Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Jeg er også irriteret på betjeningen af boksen navnlig mht. TV-Guiden. Det er fx irriterende og besværligt, at man skal trykke 2 gange på den dårligt placerede TV-guide-knap for at komme til den store oversigt.

Det burde efter min mening og allermest praktisk fungere sådan her:

Når man ser på en live-udsendelse, burde ét tryk på midterste runde OK-knap bringe siden op med omtale af programmet - hvor man her også kunne vælge optag, føj til favorit osv. Et tryk mere burde åbne den store TV-guide.

Knappen til TV-guiden er dumt placeret øverst til højre over de midterste "navigeringsknapper".

Der er noget galt med boksens software, når man går ind i en optaget udsendelse, sletter den mens den kører, og så går til oversigt over optagede udsendelser og vil starte en anden. Så låser boksens sig fast ved ikke at kunne spole i den optagede udsendelse, som man nu afspiller. Så er man nødt til at gå helt ud til en live-kanal og starte optagelsen igen for at kunne spole. 

Oversigten over optagede udsendelser er irriterende upraktisk med store "ikoner". Kan man ikke få valgmuligen at få vist en liste i stedet - som på den gamle Samsungboks?

Jeg tilslutter mig også hvad en anden bruger foreslog: At man kan åbne menu med kildevalg (source) på sit TV fra fjernbetjeningen til TV-boksen.

Omdømme 7
Badge +6
Lance skrev:
Jeg er også irriteret på betjeningen af boksen navnlig mht. TV-Guiden. Det er fx irriterende og besværligt, at man skal trykke 2 gange på den dårligt placerede TV-guide-knap for at komme til den store oversigt.

Det burde efter min mening og allermest praktisk fungere sådan her:

Når man ser på en live-udsendelse, burde ét tryk på midterste runde OK-knap bringe siden op med omtale af programmet - hvor man her også kunne vælge optag, føj til favorit osv. Et tryk mere burde åbne den store TV-guide.

Knappen til TV-guiden er dumt placeret øverst til højre over de midterste "navigeringsknapper".

Der er noget galt med boksens software, når man går ind i en optaget udsendelse, sletter den mens den kører, og så går til oversigt over optagede udsendelser og vil starte en anden. Så låser boksens sig fast ved ikke at kunne spole i den optagede udsendelse, som man nu afspiller. Så er man nødt til at gå helt ud til en live-kanal og starte optagelsen igen for at kunne spole. 

Oversigten over optagede udsendelser er irriterende upraktisk med store "ikoner". Kan man ikke få valgmuligen at få vist en liste i stedet - som på den gamle Samsungboks?

Jeg tilslutter mig også hvad en anden bruger foreslog: At man kan åbne menu med kildevalg (source) på sit TV fra fjernbetjeningen til TV-boksen.

Jeg har meget svært ved at følge dig i, at det skulle være besværligt at bruge guide i stedet for OK.

1 tryk på guide så vises Nu & Næste. Der kan trykkes på den røde optageknap og udsendelsen optages. Man kan bladre op og ned eller hen og vælge en anden udsendelse på en anden kanal og så trykke på optag.

Ønsker man ikke at gå ind i guiden ved at trykke en ekstra gang, trykkes på tilbage og så er man væk fra Nu & Næste.

Går man ind i en igangværende optagelse og sletter den, skal man bare trykke 1 gang på tilbage og så kan man vælge en ny optagelse og der kan spoles.

Jeg har selv skullet vænne mig til, at betjeningen er lidt anderledes end de gamle Samsung bokse. Det er vel ikke så meget anderledes end når man køber nyt TV eller ny bil.;)

Omdømme 6
Badge +1
Lance skrev:
Jeg er også irriteret på betjeningen af boksen navnlig mht. TV-Guiden. Det er fx irriterende og besværligt, at man skal trykke 2 gange på den dårligt placerede TV-guide-knap for at komme til den store oversigt.

Det burde efter min mening og allermest praktisk fungere sådan her:

Når man ser på en live-udsendelse, burde ét tryk på midterste runde OK-knap bringe siden op med omtale af programmet - hvor man her også kunne vælge optag, føj til favorit osv. Et tryk mere burde åbne den store TV-guide.

Knappen til TV-guiden er dumt placeret øverst til højre over de midterste "navigeringsknapper".

