Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +1
Et stort ønske ville være at kunne børnesikker en kanal ligesom den gamle boks.

Hej joern.

Det sidste jeg skrev i aftes var adresseret til dig. Glemt bare at skrive det.

SCART til HDMI-adaptere findes, men min HDD-opt. (VHR vist også kaldet) har kun har én slags indgang,

nemlig SCART line 1 in, så HDMI converteren duer ikke her.

Maskinens HDMI-udgang går til mit Samsung UE48JU6475 TV.

Men kender du eller andre en erfaren SCART-ækvilibrist, der lige kan vise vejen til en adapter, der kan sættes i den nye box's TV-Scart-stik og forvandle signalet til VCR( VHR)-brug?

Begge typer af SCART sender vel i princippet de samme signaler ud?

Den gamle Samsung boks har jo begge typer.

Men hvad er forskellen på dem?

2.  Nogen der véd hvorlænge den gamle Samsung SMT-H3126 vil kunne bruges.

     For så længe den kan køre, har jeg jo ikke noget SCART-problem.

Mvh.  hanshe

Omdømme 7
Badge +6
hanshe skrev:
Hej joern.

Det sidste jeg skrev i aftes var adresseret til dig. Glemt bare at skrive det.

SCART til HDMI-adaptere findes, men min HDD-opt. (VHR vist også kaldet) har kun har én slags indgang,

nemlig SCART line 1 in, så HDMI converteren duer ikke her.

Maskinens HDMI-udgang går til mit Samsung UE48JU6475 TV.

Men kender du eller andre en erfaren SCART-ækvilibrist, der lige kan vise vejen til en adapter, der kan sættes i den nye box's TV-Scart-stik og forvandle signalet til VCR( VHR)-brug?

Begge typer af SCART sender vel i princippet de samme signaler ud?

Den gamle Samsung boks har jo begge typer.

Men hvad er forskellen på dem?

2.  Nogen der véd hvorlænge den gamle Samsung SMT-H3126 vil kunne bruges.

     For så længe den kan køre, har jeg jo ikke noget SCART-problem.

Mvh.  hanshe

Er boksen lejet eller er det din egen? Er det din egen, kan du fortsat bruge den. Er den lejet, skal du betale et gebyr på 299 kr., så er boksen din.

Den er lejet, men jeg har 3-4 gange meddelt kundeservice at jeg vil købe den.

Har endnu ikke fået det bekræftet pr. mail.

Tak for inspirationen til at få det igennem i morgen.

Mvh.  hanshe

Så vidt jeg er informeret kan man ikke købe den. Men låner den på ubestemt tid, men det bliver aldrig din, på trods af at man betaler de 299 kr. Det er blot et gebyr for at få lov til at "købe sig tid" med boksen. Man bliver aldrig ejer....

Omdømme 7
Badge +9
 Den overtages som ejendom mod betaling af beløbet.

Omdømme 7
Badge +6
mrmunk skrev:
Så vidt jeg er informeret kan man ikke købe den. Men låner den på ubestemt tid, men det bliver aldrig din, på trods af at man betaler de 299 kr. Det er blot et gebyr for at få lov til at "købe sig tid" med boksen. Man bliver aldrig ejer....

Man betaler et gebyr på 299 kr. og så beholder man boksen for evigt. Grunden til, at det kaldes et gebyr og ikke en salgspris, er vel i bund og grund for at undgå de forpligtigelser, der ligger i et salg.

Så lærte man det. Det var ikke det jeg fik at vide da jeg kontaktede deres kundeservice... :)

Omdømme 7
Badge +9
 Når noget købes, så ejer man det, kan du bevise modsat.?

Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:
 Når noget købes, så ejer man det, kan du bevise modsat.?

Hvem skriver du til?

Omdømme 7
Badge +9
Til mrmunk så påstod at den ikke kunne købes, men kun "lånes" for pengene.

Jeg sidder ikke i deres kundeservice. Kan sagtens være at det er noget hun havde fået galt i halsen... Off topic :)

Omdømme 1
Beklager hvis det allerede er nævnt :)

Men når man er på den tvguide, hvor man kan se længere frem, der står oppe i venstre hjørne f.eks. "8. jun" (alt efter hvilken dag man er på).

Så skal jeg lige selv finde ud af, hvilken dag det er.

Kunne man ikke, som med dato oppe i højre hjørne, skrive "ons 8. jun"? Kunne være ret lækkert :)

Nogen serier har man jo en idé om hvilken dag kommer, så der er det fedest hvis man ikke lige skal slå op "nå, næste gang det er onsdag, er det den 8. juni".

Men ved ikke om det kun er mig der har det ønske :P

(Og så glæder jeg mig til når muligheden for kanalsortering kommer. Hvad laver kanal 5 lige efter dr kanalerne, og lige før tv2? xD )

Omdømme 7
Badge +1
LouiseAndresen skrev:
Men når man er på den tvguide, hvor man kan se længere frem, der står oppe i venstre hjørne f.eks. "8. jun" (alt efter hvilken dag man er på).

Enig

Rigtig god idé!

Omdømme 7
Badge +1
Her efter version 1.10. Så kan der sættes OK ved 

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

Der er kanalsortering inde under indstillinger, men den følger også favorit kanlal indstillingen på PC og i app´en

Lækkert

Omdømme 6
Er der nogen der har set andet end favoritliste i den nye opdatering 1.10.00 ?

