Svar

Nyt Panasonic tv

• TK1
  • Udforsker
  • 12 kommentarer
Jeg har købt et nyt Panasonic tv og vil høre om det skal sættes op inden jeg kobler det til den nye boks eller kan jeg koble de to ting sammen direkte uden at opsætte mit tv først ?
icon

Bedste svar af Radiomanden 12 december 2016, 18:15

TV et bruges kun som Monitor, da boksen modtager TV signalet, og signal fra hvad der ellers er tilsluttet, BD afspiller, spillekonsol med videre.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvis du har Humax boksen, så skal du ikke bruge Tuneren i TVet, så det du "bare" skal er at justere farve, lys, kontrast med videre på de Inputs der skal bruges, samt e.v.t. sætte det op til at bruges med et SR anlæg.
Så opsætning er der jo stadig, selv om det er boksen der bruges.
Tak for svaret Radiomand :-) Jeg har koblet det med HDMI tv - Humax boksen og antennekabel i Humax boksen + en soundbar og det kører ok. Du skriver at jeg ikke skal bruge tuneren i TVet ? skal den slåes fra ??
Jeg koblede det hele sammen med det samme og det er vel ligegyldigt i hvilken rækkefølge jeg gør det ?
Omdømme 7
Badge +6
TV et bruges kun som Monitor, da boksen modtager TV signalet, og signal fra hvad der ellers er tilsluttet, BD afspiller, spillekonsol med videre.
Du kommer sandsynligvis til at skulle benytte tuneren på et eller andet tidspunkt. Medmindre at du har sørget for noget backup internet til din humax. Selv har jeg sørget for både et internet backup og signal til tv-tunere. Jeg har jo allerede prøvet at være uden tv en månedstid pga. manglende internet til humax'en. Klog af skade... Tilgengæld har jeg nu mulighed for endnu flere samtidige optagelser, samt er jeg ikke begrænset af humax'ens hd-størrelse
Omdømme 7
Badge +1
Hvorfor også starte 2 moderne apparater op kun for at se tv? Det er ren spild af penge i strøm.
Det er den slags at folk der stadig har gammeldags analoge tv'ere kan gøre, fordi de ellers ikke kan se nogen af kanalerne hos Yousee.
Selv har jeg ikke den Humax, men der i mod en Dreambox. Min Dreambox starter jeg kun op hvis der kommer noget jeg vil optage. Ellers bruger jeg udelukkende kun tunerne i mit Panasonic tv når jeg ser tv kanaler via Yousee eller min parabol.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)