...
Jeg er fuldt tilfreds med at de 4 vigtige knapper Tv guide, Tilbage, Menu og Min side er placeret lige uden om navigationshjulet med OK-knappen i midten. Det hele er for hånden og er som det skal være, efter min mening.

Laver man det enklere mht. en eller anden ting, som du foreslår, bliver det beværligere på andre punkter.

Omdømme 3
Badge
Lance skrev:

Når man ser på en live-udsendelse, burde ét tryk på midterste runde OK-knap bringe siden op med omtale af programmet - hvor man her også kunne vælge optag, føj til favorit osv. Et tryk mere burde åbne den store TV-guide.

Jeg synes generelt at der på visse punkter er noget forvirrende over hvordan dens navigation er - det er lidt ulogisk.

Fx: Trykker man i live på Guide kommer Nu og Næste, et tryk på OK bringer så en detaljeret beskrivelse frem, hvor man kan se omtale, optage, favorit mv. Helt fint. Men klikker man den fulde helskærms-Guide frem så kan man IKKE komme frem til den detaljerede beskrivelse af det enkelte program. Det er altså meget ulogisk.

Omdømme 7
Badge +1
Nikolaj skrev:
Hej alle,

Først og fremmest tak, for de mange gode tilbagemelding - og ikke mindst tak til Radiomanden, som startede tråden.

Artiklen på digitalt.tv er desværre en smule misvisende - HBO Nordic bliver allerede vist i HD på tv-boksen, og vi har C More på vej.

Alt jeres feedback er sendt videre, og uden at røbe noget kan jeg fortælle, at vi allerede arbejder på flere af forslagene. Når den næste opdatering kommer, så ligger vi naturligvis mere information ud på Forum :)

Vh

Nikolaj

Jeg tillader mig også lige at stille spørgsmålet her.

Mon der snart er noget nyt om at få Cmore streaming i HD kvalitet ?

Eller der det et spørgsmål om at Yousee ikke har rettighederne ligesom at man heller ikke kunne få HD rettighederne til Youbio i sin tid  (Cmore materiale) ?

Vi skriver 2016, hvor stort set alt er i HD, ikke mindst på flow TV

Omdømme 1
Badge +1
mich skrev:
Nikolaj skrev:
Hej alle,

Først og fremmest tak, for de mange gode tilbagemelding - og ikke mindst tak til Radiomanden, som startede tråden.

Artiklen på digitalt.tv er desværre en smule misvisende - HBO Nordic bliver allerede vist i HD på tv-boksen, og vi har C More på vej.

Alt jeres feedback er sendt videre, og uden at røbe noget kan jeg fortælle, at vi allerede arbejder på flere af forslagene. Når den næste opdatering kommer, så ligger vi naturligvis mere information ud på Forum :)

Vh

Nikolaj

Jeg tillader mig også lige at stille spørgsmålet her.

Mon der snart er noget nyt om at få Cmore streaming i HD kvalitet ?

Eller der det et spørgsmål om at Yousee ikke har rettighederne ligesom at man heller ikke kunne få HD rettighederne til Youbio i sin tid  (Cmore materiale) ?

Vi skriver 2016, hvor stort set alt er i HD, ikke mindst på flow TV

Er C more ikke i HD ? Heller ikke på boksen ? Har kun tjekket på min mobil, en film, det så fint ud, må lige tjekke med boksen på tv hvordan det ser ud.

Omdømme 7
Badge +1
Tom-H skrev:
mich skrev:
Nikolaj skrev:
Hej alle,

Først og fremmest tak, for de mange gode tilbagemelding - og ikke mindst tak til Radiomanden, som startede tråden.

Artiklen på digitalt.tv er desværre en smule misvisende - HBO Nordic bliver allerede vist i HD på tv-boksen, og vi har C More på vej.

Alt jeres feedback er sendt videre, og uden at røbe noget kan jeg fortælle, at vi allerede arbejder på flere af forslagene. Når den næste opdatering kommer, så ligger vi naturligvis mere information ud på Forum :)

Vh

Nikolaj

Jeg tillader mig også lige at stille spørgsmålet her.

Mon der snart er noget nyt om at få Cmore streaming i HD kvalitet ?

Eller der det et spørgsmål om at Yousee ikke har rettighederne ligesom at man heller ikke kunne få HD rettighederne til Youbio i sin tid  (Cmore materiale) ?

