Nyt : 25 % af udrulningen af Gigabredbånd er nu gennemført - de sidste 75% resten af 2017

Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 3928 kommentarer
Siden begyndelsen af 2017 har der været fart på udrulningen af Gigabredbånd over
hele landet. Vi har allerede nu opgraderet 25 % af vores kabel-tv-net til den nye
Docsis 3.1 standard.

Med udrulningen sikrer vi, at vi har kapacitet nok i kabel-tvnettet
til at være på forkant med den stigende efterspørgsel på hurtigere bredbånd.
Samtidig er der en række andre fordele ved udrulningen af Gigabredbånd:
* Et skarpere og mere stabilt tv-signal.
* Et netværk som er klar, når tv-selskaberne viser programmer i den nye 4K og
8K UHD-standard.
* Det bedste bredbåndssignal med adgang til Gigabredbånd.
* Et homogent netværk med hurtigere fejlfinding og nemmere
vedligeholdelse.
* Hastigheder op til 1.000 Mbit med YouSee Bredbånd, inkl. mulighed for
samme up- og downloadhastigheder fx 500/500 Mbit.

Får alle foreninger automatisk Gigabredbånd?

Har jeres forening et kabel-tv-net, som ejes af YouSee, sørger vi automatisk for at
opgradere anlægget til Docsis 3.1, så det er klar til Gigabredbånd. Jeres forening skal derfor ikke gøre noget.

Ejer jeres forening derimod selv kabel-tv-nettet, skal I beslutte, om I vil ombygge til
Docsis 3.1 og dermed Gigabredbånd. Vi tilbyder at opgradere jeres private kabel-tvnet, hvor vi udskifter og opgraderer alt jeres udstyr.

Få et tilbud ved at kontakte din konsulent, eller send en mail til salgoest@yousee.dk

Her ruller vi Gigabredbånd ud i den nærmestefremtid

I de kommende uger ruller vi Gigabredbånd ud i følgende områder:
Uge 14: Amagerbro, Esbjerg, Farum, Gentofte, Hasselager, Hellerup,
Silkeborg, Sundbyøster og Ydre Nørrebro
Uge 15: Påske
Uge 16: Afventer

Alle berørte foreninger og medlemmer/beboere er blevet varslet om, at de
vil opleve, at deres tv og bredbånd bliver afbrudt.

Kilde. Googlet på nettet blandt en af antenneforeningerne hos Yousee

Man kan iævrigt læse lidt mere her https://yousee.dk/lp/giga.aspx?icid=giga-coax-brev#skaerme

22 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +1
Hej mich

Er der noget nyt om hvilke byer der bliver opgraderet til 1 Gigabit i de kommede 2 uger?
Omdømme 7
Badge +4
erikit skrev:

Hej mich

Er der noget nyt om hvilke byer der bliver opgraderet til 1 Gigabit i de kommede 2 uger?

Nej desværre, og Jeg har har ikke set noget, og der bliver også spurgt inde på facebook.

Men hvis du ser nogle biler med påklistret Yousee mærkater og polske nummerplader i dit område, så er de der måske :D
Omdømme 7
Badge +4
Hvis du bor i en ejendom, hvor Yousee ikke ejer anlægget, bør du nok kontakte bestyrelsen, om de havde tænkt sig at bestille et tilbud om en ombygning af anlægget, således du kan få Docsis 3.1 og højere hastigheder.

Som det ser ud, hvis foreningen ikke tager initiativ, så sker det ikke, selvom dicsis 1.3 befinder sig i lokal området
Omdømme 4
Badge +1
Bor i Sundbyøster og har ikke hørt noget. Anlægget i ejendommen er ejet af Yousee
Omdømme 7
Badge +4
Sigvard skrev:

Bor i Sundbyøster og har ikke hørt noget. Anlægget i ejendommen er ejet af Yousee

De er ikke begyndt at sælge de høje hastigheder / lukket op på docsis 3.1 endnu, de har blot gjort klar i området, ovenover jorden, centraler, antenne skabe mm. i lokal området.

Det kræver sikkert også en ombygning af ejendommens anlæg, samt ny antenne stikdåse, hvis højere hastighed
Et par billeder af det nye udstyr... Den optiske node (leddet mellem fiber og coax):

Forstærkeren:

De skal udskifte cirka 2800 optiske noder og 75000 forstærkere.
Omdømme 3
Badge +1
Logan skrev:

Et par billeder af det nye udstyr... Den optiske node (leddet mellem fiber og coax):

Forstærkeren:

De skal udskifte cirka 2800 optiske noder og 75000 forstærkere.

