). Her er det nødvendigt at lægge en kanaler ind på plads 40 for at man kan placere Eurosport på plads 41. Der findes også eksempler på, at endnu flere kanaler skal sættes ind for at opnå den placering, som kanalerne oprindeligt havde.
På den gamle boks, TV og kanaloversigten fra YouSee er kanalerne 37, 38, 39, 41 og 49 placeret lige efter hinanden. Så kan I selv regne på, hvor mange kanaler, der skal placeres mellem 41 og 49.:?
Ønske til den nye boks.
Under vis optagelser ville det være rart, hvis den aut. stor på den ældste optagelse, specielt ved optagelse af en serie. Nu står den på den sidste optagede.


Enig! Jeg er også godt træt af, at man skal bruge lang tid på at scrolle op i toppen, hvis man har en masse optagelser af et bestemt program liggende.
Jeg har nogle ønsker må ønsker til ændringer og rettelse af fejl:

- Bytte rundt på 'Slet afsnit' og 'Slet serie' felterne, når man vælger skraldespanden. Derudover bør man skulle bekræfte, at man ønsker at slette en optaget serie. Lige pt. er det for let, at komme til at slette en hel serie, når man egentlig kun skulle have slettet et afsnit.

- Hvis man låser en optaget udsendelse, og efterfølgende vælger 'Slet serie', så slettes det låste afsnit også? Det må da være en fejl?

- En 'Exit' mulighed! Synes det er irriterende, at man nogle gange skal trykke 20 gange på Tilbage, før man kommer tilbage til tv-billedet. Der var det nemmere på den gamle Samsung boks, hvor man bare lukkede hele menu-billedet med et tryk på 'Exit' knappen.

- Ved ikke om det kun sker for mig, men boksen viser nogle gange en besked i toppen af skærmen: 'Boksen har nu igen forbindelse til internettet', eller noget i den stil.
Omdømme 2
Badge +1
[quote=458588]Jeg har nogle ønsker må ønsker til ændringer og rettelse af fejl:

- En 'Exit' mulighed! Synes det er irriterende, at man nogle gange skal trykke 20 gange på Tilbage, før man kommer tilbage til tv-billedet. Der var det nemmere på den gamle Samsung boks, hvor man bare lukkede hele menu-billedet med et tryk på 'Exit' knappen.

Du skal bare holde tilbage knappen nede et øjeblik så fungerer den som exit knap
[quote=henningoc]Jeg har nogle ønsker må ønsker til ændringer og rettelse af fejl:

- En 'Exit' mulighed! Synes det er irriterende, at man nogle gange skal trykke 20 gange på Tilbage, før man kommer tilbage til tv-billedet. Der var det nemmere på den gamle Samsung boks, hvor man bare lukkede hele menu-billedet med et tryk på 'Exit' knappen.

Du skal bare holde tilbage knappen nede et øjeblik så fungerer den som exit knap


Ahh!!
Det anede jeg ikke.
Jeg har været irriteret over dette i månedsvis.
Omdømme 7
Badge +1
Fra listen i denne tråd, så mangler vi bare :

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme


AD punkt 5:
Det er heller ikke smart, man bruger "seriestart" og "sæsonafslutning" på serier, for så går der kuks i optagelserne

AD punkt 6:
Jeg synes det er sørgeligt, at Cmore ikke er i HD endnu, især når flere og flere har Cmore med i internet abonnementet

Men en god nyhed med dagens opdatering, https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/opdatering-120-til-den-nye-yousee-boks-97674
Omdømme 7
Badge +1
Ja, så mangler vi stadig bla. :

1. Manuel Timer, f.eks. kl 20-22 hver onsdag eller 00 - 08 (amerikansk Sport) Eller ved pludselig Wozniacki tenniskamp, 05.00-08.00 som ikke er programsat på forhånd

2. Serieoptagelse uden genudsendelser

3. fjern programering

4. Bland selv TV kanal udskiftning på boksen

5. Radio

6. Bedre arkiv stream

7. Netflix

8. Cmore i HD som lovet i april måned
Omdømme 7
Badge +6
Ja, så mangler vi stadig bla. :

1. Manuel Timer, f.eks. kl 20-22 hver onsdag eller 00 - 08 (amerikansk Sport) Eller ved pludselig Wozniacki tenniskamp, 05.00-08.00 som ikke er programsat på forhånd

2. Serieoptagelse uden genudsendelser

3. fjern programering

4. Bland selv TV kanal udskiftning på boksen

5. Radio

6. Bedre arkiv stream

7. Netflix

8. Cmore i HD som lovet i april måned

Så kom det i tråd nr. 2.

Besvar