Svar

Ny YouSee tv-boks kan ikke logge på

• Deltager
  • 8 kommentarer
Jeg hentede den nye YouSee tv-boks mandag formiddag. Det er stadig ikke lykkedes mig at få den til at virke. Jeg har ringet to gange til supporten. De har ikke vidst ret meget om den nye tv-boks. Derfor har de nu to gange lovet mig at der vil blive ringet tilbage. Det er stadig ikke sket. Ret skuffende.

Det startede egentlig lovende. Jeg koblede boksen til antennekablet (vi har YouSee via boligforening) og til Internettet via ethernet. Jeg startede boksen og den begyndte at downloade en opdatering, installerede opdateringen, og genstartede. Så langt, så godt.

Når jeg nu tænder for den, bliver jeg mødt af følgende skærmbilleder:

Dernæst trykker jeg OK og bliver mødt af følgende billede:

Efter nogle sekunder kommer så problemet:

Og så kan jeg ikke komme videre.

Jeg har beskrevet ovenstående til supporten. Men måske det kan hjælpe at I ser skærmbillederne.

icon

Bedste svar af Nikolaj 19 april 2016, 10:29

Hej alle,

Som I allerede ved, så kan I komme ud for ovenstående fejl, når I starter tv-boksen.

"Serialnumber not found"-fejlen er bekendt, og vi knokler for at finde en løsning på det. Vi forventer at problemet bliver løst i dag/i morgen, men det kan varriere, alt efter om du er ny kunde eller eksisterende kunde som har skiftet til den nye boks.

Fejlen sker i vores ende, og vi sørger for at løse problemerne så hurtigt som muligt. Derfor er det heller ikke nødvendigt, at I tage kontakt til os - løsningen kommer helt automatisk :)

Beklager ulejligheden - jeg vender tilbage, når jeg har flere nyheder.

Vh

Nikolaj

Se original

64 Kommentarer

Var i yousee butik igår, han sagde flot, jeg bare skulle komme med den gamle og bytte. Det viser sig så jeg skal lave en ny aftale ??? Så er det også en ny box der har stpre mangler?? Skal man betal for de dage man ikke kan se tv. Man sender ikke en vare på markedet der ikke virker 100%. Burde måske også informere personalet ang box mvh Gustav
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

KBK skrev:
Jeg kan se at bl.a. for en måned siden "knoklede" for at oprette de nye Boxs hos YouSee !

Det gør man så nok stadig !!! for Jeg har samme problem med at den ikke kan logge på.

Mvh !!

Hvad står der i din ordrebekræftelse? Normalt står der hvornår boksen kan starte op.

Jeg kan se at bl.a. for en måned siden "knoklede" for at oprette de nye Boxs hos YouSee !

Det gør man så nok stadig !!! for Jeg har samme problem med at den ikke kan logge på.

Mvh !!

Omdømme 3

Badge +3

73527225 skrev:
Nikolaj - hvornår vender du tilbage med flere nyheder på "Serialnumber not found"

Modtog en boks i Fredags, og trods 4 gange snak med udviget support, har jeg stadig en boks der ikke virker.
SQ da lidt surt!

Har du fået en ordrebekræftelse? Hvis du har eller når du får en, så står der, hvornår boksen kan tilsluttes.

Nikolaj - hvornår vender du tilbage med flere nyheder på "Serialnumber not found"

Modtog en boks i Fredags, og trods 4 gange snak med udviget support, har jeg stadig en boks der ikke virker.
SQ da lidt surt!

Forstår ikke, hvor denne tråd er markeret som læst. Har modtaget boks 4.5. og har samme problem. Support oplyser at det er uvist, hvornår support har tid til at indberette mit serienummer. Så det er øv. 

Så idag efter 15 dages venten på at kunne bruge boksen, er der gået meget mere kluder i ??? systemet,

afhentede boksen 18/04 Det var idag så sidste kontakt til ikkesee som har mistet ikke bare 1 kunde, men 2 kunder

Jeg hentede min boks i torsdags i telebutikken i Fields , fik at vide den ville blive sluttet til her idag lørdag den 30april , så godt , den var oppe at køre i morges kl 10 som de lovede , cool nok tænkte jeg , manglede en kanal H2 , ringede til support , hun ville sende en update , fint siger jeg , slukker den på standby , kører ud og handler , kommer hjem ca 1430 , tænder boksen....sort billede på skærmen,slukkede bagpå , og tændte igen , grønt yousee logo der talte op til 100% , sort skærm igen, ringede til support , og fik fat i udviddet support, der beder han mig om serienr , får det så , han kan IKKE se det serienr og altså ikke boksen i deres system!! Derfor sort billede , og ville sende en mail til de data folk der sidder bagved, men de er her ikke i weekenden, skidesmart at få en ny boks og yousee ikke har styr på deres systemer,jeg er lidt pissed på dem nu må jeg indrømme....øv øv oplevelse lige fra starten af....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Der er problem med dit indlæg. Det er et bruger forum, og der er desværre intet vi brugere kan gøre ved dit problem. Det kan kun komme i orden ved en henvendelse til support.

Her den 30. april har jeg stadig ikke fået registreret mit serienummer, og heller ikke modtaget en ordrebekræftelse.

Det er simpelthen for ringe.

