Svar

Ny YouSee tv-boks kan ikke logge på


  • Deltager
  • 8 kommentarer
Jeg hentede den nye YouSee tv-boks mandag formiddag. Det er stadig ikke lykkedes mig at få den til at virke. Jeg har ringet to gange til supporten. De har ikke vidst ret meget om den nye tv-boks. Derfor har de nu to gange lovet mig at der vil blive ringet tilbage. Det er stadig ikke sket. Ret skuffende.

Det startede egentlig lovende. Jeg koblede boksen til antennekablet (vi har YouSee via boligforening) og til Internettet via ethernet. Jeg startede boksen og den begyndte at downloade en opdatering, installerede opdateringen, og genstartede. Så langt, så godt.

Når jeg nu tænder for den, bliver jeg mødt af følgende skærmbilleder:



Dernæst trykker jeg OK og bliver mødt af følgende billede:



Efter nogle sekunder kommer så problemet:



Og så kan jeg ikke komme videre.

Jeg har beskrevet ovenstående til supporten. Men måske det kan hjælpe at I ser skærmbillederne.

icon

Bedste svar af Nikolaj 19 april 2016, 10:29

Hej alle,

Som I allerede ved, så kan I komme ud for ovenstående fejl, når I starter tv-boksen.

"Serialnumber not found"-fejlen er bekendt, og vi knokler for at finde en løsning på det. Vi forventer at problemet bliver løst i dag/i morgen, men det kan varriere, alt efter om du er ny kunde eller eksisterende kunde som har skiftet til den nye boks.

Fejlen sker i vores ende, og vi sørger for at løse problemerne så hurtigt som muligt. Derfor er det heller ikke nødvendigt, at I tage kontakt til os - løsningen kommer helt automatisk :)

Beklager ulejligheden - jeg vender tilbage, når jeg har flere nyheder.

Vh

Nikolaj

Se original

64 Kommentarer

Min virker også nu.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Der er en Nulstil knap bag på, har prøvet den, gav ingen forskel. Gider ikke rode mere i dag, fortsætter i mofgen og ser om der er bedre resultat.

Det ser ud til at være løst nu for mig. Så vil jeg i gang med at teste boksen.

Nyt legetøj og så kan man ikke lege med det... Det må gøre ondt :)

Man skal vist bare have tålmod, indtil boksen er blevet registreret.

~300 kunder er berørt, ifølge Rasmus Avnskjold til BT. Han nævner en løsning onsdag aften/nat.

"- 175 kunder har været berørt af fejlen, men den skulle være løst nu, siger tv-direktøren til Ekstra Bladet."

Think not, Jacob Mortensen.

Jeg er absolut ikke en af de første der har fået den her boks, men har også problemet.

Logan skrev:
~300 kunder er berørt, ifølge Rasmus Avnskjold til BT. Han nævner en løsning onsdag aften/nat.

Det kan man jo så håbe på, men vi deres troværdighed ligger lavt - og det er de selv skyld i. Det dur ikke direkte at lyve som Jacob Mortensen gør til EB. Det giver langt mere troværdighed at være ærlig og transparent i sin kommunikation. Nu siger Rasmus Avnskjold at det er løst inden inden i morgen:

"Problemet vil forhåbentligt blive løst i løbet af onsdag aften eller natten til torsdag" siger han

Det er bedre end Jacob Mortensens udmelding med "forhåbentligt". Men på trods af dette forbehold er det stadig problematisk hvis det så ikke lykkes inden i morgen, ikke? Han skal altså være meget sikker i sin sag hvis han skal melde sådan ud. 

Vi må se hvad der sker...

Men læser man meldinger fra brugere på Facebook, så er der meget der tyder på at den gode Rasmus Avnskjold desværre ikke får ret. Flere taler om at deres boks først bliver "åbnet" fx d. 26/4. Og hvis det er rigtigt, lyver Rasmus så også...

Det er det der er mest irriterende: det er faktisk at de ikke melder klart ud at det her er et større problem og at man ikke skal forvente at det løses med det samme. Det handler om forventningsafstemning. Nu forsøger de høje herrer at sige at det kun er 175 eller 300 der er ramt og "at det er løst nu". Vi ved alle at det så ikke er tilfældet og det betyder at folk nu er endnu mere sure.

Det er en rigtig dum strategi, Yousee.