Vi skriver 2016, hvor stort set alt er i HD, ikke mindst på flow TV

Er C more ikke i HD ? Heller ikke på boksen ? Har kun tjekket på min mobil, en film, det så fint ud, må lige tjekke med boksen på tv hvordan det ser ud.

cmore stream er ikke i hd på nogle af yousee platformene, hverken

1. pc

2.  applikation via telefon eller tablet

3. airplay eller chromecast

4. ny humax yousee boks

Det skal så siges, cmore er i hd på alle sine egne platforme, incl. apple tv 4

nu er det snart 4 mdr siden, man sagde, det kom, men vi venter stadig

Mørklægningsgardiner m.m.

1) Hvad er idéen med, at der øverst og nederst på skærmen lægges et mørkt slør, når man pauser eller spoler?

Det er en gimmick, der udelukkende gør brugen af de to funktioner væsentlig dårligere.

Når man fx. sætter en optagelse på pause, er det vel

enten bare for at vente lidt med at se resten -

eller for at spole videre - for at se, om der længere fremme igen er noget at se nærmere på. 

Ex.: en optagelse af en sportskamp, hvor der ikke nødvendigvis er tid eller lyst til at se det hele, og man derfor vil spole lidt rundt.

Dér skal der selvfølgelig være fuld mulighed for at reagere hurtigt, når noget interessant farer forbi.

Men mørklægningen fungerer på en måde, der direkte modarbejder noget af idéen med overhovedet at spole!

Den skjuler som hovedregel de bedste pejlemærker, nemlig de løbende tavle-oplysninger om tid, mål- eller pointstilling.

Forsøger man undervejs at fryse noget, der fx. kunne ligne lidt af en pointtavle, vil et tryk på pause ikke få gardinet til at forsvinde.

Systemet er sjovt nok indrettet sådan, at sløret først løftes efter genoptaget afspilning - dog først når denne har  kørt i 5 sekunder!

Og VUPTI så er netop dét, man ville se, ude af billedet igen.

Prøv selv.

Netop under de aktuelle Olympiske Lege's enorme mængder af Humax-optagelser, som i hvert fald jeg hverken kan eller vil se i deres fulde længde, er gardinet en plage i jagten på at forsøge at at se det for mig mest interessante.

Kunne man i det mindste koble fjolleriet fra...

2) Det ville være en stor gevinst, hvis den lodrette, gennemgående tidslinje på programoversigterne, der på flere måder lader sig fremtrylle, bare var der hele tiden.

Omdømme 7
Badge +1
Og ikke mindst

Man kan ikke nyde et flot still billede af natur, dyr eller andet.

Fjern de mørke felter både ved spoling og still billede

Omdømme 3
Badge
hanshe skrev:
Mørklægningsgardiner m.m.

1) Hvad er idéen med, at der øverst og nederst på skærmen lægges et mørkt slør, når man pauser eller spoler? 

 Ja! Hvor er jeg enig. Det er vildt irriterende - også på app'en og web-playeren i øvrigt! 

Helt enig.

En association: en vejfarende kører 40 eller 80 km/t,  Sigtbarheden er på en sær måde nedsat, både opad og nedad. Men helt specifikt kan han næsten ikke se vejskiltene, der forekommer ham at være påfaldende slørede. Stopper op for at se nærmere efter. Det hjælper ham nu ikke. Under en sjældent langsom accelleration, i 1. gear, når han almindelig ganghastighed, 5 km/t  - og endelig er  det hele pludseligt som det skal være. 

Morale:  1) stop ikke op og 2) kør præcis 5 km/t, hvis du vil orientere dig.

Det kunne være dejligt hvis man kunne annulere en planlagt optagelse, uden at man først skal markere at optage hele serien. Problemet er hvis man har planlagt f.eks. tre OL udsendelser på forskellige dage, og så vil man annullere den ene, og så skal man vælge alle -> annullere alle ->  derefter igen finde de to af udsendelserne og sætte dem til optagelse på ny.

En anden ting jeg savner er muligheden for at planlægge et kanalskift på forhånd, hvilket jeg kunne inden jeg tog boksen i brug. For eksempel hvis jeg gerne vil have mit tv/boksen til at skifte til en bestemt kanal kl. 21, at den så skifter automatisk på det valgte tidspunk.

Ellers er jeg utroligt glad for boksen! Den er helt fantastisk!

Badge
Jeg er enig i disse bemærkninger.

Specielt planlægning af kanalskift. Den løser jeg dog, noget uhensigtsmæssigt, ved at optage kanalen jeg ønsker at skifte til.

