Spørgsmål

ombyt til ys-4000

• Udforsker
  • 10 kommentarer
Hej,

Kan se at ys-4000 er tilgængelig nu - men kan ikke rigtig finde nogen steder hvor det er beskrevet hvad man skal gøre hvis man ønsker at ombytte sin gamle ysr-2000 til en ys-4000.

er det nogen kender processen ?

14 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +1
ring til dem eller gå i en yousee butik
Omdømme 2
Badge
Husk at det koster 399 kr. i oprettelsesgebyr.
Jeg tog ind i youSee butikken og fik den byttet, den nye virkede da jeg kom hjem, ca. en time senere.
takker :-)

er den nye boks 400 kr værd i forhold til den gamle ?
Omdømme 2
Badge
Min personlige mening er klart ja.
Jeg skal komme med de ting som jeg mener taler for herunder.

1:
Betydelig hurtigere i menuen.

2:
Ingen Hard Disk indbygger, hvilket betyder ingen mekanisk støj, som jeg var lidt plaget af på Humax YR-2000.

3:
Man kan " optage" alle de udsendelser man vil samtidig, man er kun begrænset af 250 timers total optagelser (Ligger i skyen, så kræver at internettet er aktiv).

4:
Man kan sætte" optagelser" i gang via Appen på mobilen / tablet (selvom man ikke er hjemme).

5:
4k opløsning vil med tiden være en fordel, p.t,.er det vist kun Netflix den kan afspille i 4k.
Der er et par ting jeg også godt kunne tænke mig at vide omkring den nye YS-4000 boks:

1: Hvordan fungere spolefunktionen i en optagelse, når den ligger i skyen og ikke lokalt på en harddisk . hakker det eller køre det flydende som på YS-2000 boksen?

2: YS-2000 har ind i mellem problemer med Netflix, billedet bliver nedskaleret i perioder, hvordan fungere Netflix på den nye boks?

3: Det er for mig et klart minus optagelser på YS-4000 boksen kun bliver gemt i 1 år og at der er nogle kanaler man ikke kan optage på. Er der udsigt til det bliver ændret, nogen der ved det?

4: Kan man via APP på tablet og telefon, se optagelser, som fx så kan castes på større skærm via Chromecast?
Omdømme 7
Badge +1
Mekanisk støj fra HDD'en? Så må du have en meget sensitiv hørelse, for det er rundt regnet 10 år siden at producenterne har brugt standard computer HDD'ere.
Det var der omkring at langt de fleste producenter af HDD'ere præsenterede en ny stribe af specielt konstruerede HDD'ere der er udviklet til PVR brug.

Jeg har selv haft sådan en af dem, en Seagate Pipeline HD, den sagde ikke en skid.
Det er også en af dem som du finder i utroligt mange HDD optagere eller PVR's der ude som sælges med en intern HDD.
Omdømme 3
Badge +1
briane skrev:

Der er et par ting jeg også godt kunne tænke mig at vide omkring den nye YS-4000 boks:

1: Hvordan fungere spolefunktionen i en optagelse, når den ligger i skyen og ikke lokalt på en harddisk . hakker det eller køre det flydende som på YS-2000 boksen?

Ja det kører i ret store hak, ligesom når man kan spole i arkiv

2: YS-2000 har ind i mellem problemer med Netflix, billedet bliver nedskaleret i perioder, hvordan fungere Netflix på den nye boks?

Syntes det kører ret fint på den nye endda også i 4k

3: Det er for mig et klart minus optagelser på YS-4000 boksen kun bliver gemt i 1 år og at der er nogle kanaler man ikke kan optage på. Er der udsigt til det bliver ændret, nogen der ved det?

De har flere gange sagt at de ikke vil udvide plads eller længde, og det med rettigheder kan de ikke gøre noget ved siger de.

4: Kan man via APP på tablet og telefon, se optagelser, som fx så kan castes på større skærm via Chromecast?