1. Mandag den 18/4 kl. 10:00 ville jeg hente en TV-Boks i TDC-Butikken Rødovre. Edb-systemerne var gået ned, og jeg fik derfor udleveret en boks kl. ca. 11:00. Den blev indrapporteret til, som de sagde, Forhandler Service, med serienummer. Jeg fik oplyst, at den måske ville være ok senere i dag, eller senest i morgen, dvs. Den 19/4.
  2. Den 19/4 burde den således være registreret, men serienummeret var stadig ukendt.
  3. Jeg har derefter kontaktet 70704040 næsten dagligt herefter. Jeg har talt med Rikke og Nadine i Sønderborg, Joachim i Tåstrup, Maurice i Flensborg, og oplyst serienummer mundligt. Herudover har jeg sendt foto at serienummeret til +++@tdc.dk den 21/4 og +++@tdc.dk. den 26/4.
  4. I dag den 30/4 har jeg endnu ikke modtaget ordrebekræftelsen. Og serienummeret kendes stadig ikke.
Jeg er noget rystet over, at en god televirksomhed, ikke melder tilbage på henvendelser, at de ikke har en problem-manager, som kan sikre, at kundernes fortsatte henvendelser eskaleres, når de offentlige tilbagemeldinger påstår, at probelemerne er løst.

Nyt:

9/5-16 Boksen er kørende nu, og jeg syntes den virker godt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du prøvet om den kan komme på.? Min skulle først kunne komme på i morgen, men som du kan se i mit tidligere indlæg, så kom den på i Fredags.

Ring til kundeservice, de skulle kunne hjælpe med det nu.

fadme for dårligt, hentede boksen mandag d. 18/04, idag 25/04 oplyst dato for tilkobling bliver den 2/05overvejer alvorligt STOFA fiberbox er i huset

Omdømme 3

Badge +3
Så har jeg sgu lige fået en Storebededags gave. Jeg er kommet Online med boxen, så nu kan der klappes lidt i hænderne.

IMponerende dårlig kundepleje fra Yousee

Enten så ved de ikke, hvad de har med at gøre, eller så bliver de bedt om at lyve!!!!!

Fik den onsdag. Virkede selvfølgelig ikke!

Ringede til yousee, hvor jeg fik at vide, at den ville være klar ved ca 10 tiden torsdag. Men da jeg kom hjem klokken 15.30, virkede det stadig ikke

Jeg ringede igen, og fik at vide, at den ville virke SENEST klokken 24 torsdag. Nu er det fredag klokken 7.30 og bananet virker stadig ikke!

Her i huset overvejer vi kraftigt at opsige alt med yousee, får det "firma" kan ingen tage seriøst!

Det er ikke første gang, den er gal med nye produktet. Den gamle boks var elendig. Ved bland selv tv kunne den ikke gemme kanalerne. Den lille boks til Youse film (hed det vist) var også noger banan!!!

Tag jer sammen, selv om jeg ved jere først "Bud" er :Kunderne er betalere og når de betaler, så er de luft for os"...

Men er drømmen at blive det mindst troværdige firma, er det ved at lykkedes

Seneste update: efter tidligere i dag at have fået stillet 2/5 i udsigt ringede jeg ind igen tidligere på aftenen. Her kunne de oplyse at der på ordrebekræftelsen stod 21/4 og at jeg skulle tjekke i morgen eller mandag. Jeg tjekkede nu her for en time siden og den er sørme registreret og virker nu!

Man skal ikke give op og selv Yousees udvidede support har nok desværre ikke helt styr på datoerne - jeg tror de er godt pressede. 

Min virker stadig ikke, selv om der står 21. april på odrebekræftelsen.

PeterH skrev:
På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Så virker den (endelig!) Så det lader til, at det er datoen på ordrebekræftelsen, som er afgørende.

Men det er altså for alt for dårlig service, at Yousee sender et produkt, som først virker flere dage senere.

På YouSee' kundeservice side https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/opsaet-yousee-tv-boksen/opsaet-yousee-tv-boksen skriver de flg: "Ser du teksten Serialnumber not found på tv-boksen, skal du blot kontakte vores kundeservice på70 70 40 40 for at få aktiveret din tv-boks ."    NOT!!!

Se de andre svar i denne og andre tråde...

Om jeg begriber hvorfor de melder sådan noget ud, når det jo åbenlyst ikke passer.

Det er en ommer YouSee!

Omdømme 3

Badge +3
 De får til på Tirsdag som der står i bekræftelsen, virker den så stadig ikke, så ryger den også tilbage. Virker den så, beholdes den i den gratis måned, har Foreningen så ikke en aftale om de Kr.30 til den tid, så ryger den også tilbage.

Dammeren skrev:

joern skrev:

Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Hvornår bestilte du? Jeg bestilte i mandags. Jeg undrer mig over det med den 2/5...jeg har endnu ikke set nogen andre der har fået en dato så langt ude i fremtiden :-)

Mandag formiddag.

Radiomanden skrev:
Prøv her senere, det er ikke nødvendigvis lige fra om morgenen, giv dem lige den chance.

Give dem en chance!? De har leveret et produkt, der overhovedet ikke virker og de har haft 3 dage til at rette op på det - men fejlet!

Omdømme 3

Badge +3
 Hvis ikke min forening inden for den gratis måned har aftale om at den skal koste Kr.30/måned, så bliver boxen sendt retur.

Omdømme 3

Badge +3

Dammeren skrev:

joern skrev:

Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Hvornår bestilte du? Jeg bestilte i mandags. Jeg undrer mig over det med den 2/5...jeg har endnu ikke set nogen andre der har fået en dato så langt ude i fremtiden :-)

Har for ganske kort tid siden modtage en bekærtelse. Her kunne jeg så læse, at jeg skal betale 99 kr. pr. md. Tre af hinanden uafhængige medarbejdere hos YouSee har fortalt mig, at jeg skulle betale 30 kr. pr. md. Har bedt om at få aftalen opsagt. De sender mig returlabel.

joern skrev:

Dammeren skrev:

PeterH skrev:
På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Hvor har du egentlig din ordrebekræftelse fra? Jeg har aldrig modtaget én...bestilte via kundeservice.

Den kom på en mail efter jeg havde bestilt boksen pr. telefon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P