Min boks bliver først aktiveret 2. maj - hvor er det vildt

PeterH skrev:
På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Hvor har du egentlig din ordrebekræftelse fra? Jeg har aldrig modtaget én...bestilte via kundeservice.

joern skrev:

Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Hvornår bestilte du? Jeg bestilte i mandags. Jeg undrer mig over det med den 2/5...jeg har endnu ikke set nogen andre der har fået en dato så langt ude i fremtiden :-)

Seneste update: efter tidligere i dag at have fået stillet 2/5 i udsigt ringede jeg ind igen tidligere på aftenen. Her kunne de oplyse at der på ordrebekræftelsen stod 21/4 og at jeg skulle tjekke i morgen eller mandag. Jeg tjekkede nu her for en time siden og den er sørme registreret og virker nu!

Man skal ikke give op og selv Yousees udvidede support har nok desværre ikke helt styr på datoerne - jeg tror de er godt pressede. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

ELR skrev:
Jeg har snakket med Yousee. De anbefaler man ringer ind til dem fordi de skal bruge dit Sirial nr. Ring 70704040.

Hvad er et signal nummer? Er det boksens nummer?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

FeTA skrev:
Der bliver skrevet at man har prøvet nulstille knappen fordi man havde den seriel nummer fejl, hvordan nulstiller man den nye boks, det vidste support ikke, så jeg håber I kan hjælpe mig.

min boks har også den seriel nummer fejl

Bent

Mig bekendt, skal man i i menuen for at nulstille boksen. Man kan ikke komme ind i menuen før boksen er registreret.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu er det så blevet torsdag morgen. Virker stadig ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Dammeren skrev:

PeterH skrev:
På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Hvor har du egentlig din ordrebekræftelse fra? Jeg har aldrig modtaget én...bestilte via kundeservice.

Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Dammeren skrev:

joern skrev:

Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Hvornår bestilte du? Jeg bestilte i mandags. Jeg undrer mig over det med den 2/5...jeg har endnu ikke set nogen andre der har fået en dato så langt ude i fremtiden :-)

Har for ganske kort tid siden modtage en bekærtelse. Her kunne jeg så læse, at jeg skal betale 99 kr. pr. md. Tre af hinanden uafhængige medarbejdere hos YouSee har fortalt mig, at jeg skulle betale 30 kr. pr. md. Har bedt om at få aftalen opsagt. De sender mig returlabel.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

73527225 skrev:
Nikolaj - hvornår vender du tilbage med flere nyheder på "Serialnumber not found"

Modtog en boks i Fredags, og trods 4 gange snak med udviget support, har jeg stadig en boks der ikke virker.
SQ da lidt surt!

Har du fået en ordrebekræftelse? Hvis du har eller når du får en, så står der, hvornår boksen kan tilsluttes.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

KBK skrev:
Jeg kan se at bl.a. for en måned siden "knoklede" for at oprette de nye Boxs hos YouSee !

Det gør man så nok stadig !!! for Jeg har samme problem med at den ikke kan logge på.

Mvh !!

Hvad står der i din ordrebekræftelse? Normalt står der hvornår boksen kan starte op.

IMponerende dårlig kundepleje fra Yousee

Enten så ved de ikke, hvad de har med at gøre, eller så bliver de bedt om at lyve!!!!!

Fik den onsdag. Virkede selvfølgelig ikke!

Ringede til yousee, hvor jeg fik at vide, at den ville være klar ved ca 10 tiden torsdag. Men da jeg kom hjem klokken 15.30, virkede det stadig ikke

Jeg ringede igen, og fik at vide, at den ville virke SENEST klokken 24 torsdag. Nu er det fredag klokken 7.30 og bananet virker stadig ikke!

Her i huset overvejer vi kraftigt at opsige alt med yousee, får det "firma" kan ingen tage seriøst!

Det er ikke første gang, den er gal med nye produktet. Den gamle boks var elendig. Ved bland selv tv kunne den ikke gemme kanalerne. Den lille boks til Youse film (hed det vist) var også noger banan!!!

Tag jer sammen, selv om jeg ved jere først "Bud" er :Kunderne er betalere og når de betaler, så er de luft for os"...

Men er drømmen at blive det mindst troværdige firma, er det ved at lykkedes

Jeg får en cirkel der køre rundt og det har den gjordt længe.
Jeg er igang med at gendanne boksen ved at slukke boksen og trykke  nulstillet knappen inde og tænde boksen. Spænde om det hjalp.

Øv samme problem kom frem at tv-boks blev ikke genkendt af Yousee.

Jeg har snakket med Yousee. De anbefaler man ringer ind til dem fordi de skal bruge dit Sirial nr. Ring 70704040.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)