Ny YouSee tv-boks kan ikke logge på

• VA
  • Deltager
  • 6 kommentarer
Er der nogen der her erfaring med trådløs logon til en Apple Extreme router, virker kun med kabelforbindelse.

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

VA skrev:
Er der nogen der her erfaring med trådløs logon til en Apple Extreme router, virker kun med kabelforbindelse.

Hvad har du gjort?

YouSee's tv-boks bør kunne se din router, når du beder boksen om at søge trådløse netværk.

Hvis boksen ikke kan se din router, kan det skyldes at routeren ikke kan sende på 5 GHz-båndet, eller at 5 GHz-senderen i routeren er deaktiveret.

Routeren er med i listen over netværk, da den er sat op til 5Ghz, men YouSee boxen kan ikke logge på, alle øvrige enheder logger på 5Ghz nettet uden problemer.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

VA skrev:
Routeren er med i listen over netværk, da den er sat op til 5Ghz, men YouSee boxen kan ikke logge på, alle øvrige enheder logger på 5Ghz nettet uden problemer.

Så skulle du ikke være så langt fra målet. Men jeg har ikke noget videre kendskab til Apple udstyr.

Men i tv-boksens menu Indstillinger  -> Netværk kan du klikke på din router og derefter indtaste netværks-nøglen.  Mangler du nøglen,  tror jeg at du kan gå ind i programmet Airport Utility på en Mac-computer og vælge Base Station og få vist password. Ja, du kan måske ligefrem ordne sagen ved i Base Station at klikke på knappen "Add Wireless Client". Det er, så vidt jeg forstår, den samme funktion som på mange routere kaldes WPS.

Til Vilhelm, tak for dit råd, men det dur ikke, jeg kender netværksnøglen og WPS findes ikke på routeren, jeg er ude efter en bruger der har en Apple Extreme og en YouSee box.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)