Spørgsmål

Nyt modem

• Bruger
  • 5 kommentarer
Hej

Jeg har fået tilsendt et nyt modem fra yousee, men internet forbindelsen er lort. Det kører ikke optimalt ligesom det daværende. What to do?

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvilket Modem er det.?
Radiomanden skrev:

Hvilket Modem er det.?

Det er sagemcom f@st3890
Omdømme 7
Badge +6
Det er et rigtig godt modem, det seneste til Docis 3.1. (Gigaspeed), hvad er problemet precist.?
Det tager sommetider 10-20 sek. at loade en hjemmeside. Det tager også langtid at loade små faner som notifikationer og besked på FB. På web-tv skifter den ofte opløsning fra brugbart til at man ikke rigtig gider at se det.
Omdømme 7
Badge +6
Hvilken hastighed haves, og hvilken hastighed måles på forbindelsen..? Bruges der 5 Ghz eller 2,4 GHz.? På 2,4 brug en kanal uden for mange brugere, på 5 Ghz er der langt mere plads.
Hvor tjekker man det om man enten bruger 5 eller 2.4 ghz?
Mit net går alt for langsomt til at jeg kan tage en speedtest eller se på min konto på yousee..
Omdømme 7
Badge +6
Om der bruges det ene eller det andet kommer an på udstyret og hvad der er valgt at det skal bruge.
Hvilken hastighed haves.?
Min hastighed er 100/5 Mbit. Kan se at 2.4 ghz står på på kanal 1 og at 5 ghz står på auto
Omdømme 7
Badge +7
Det første du skal prøve et at skifte kanal: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-wifi/skift-kanal-via-mitwifidk

Målinger af hastighed bør foretages kablet for eliminere wifi som fejlkilde.
Hvordan ved man hvilken kanal man er på?
Omdømme 7
Badge +7
Det kan du se ved at følge det link jeg gav dig.
Omdømme 7
Badge +7
Har du en Android smartphone eller tablet kan du installere den gratis app Wifi analyzer fra Farproc. Så kan man gå rundt i sin bolig og se hvem som er hvilke kanaler på 2,4 og 5 GHz. Den kan også oplyse om signalstyrke fra router.

Hvis man logger ind på routeren er det typisk også en beskrivelse af hvem som bruger hvilke kanaler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)