Yep - ligesom alt andet i app kan smides op på chromecast, men Android tv appen er endnu ikke opdateret med de optagelser (den app som er på Android TV og Nvidia Shield)
Tjaa, om der er HD i boksen eller ej er jo pt ligegyldigt. Men når der nu er en HD i den gamle boks, så ville det være rart, hvis man kunne se sine optagelser når Yousee er nede med både TV og internet. Det kunne Yousee måske rette på den gamle boks, men det er i hvert fald ikke noget de kan ændre på på YS-4000, hvis den benytter sig at optagelser i "skyen".
Omdømme 2
Badge
Per K skrev:

Mekanisk støj fra HDD'en? Så må du have en meget sensitiv hørelse, for det er rundt regnet 10 år siden at producenterne har brugt standard computer HDD'ere.
Det var der omkring at langt de fleste producenter af HDD'ere præsenterede en ny stribe af specielt konstruerede HDD'ere der er udviklet til PVR brug.

Jeg har selv haft sådan en af dem, en Seagate Pipeline HD, den sagde ikke en skid.
Det er også en af dem som du finder i utroligt mange HDD optagere eller PVR's der ude som sælges med en intern HDD.

Min boks står på Tv reolen som hænger på vægen, hvilet giver resonans lyd.
Og når man nu har sparet gummiophængete væk på Hard Disken, ja så skal det jo larme.
Når boksen optager, og TVet er slukket, så er det forholdsvist nemt at høre den snoren der forplanter sig i reolen, hvilket jeg synes er ret generende....

Den dag jeg var i youSee butikken for at bytte YR-2000 til anden YR-2000, fortalte han at jeg var tredje person, der kom den dag og klagede over mekanisk støj, så jer er da i hvertilfælde ikke den eneste med den mening.

Derimod er YR-4000 total lydløs, inden blæser, ingen hard disk :-)
Omdømme 3
Badge +1
Den larmer jo også en del med den dumme blæser der går igang en gang imellem, og harddisken kan nemt høres, især når man er meget følsom over for lyd.

Så det er da en af fordelene ved den nye box, men sgu for dumt at vi ikke må få mere end een af de nye. Men så bruger jeg bare mobilen til at afspille optagelser via chromecast. Så egentligt har jeg jo ikke helt brug for at skifte den, især ikke når man skal betale 399kr for det.
De 399 kr. kan måske spares ved at opsige den gamle boks, og kort tid senere være ny bruger og bestille boksen - jeg vil egentlig mene, at det er ok på den måde omgå at eksisterende brugere tilsyneladende behandles dårligere end nye.

Mht. funktioner er jeg meget begejstret for den nye boks og finder den pengene værd. Specielt "optagefunktionen" og integration med Apps er elegant.

Desværre kan den i modsætning til de gamle bokse pga. manglende rettigheder ikke optage nogle kanaler. Det gælder blandt andet C-More golf (og de andre C-More kanaler). Endelig er kvaliteten af "optagelser" - som jeg ser det - ikke god nok til at se fx HD-sport på et 55" TV. Iht. et andet svar i dette forum fra en indsigtfuld Yousee-tester, skyldes det, at der pt. kun leveres 5 Mbit kvalitet - og det forventes at blive bedre med tiden.
Omdømme 3
Badge
Bjarke skrev:

De 399 kr. kan måske spares ved at opsige den gamle boks, og kort tid senere være ny bruger og bestille boksen - jeg vil egentlig mene, at det er ok på den måde omgå at eksisterende brugere tilsyneladende behandles dårligere end nye.

Det trick truede jeg også med og så fik jeg den også gratis. Da jeg sagde at jeg synes det var tåbeligt at skulle ud i sådanne tricks som god kunde gav de mig ret og jeg fik den uden beregning.
Omdømme 2
Badge
Der er ikke risiko for at du mister noget i dit abn. så, jeg har hørt om flere der fx. mister youSee musik eller andet, når der lavet nyt abn....?
Omdømme 3
Badge
Saga24 skrev:

Der er ikke risiko for at du mister noget i dit abn. så, jeg har hørt om flere der fx. mister youSee musik eller andet, når der lavet nyt abn....?

Man skal jo nok lige tjekke den slags, men pointen er egentlig bare at få dem til at indse at de jo skal give dig den uden beregning.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)