Svar

Ny YouSee tv-boks

Jeg har den nye Tv box - og der er flere fine forbedringer - dog kan det som regel slet ikke finde ud af at optage de optagelser jeg sætter den til ???

(Og det er ikke fordi den er sat til at optage for mange på en gang!)

Den kommer med bare med den tekst i rød "optagelsen blev ikke optaget" - vi snakker om hvis den er sat til at optage 5 - så bliver de 4 ikke optaget - og det er godt nok irriterende!!

[img]520i78EB0B274F6223A0.jpg[/img]

Nogen forslag??

mvh

Henning

icon

Bedste svar af joern 8 juli 2016, 09:06

Hvis man sætter boksen til at optage mere end tre programmer samtidig, kommer der en meddelelse øverst i skærmen om, at boksen ikke kan optage, da der er andre optagelser. I tilgift kommer der ikke en almindelig rød kugle, der markerer, at boksen er sat til optagelse. Der kommer ganske vist en rød kugle men med et x i.

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Har hørt om fejlen, men har aldrig, indtil videre, oplevet at de optagelser jeg har sat den til ikke er blevet det.

Så om det kan være en fejlbetjening eller andet ved jeg ikke.

Indtil der findes ud af hvad der gør at optagelse fejler, kan der næppe gøres noget ved det.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis man sætter boksen til at optage mere end tre programmer samtidig, kommer der en meddelelse øverst i skærmen om, at boksen ikke kan optage, da der er andre optagelser. I tilgift kommer der ikke en almindelig rød kugle, der markerer, at boksen er sat til optagelse. Der kommer ganske vist en rød kugle men med et x i.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har et par gange fået den meddelese at Maximum var nået, så der lige måtte rettes til så der ikke var for mange, om det så har været tilfældet hos nogle brugere, kunne være en forklaring.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
.

Radiomanden skrev:
Har et par gange fået den meddelese at Maximum var nået, så der lige måtte rettes til så der ikke var for mange, om det så har været tilfældet hos nogle brugere, kunne være en forklaring.

Man skal lige huske at lægge 1 minut til i starten og 5 minutter til i slutningen af hvr udsendelse

TV kanal 1 :   18.00 - 19.00

TV kanal 2     18.30 . 19.00

TV kanal 3     18.30 - 19.00

TV kanal 4:    19.00 - 21.00

TV kanal 5:    19.00 - 19.30

TV kanal 6:    19.00 - 20.00

Selvom der  kun er 3 optagelser mellem 18.30 og 19 og 2 mellem 19.30 og 20.00, så er der 3 af dem afvises.

Et argument for at man manuelt kan ændre i start - slut tidspunkttet

Ok tak for svar alle - jeg kan i hvert sige at det ike er noget med maksimum at gøre - da der kun brugt 7 % af pladsen på disken og der var ingen andre optagesler sat i gang samme tid sidste gang den burde ha optaget..

Jeg ser de få optagelser jeg har fået i kassen - og så prøver at formatere den helt med fabriksindstillinger...ellers må den tilbage til yousee..evt byttes..

Efter at ha læst tråden igen og rodet med boksen - ser jeg h. Jørn svar...og der er rigtigt nok en rød cirkel med et kryds i!

Men den er jo rød som udgangspunkt - så jeg har troet at dobbelt rød er sat til at optage et enkelt afsnit - og rød med kryds betød serie.....(fordi den skriver faktisk "programmet bliver optaget" når den står på rød med kryds.....og det er først når man klikker den videre til "alm" rød - at den skriver "programmet bliver ikke optaget"

Omdømme 3

Badge +3
Krydset i optageikonet betyder at det er en serie optagelse.

Haha...ok tak så havde jeg forstået det rigtigt....blev så lidt forvirret over hvad HrJoern skrev :-)

Men så havde det sgu været mere forståligt

evt tom grøn cirkel = ingen optagelse

enkelt rød cirkel = enkelt optagelse

dobbelt rød cirkel = serie optagelse

Så der er da ikke noget at sige til forvirringen...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det jeg skrev var rigtigt. Prøv selv. Det gjorde jeg.

I guiden satte jeg tre samtidige optagelser igang. Det gik fint. Så prøvede jeg med den fjerde og så kom meddelelsen øverst i skærmen og en rød kugle med et x igennem. Det har intet med serie at gør i dette tilfælde.

Jeg har også et problem med optagelser på boksen. Jeg har optaget flere serier uden problemer. Jeg optager en serie på ZULU og de sidste 3 dage i sidste uge har den ikke optaget, men viser i rødt at optagelsen ikke er startet. I dag har den så optaget igen!!!!!!!!!!!!!!! dog med den forskel at den tilsyneladende har optaget hvert afsnit 2 gange, men ved 2 af dem er der igen den røde tekst som fortæller optagelsen ikke er startet. Der er også en ny ting ved optagelsen, da der ude til venstre nederst står: Udløber om 2 dage. 

Omdømme 3

Badge +3
En optagelse udløber ikke, det er ganske sikkert en Arkiv udsendelse du har fat i, på dem står der hvornår de udløber.

Det kan ikke være en arkiv udsendelse, da den er udsendt i dag på Zulu, det er den som hedder Castle.

Omdømme 3

Badge +3
I Arkiv på Zulu. Sendt i dag 10:50 Castle episode 12:22 udløber om 1 dag. Episode 11:22  sendt i dag 10:00 udløber om 1dag.

Jeg har muligvis løst mit problem - og måske kan det også hjælpe dig Vierning - jeg fik set de få optagelse den trods alt havde fundet optaget - så nustillede jeg den til fabriksindstillinger - og siden har den virket!

Testede den med 3 optagelser på en gang - og alle blev optaget....samtidig løste det også en anden irriterende ting - nemlig at før formateringen så var der optagelser der ikke var "thumbnail" på - dvs et billed...det virker også nu...

Tak for hjælpen alle!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P