Jeg kan se at nogle af mine optagede ting nu mangler billeder og info - håber da de får rettet det.

Får vi mon en liste over hvad der er nyt, ligesom der er på samsung boxen.

Omdømme 7
Badge +1
EveTossen skrev:
Er der nogen der har set andet end favoritliste i den nye opdatering 1.10.00 ?

Jeg kan se at nogle af mine optagede ting nu mangler billeder og info - håber da de får rettet det.

Får vi mon en liste over hvad der er nyt, ligesom der er på samsung boxen.

Se denne tråd. http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-TV-boks-Opdateringer/td-p/10769/highlight/false/page/2

Mangler du også programinfo på nogle af kanalerne ? Hvis du gør, så har du samme fejl som

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-boks-starter-op-om-morgenen-uden-eller-meget-meget-lidt/m-p/10813#U10813

Prøv evt. bagefter at gå ind i instillingerm avancerede indstillinger og vælg <genstart TV-boksen>

En kæmpe forbedring med dén favoritliste!

Ville ønske yousee kiggede på TDC's boks, den kan SÅ MEGET mere. Også via deres app!
Yousee's nye boks burde have alle disse funtioner som minimum PLUS nye.og de nyttige fra samsung boksen.

Jeg er vitterlig skuffet, især efter hvad man var stillet i udsigt.

Har brug for større tekst valg - og/eller tvguiden fylder Hele skærmen som tidligere boks.

At når man trykker ok på en kanal/program man ser så viser den hele info/beskrivelse af programet.

En knap (måske igen ok) der går helt tilbage til tv med et tryk uanset hvor i menu du er.

At piletasterne bruges til navigation som på SSUNG boksen.

At det vises alternative optagemuligheder hvis et program ik kan optages på valgtet idspunkt.

Væk med genudsendelserne:-)
-
Lad os igen kunne bestemme hvor langt man vil hopper frem - 30sek - 60sek mm

Mere men kommer senere☺☺☺

Er skuffet
Ville ønske yousee kiggede på TDC's boks, den kan SÅ MEGET mere. Også via deres app!

Yousee's nye boks burde have alle disse funtioner som minimum, PLUS nye - OG alle de nyttige fra samsung boksen.

Jeg er vitterlig skuffet, især efter hvad man var stillet i udsigt.

Har brug for større tekst valg - og/eller tvguiden fylder Hele skærmen som tidligere boks. Havde aldrig problemer der. Nu kan det ik altid læses lige nemt!

At når man trykker ok på en kanal/program - så viser den hele info/beskrivelse af programet.

En knap (måske igen ok) der går helt tilbage til tv med et tryk uanset hvor i menu du er.

At piletasterne bruges til navigation som på SSUNG boks/fjernbetjeningen.

At det vises alternative optagemuligheder hvis et program ik kan optages på valgtet idspunkt.

Væk med at optage genudsendelserne:-)
-
Lad os igen kunne bestemme hvor langt man vil hopper frem - 30sek - 60sek mm

Mere men kommer senere☺☺☺

Er skuffet
Omdømme 7
Badge +6
Snuske77 skrev:
Ville ønske yousee kiggede på TDC's boks, den kan SÅ MEGET mere. Også via deres app!
Yousee's nye boks burde have alle disse funtioner som minimum PLUS nye.og de nyttige fra samsung boksen.

Jeg er vitterlig skuffet, især efter hvad man var stillet i udsigt.

Har brug for større tekst valg - og/eller tvguiden fylder Hele skærmen som tidligere boks.

At når man trykker ok på en kanal/program man ser så viser den hele info/beskrivelse af programet.

En knap (måske igen ok) der går helt tilbage til tv med et tryk uanset hvor i menu du er.

At piletasterne bruges til navigation som på SSUNG boksen.

At det vises alternative optagemuligheder hvis et program ik kan optages på valgtet idspunkt.

Væk med genudsendelserne:-)
-
Lad os igen kunne bestemme hvor langt man vil hopper frem - 30sek - 60sek mm

Mere men kommer senere☺☺☺

Er skuffet
Hvis du holder tilbage nede kommer du helt tilbage til TV uanset, hvor du er.

Du kan ikke selv bestemme, om du skal springe 30 eller 60 sek., men du kan springe 30 sek. med >I.

Det er fedt nok med favorit listen.

men hvordan sletter man kanaler man ikke ønsker?

f.eks. DR synstalk

Omdømme 7
Badge +9
 Der kan ikke slettes kanaler, der ligger dem du har rettigheder til, det kan ikke ændres. Jeg har lagt sådanne kanaler i bunden af listen.

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
 Der kan ikke slettes kanaler, der ligger dem du har rettigheder til, det kan ikke ændres. Jeg har lagt sådanne kanaler i bunden af listen.

Men et godt tip, læg dem, som du aldrig ser,  næsten nederst, og så kan du have nogle, du ser tit, nederst. Du kan nemlig nemt se Programinfo for de 7 sidste kanaler, ved at have dem der. Det kunne være sportskanaler eller nyhedskanaler eller børnekanaler

Besvar