Hej alle

Her kan i læse specifikationerne på den ac amplifer (Forstærker) der sidder i gade skabene: https://www.teleste.com/broadband-network/products/ac-amplifers-and-nodes-docsis-31-compliant-products/ac3010-amplifier
-
Er der nogen der ved hvor langt er Yousee kommet med udrulning af Docsis 3.1 & 1 Gigabit ?
Omdømme 7
Badge +4
Doccis 3.1 er slet ikke åbnet op endnu endnu, som jeg ser det
erikit skrev:

Her kan i læse specifikationerne på den ac amplifer (Forstærker) der sidder i gade skabene: https://www.teleste.com/broadband-network/products/ac-amplifers-and-nodes-docsis-31-compliant-products/ac3010-amplifier

Den optiske node er en MA5633 V3. Jeg har dog ikke kunnet støve databladet op på denne model.
Omdømme 7
Badge +4
Iflg. facebook idag, så er de allerede begyndt at tilbyde nogle kunder 1 Gigabit, så nu sker der da noget
De har haft test-kunder på gigabit siden maj (sidste år). Jeg har endnu ikke set et eneste svar, hvor de reelt svarer på spørgsmålet :) Men jeg fornemmer, at der sker noget på mandag.
Nu har de lukket for online-bestilling. :)

Omdømme 7
Badge +4
Sjovt nok så kører de en kampagne, hvor man senest den 7. maj kan bestille internet incl Cmore

Det er jo lidt svært at bestille idag ?

Spændende med de nye hastighder og om Cmore forsvinder på nye abonnementer
Omdømme 7
Badge +4
Her er der endnu en pressemeddelelse fra Yousee med udviklingen

http://www.mynewsdesk.com/dk/yousee/pressreleases/klar-til-fremtiden-nu-kan-yousees-kunder-faa-giga-hurtigt-bredbaand-1953131?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Subscription&utm_content=current_news
Priserne:
25/5 Mbit: 249 kr.
50/10 Mbit: 269 kr.
100/20 Mbit: 299 kr.
300/60 Mbit: 399 kr.
500/60 Mbit: 499 kr.
1.000/100 Mbit: 699 kr.

Hvis man vil have højere upload, koster det 50 kr. ekstra. Man kan få:
25/25 Mbit
50/50 Mbit
100/100 Mbit
300/300 Mbit
500/500 Mbit
1000/500 Mbit
Omdømme 7
Badge +4
Logan skrev:

Priserne:
25/5 Mbit: 249 kr.
50/10 Mbit: 269 kr.
100/20 Mbit: 299 kr.
300/60 Mbit: 399 kr.
500/60 Mbit: 499 kr.
1.000/100 Mbit: 699 kr.

Hvis man vil have højere upload, koster det 50 kr. ekstra. Man kan få:
25/25 Mbit
50/50 Mbit
100/100 Mbit
300/300 Mbit
500/500 Mbit
1000/500 Mbit

Jeg synes ikke man kan komme ind på siden og se hvilke hastigheder man kan få
Tricket består i at trykke på "Foreninger & Hoteller". Jeg får også stop-skiltet, hvis jeg vil bestille noget.
Omdømme 7
Badge +4
Kan godt se at de har opdateret siden.

Men man skal være opmærksom på at hvis man bor i en forening, som Yousee ikke ejer, og ens område er opgraderet (Yousee fordeler skabe på vejene) er det bestemt ikke sikkert, man kan få det .

"500 Mbit og 1000 Mbit forudsætter at foreningens anlæg er ombygget til Docsis 3.1 med Gigabredbånd".
Omdømme 7
Badge +4
Man skal lige være opmærksom på at man mister Cmore m.m. hvis man opgraderer.

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/cmore-viasat-film-favoritter-erstattes-sikkerhedspakke-i-nye-bredbands-abonnementer-99484/index1.html#post110982
Omdømme 7
Badge +4
Så ser det ud til at der er åbnet op for at man kan, hvad man kan vælge af bredbåndsabonnementer

https://yousee.dk/bredbaand/overblik.aspx
Hvorfor kan vi ikke få gigabit på Amagerbro/Skånegade hvor’s anlæg er bygget om og er klar.????😡😡
Omdømme 4
Badge +1
wagnernet10 skrev:

Hvorfor kan vi ikke få gigabit på Amagerbro/Skånegade hvor’s anlæg er bygget om og er klar.????😡😡

Det er lidt uklart hvad der er bygget om. Hos mig blev anlægget i ejendommen opgraderet, og der blev lagt fiber ind, i maj 2018. Så var der centralopgraderingen (der hvor signalet er afbrudt i næsten et døgn) i september. Men først medio november 2018 kunne jeg opgradere til DOCSIS 3.1.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)