OG... Nu må de godt snart komme med opdatering til DVB undertekster så man kan se undertekster på eks Viasat History, så man kan pille signal splitteren af. Det ville have været lækkert, hvis boxen også havde en antenne udgang.

Og... En mulighed for at kunne justere den ønskede signal kvalitet i trin fra eks. SD- til bedste HD kvalitet, som eks. muligt hos Netflix.

Og... Mulighed for at kunne vælge, i boksen, sine eksisterende Netflix og HBO abonnementer, som man eks. har via Telmore Play.

Omdømme 7
Badge +9


 En mulighed for at kunne justere den ønskede signal kvalitet i trin fra eks. SD- til bedste HD kvalitet, som eks. muligt hos Netflix.

Der sendes enten i SD, eller i 720p og 1080i, så hvad vil du stille på der.????. 

Omdømme 7
Badge +1
Tom-H skrev:

Er C more ikke i HD ? Heller ikke på boksen ?   må lige tjekke med boksen på tv hvordan det ser ud.

Hej Tom-H

Fik du med egne øjne set, at Cmore streaming  heller ikke er i HD på boksen  ?

Badge
Men hvor kan jeg stille dette på boksen, så jeg ikke bruger mit internetabonnement op for hurtigt. 100 GB (Rettet fra MB til GB, en Fejl) kan hurtig blive brugt. Jeg må have overset en indstilling.
Omdømme 7
Badge +1
Thode skrev:
Men hvor kan jeg stille dette på boksen, så jeg ikke bruger mit internetabonnement op for hurtigt. 100 MB kan hurtig blive brugt. Jeg må have overset en indstilling.
Ingen forbrugsgrænse som Yousee bruger

Badge
Men hvis man ikke har yuusee bredbånd, og er tilfreds med prisen for 90 kr. pr md. Bredbånd hos yuusee er for dyrt.
Omdømme 7
Badge +1
Thode skrev:
Men hvis man ikke har yuusee bredbånd, og er tilfreds med prisen for 100 MB for 90 kr. pr md. Bredbånd hos yuusee er for dyrt.
100 Mb er godt nok ikke meget, heller ijke for 90,-  Det tænker Yousee nok ikke på

Badge
Det er 100. GByte for, 90kr. Ikke 100Mbit.
Omdømme 7
Badge +9
 Det som Humax boksen modtager kan der ikke stilles på, den henter i den kvalitet der ligger i den Stream den modtager. Der er næppe fri Data på hvad den henter, da der jo ikke er forbrugsgrænse på Bredbånd.

På Mobil kan der bruges Musik og Film/TV uden det tæller som forbrug på You See mobil. Hvis du bruger Data deling til boksen, så tælles der Data er jeg helt sikker på. Derudover så skal boksen have signal hele tiden for at virke, hvis den ikke har en forbindelse, så kan den f.eks ikke optage, da EPG så ikke hentes. Så en mobil til brug på den er ikke nogen god løsning.

Badge
Tak for svaret. Det er faktisk et bolignet leveret af Connect-me, Det er relativt hurtigt, og giver et tilfredsstillende resultat. Så... Hvis yousee altid forventer at skulle levere bredbånd til boxen, er det, efter min opfattelse, ikke rimeligt, når man har monopol.
Omdømme 7
Badge +6
Thode skrev:
Tak for svaret. Det er faktisk et bolignet leveret af Connect-me, Det er relativt hurtigt, og giver et tilfredsstillende resultat. Så... Hvis yousee altid forventer at skulle levere bredbånd til boxen, er det, efter min opfattelse, ikke rimeligt, når man har monopol.
Monopol? Det må du oversætte for mig. Hvis din forening på dine og andre bebores vegne har indgået en aftale med YouSee, så kan det da ikke kaldes eller sammenlignes med monopol. Det er din forening, du skal "skyde" på.

Boksen cacher vel EPG. Dvs. er der ikke ændringer i den, så skal der bare være netadgang hver x. dag.

Hvis boksen benytter samme streamingplatform som webtv, så burde det ikke være umuligt at lave den feature, så brugeren selv kan vælge kvalitet.
Omdømme 7
Badge +9
Det er en IP TV boks, det eneste den skal bruge antenne forbindelse til er for at kunne modtage Live TV, ALT andet kræver at der er en netforbindelse, uden en sådan kan den ikke fungere.

Den virker på alle Bredbånds forbindelser, men det kan ikke undværes.

Besvar